{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

lejlighed, økonomi og hjælp! :) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er smiley

Mig og min kæreste har været sammen i 2 år nu, vi er begge 17 år gamle og ville begge to meget gerne flytte sammen til næste år, altså efter sommerferien..
jeg ved at han en jeg vil leve resten af mit liv med og jeg ved der er mange der tænker "ja ja, vent nu med at se" eller " ja du skal nok blive klogere der er andre fisk i havet" men jeg ved at det er ham og mig, da vi har været ude for ALT muligt lort, og vi holder stadig sammen, vi elsker stadig hinanden, og ved hvor vi har hinanden.

Da jeg fortalte min mor om at vi gerne ville flytte sammen efter næste sommerferie som er 2013. i starten var hun med på ideen men sådan efter hånden tænkte hun mere og mere over det og tilbyd mig at han kunne komme hjem til mig og bo, hvilket vi så har sagt ja til. han bor i thisted og jeg bor københavn, så vores eneste problem er hvis han ikke kan få en plads på gymnasiet som jeg skal på eller et andet.

grunden til vi gerne vil bo sammen i okay tidlig alder er fordi vi vil ikke udsætte vores forhold for den lange afstand, ikke fordi vi ikke ville kunne klare det, men vi ville ikke kunne klare kun at se hinanden en ferie hver anden måned.

syntes i det ville være alt for tidligt at vi flyttet sammen i alder af 18 år?

-I må meget gerne skrive hvis i har prøvet det selv og i stod i nogle situationer man ikke lige regner med eller sådan noget.
-Hvis i ikke kan se noget problem i det må i MEGET gerne skriver nogle gode tips til økonomi og alt muligt!
og hjemmesider til lejligheder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lejlighed, økonomi og hjælp! :)
  • #1   25. jun 2012 Næææh jeg kan ikke se noget problem i det.. Men i bliver også nød til at overveje om i har råd til at gå fra hinanden og DU så skal sidde alene i jeres lejlighed.. Eller omvendt.. Uanset så skal en af jer ud at finde noget nyt at bo i HVIS i går fra hinanden... Har i råd til det?

• #2   25. jun 2012 Ja måske skal i endda begge ud og finde et nyt sted at bo..

Ville i virkelig kunne holde ud at skulle se på hinanden 24 timer i døgnet, tænker mere hvis i kommer til at gå på samme gymnasie.. Jeg var blevet idiot i hvert fald

• #3   25. jun 2012 Min kæreste er fra Bornholm og jeg fra Sjælland, så den med afstanden kender jeg alt til. Vi var 14 og 15 da vi blev kærester, nu er vi begge 20, og har boet sammen i et år smiley

Jeg synes det lyder fornuftigt at han kommer og bor hos dig, hvis I har et godt forhold til din familie. Hvis ikke, ville jeg nok forsøge at finde noget andet.

Jeg synes ikke det har været svært at flytte hjemmefra, men jeg har også været vant til selv at sørge for det meste hjemmefra, så jeg var klar, eller hvad man kan sige. Gymnasietiden er fantastisk, men især 2.g er hårdt, og pga. afstanden og alle lektier, afleveringer, forberedelser, arrengementer osv, jeg havde i gymnasiet, var jeg simpelthen ved at give op mht. forholdet til sidst, fordi jeg simpelthen ikke følte, jeg havde tid. Derfor kunne jeg da godt have ønsket, at han bare havde boet hos mig smiley - heldigvis hang han i for os begge, da jeg ikke havde overskuddet, og det var alt værd.

Mht. økonomi skal du overveje, at du ikke kan få udeboende SU, hvis dine forældres bopæl ligger under x antal kilometer fra dit gymnasium (mener det er omkring 20), SELVOM du ikke bor hjemme, før du fylder 20 år. Dvs. at I, hvis I flytter for jer selv, og dine forældres bopæl ikke er langt nok fra uddannelsesstedet, vil have 1xudeboende SU á ca. 5000 kr og 1xhjemmeboende SU, der afhænger af dine forældres indtægt, om de er sammen eller ej osv, hvilket virkelig ikke er særligt mange penge, hvis man gerne vil have en toværelses der er sådan rimelig okay i København eller omegn.

