4.372 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Rygestop og