Du skal tænke på alle de omkostninger, der er ved at bo selv. El, vand, varme, husleje, tøjvask, tv, internet, licens, vedligeholdelse, telefoni, transport, mad, husholdning, forsikringer osv. - alt sammen noget, I vil skulle stå for selv.
    I kbh er det så godt som umuligt at finde noget ordentligt, der samtidig er til at betale, med mindre man har været skrevet op i en boligforening siden man blev født. I Københavns omegn er det næsten ligeså svært. Vi bor helt fantastisk i Hedehusene, i forhold til hvor lidt vi betaler (ca. 4500 inkl alt) og det er altså billigt og meget unormalt i HEDEHUSENE! Gode, billige lejligheder hænger bestemt ikke på træerne i hovedstadsområdet. Man skulle sgu bo i det mørkeste Jylland, nøj hvor får man meget for pengene der smiley

• #4   25. jun 2012 Tak for svarende.

Line - lige nu går jeg på efterskole og ser allerede på ham 24/7 og har intet problem i det, har tænkt over det men hvis jeg ikke kunne holde ud af se på en mand jeg elsker med hele mit hjerte hvordan skulle jeg nogen sinde kunne leve et liv med en mand? for før eller siden skal jeg jo se på en mand 24/7 smiley

og MGMGB - havde i begge job på det tidspunkt eller levede i på SU? har du eller nogle gode råd :)!
    og godt gået.

• #5   25. jun 2012 Flyttede hjemmefra som 18årig med min daværende kæreste. Købte hund. Vi skulle også være sammen for evigt.
    Han havde åbenbart bare en brist når det kom til hvordan man behandler sin kæreste og hund. Flyttede hjem da det tog overhånd.
    Havde ikke råd til at bo alene med hund og på elevløn. Det er IKKE sjovt at flytte hjem som 19-20årig. Ville ikke undvære hund eller bil. Heldigvis har jeg en meget forstående(TÅLMODIG) familie. De lod mig flytte hjem. Hjalp mig med at få styr på mit liv igen. Tror ikke alle har det lige så nemt som jeg nok havde, i andres øjne.
    Nu bor jeg sammen med en kæreste. Hvis alt går galt har jeg råd til at flytte for mig selv og stadig have bil og hund.
    Det er MEGET vigtigt at vide man kan klare sig selv. HVIS noget skulle gå galt. Jeg er også sikker på det er mig og min kæreste for evigt. Men hans psykotiske eks gør ikke ligefrem vores forhold stille og roligt smiley

• #6   25. jun 2012 Der er forskel på at gå på efterskole og så LEVE sammen.. stor stor forskel smiley

• #7   25. jun 2012 1000 tak for jeres svar og jeres oplevelser!!

• #8   25. jun 2012 Line har du selv gået på efterskole? smiley

• #9   25. jun 2012 Bor du hjemme nu? og er det meningen han skal hjem og bo hjemme hos din mor og dig? (eller forstår jeg helt forkert? smiley

• #10   25. jun 2012 Nej.. Det har jeg ikke.. Men der er stadig stor STOR forskel.. smiley Det bliver hurtig hverdag.. Og pludselig er der kun jer to.. Så er der oprydning, rengøring, madlavning osv osv osv.. smiley

• #11   25. jun 2012 Kun tiden kan vise om i vil passe sammen resten af livet. Der er dog stor forskel på om man har langdistance forhold og så at bo sammen. Tag imod din mors tilbud. På den måde kan i hurtigt finde ud af om i skal flytte sammen i egen bolig og derved undgå en masse udgifter. Held og lykke til jer begge.

• #12   25. jun 2012 Louise J - ja han skal bo hjemme hos mig og min mor smiley

• #13   25. jun 2012 Jeg flyttede hjem til en kæreste da jeg var 16 (: Men synes ikke det er for tidlig og kan godt følge dig. Men jeg ville personligt ikke selv bo ved forældre med kæreste, da man ikke har det samme privatrum hvis man kan sige det sådan (: Men kunne være en god start

• #14   25. jun 2012 Jeg flyttede sammen med min x 3 mdr. efter jeg blev 18, i en lille et værelses, efter noget tid flyttede vi til en større et værelses og fik der 2 katte. Vi var begge på SU og hold kæft det var stramt, undskyld jeg siger det, men fy føj! Der er husleje, DONG regning, licens, tvpakke plus det løse. du skal også tænke på mad og sådan.
    Det viste sig så at han var en idiot, hmm ja efter 2 et halvt år sammen, slog jeg op med ham og vi flyttede begge hver for sig. Så nu boede jeg alene med min kat smiley Efter noget tid faldt jeg i snak med en sød fyr fra min hjemby og vi begyndte at komme sammen trods jeg boede i København og han boede i Nordsjælland, der gik nogle måneder også flyttede vi sammen hjemme hos hans forældre ( Han havde også lige slået op med hans x, og han var nødsaget til at flytte hjem ) Det gik fint, jeg elsker mine svigerforældre men nogengange kunne det bare blive for meget! Nu har vi en lejlighed på sammen gård som hans forældre og det hele går som det skal både kærlighedsmæssigt og økonomisk. Vi har 2 søde katte en fra hvert forhold smiley

Men tænk dig om for det er rigtig dyrt at flytte hjemmefra.

• #15   25. jun 2012 Ved at folk sikkert nok synes det virker rigtig dumt - men min kæreste og jeg flyttede sammen dagen efter vi mødtes smiley -eller, han flyttede hjem til mig. Der boede jeg i en 1værelses lejlighed, og nu er vi lige flyttet 2 gange siden og bor nu i noget på 140 kvm.!

Vi går også på skole sammen, og har snart været kærester i 2 år, så .. -jeg tror det med at gå på skole sammen, som jeg kan se er blevet påpeget, kommer meget an på hvem man er.. Det handler bare om at give hinanden "plads" når man er på skole, så jeg er sikker på det nok skal gå!

Du kan evt. se efter private udlejere, eller søge via. google! Boligportal.dk er også en rigtig god hjemmeside, hvis man vil kigge efter lejlighed - men hvis i regner med at være på SU begge 2, så husk at for at være udeboende skal du MINDST havde 20 km. hjem til en af dine forældre - ikke engang 19,99 km. er nok til udeboende SU!

Og mht. økonomi, så kan du skrive "budgetberegner" i google, og så finder du nogle skemaer, hvor du skal indtaste indkomst (Udeboende SU ca. 4800 udbetalt pr. mand, der kan selvfølgelig også komme SU lån oveni, som ca. kan være på 2500 alt afhængig af hvordan forældrenes økonomi ser ud) smiley

• #16   25. jun 2012 zoo- jeg synes din mors tilbud lyder rigtig fint.
    så kan i prøve at bo sammen der, og begynde at købe lidt "flyttehjemmefra ting" smiley

• #17   25. jun 2012 Mange tak for alle jeres svar det har hjulpet en del!

Nete - wow det var ikke meget smiley

• #18   25. jun 2012 Det er jo også en sjov opgave at skulle "ud og klare sig selv). Man skal bare tage tingene stille og roligt, med en så kærlig mor som du har er jeg sikker på hun vil hjælpe jer hvis alt brænder på..Man finder først ud af om man kan sammen når man bor sammen! Hvis man kan holde hinandens små (store) særheder ud så er man ihvertfald noget rimelig langt.. smiley Jeg syntes man skal tage det som en oplevelse og bare se hvad tiden bringer. Der er heldigvis ingen herhjemme der er tvunget til at bo på gaden hvis man pludselig står uden noget. Så jeg syntes du skal glæde dig over din mors hjertevarme velkomst af din kæreste i hendes hjem. Det er stort af hende..

• #19   26. jun 2012 Jeg synes også det med at flytte hjem til din mor lyder som en rigtig fin ide! smiley og måske for at få en smag af trælse penge der ryger hver måned, så aftal med din mor at i skal betale et vis beløb hver måned. Så kan hun tage lidt fra til det ekstra mad, vand og vask, og så lægge resten af pengene til side på hver jeres konto. Så har i til indskud, møbler bla. smiley

Jeg flyttede selv hjemmefra som 18årig, havde ikke rigtig et valg. Føj man kan side stramt med kun et deltidsjob, og man ikke lige har forældre man kan ringe til efter mad og rent tøj smiley
    - men, selvom jeg nok får slag nu, så lad være med at tænke for meget på "hvad nu hvis vi går fra hinanden" hav en opsparing, og ellers flyt hjem til din mor igen, hvis fanden er ude smiley

• #20   26. jun 2012 Megs - mange tak for svaret.

• #21   26. jun 2012 Lidt forhistorie : vi blev kærester i oktober 2006 ...
    Vi flyttede sammen i Januar 2010, da var jeg 20 og Mike knap 22 år..
    Mike købte hus i september 2008, som 20 årig, det renoverede vi, i 2009 "flyttede jeg hjem til svigerne (vi boede begge hjemme) var der alligevel hver dag hehe...

Men ja alt er gået slag i slag , vi gik fra et værelse på 12 m2, til et hus på landet (som næsten er færdigrenoveret) på 280 m2 m. dobbeltgarage og en grund på 48xx m2 ... Mike ejer huset og jeg ejer bilen, er uddannet maler og han murer, jeg er lidt uheldig på arbejdsmarked og har de sidste 2 år gået hjemme om vinteren op til 5 mdr, men vi kan sagtens leve på alm løn og dagpenge...

Og i 2012 fik vi vores dejlige Uffe.. Børn venter vi lig et par år med endnu..

Kommentér på:
lejlighed, økonomi og hjælp! :)

Annonce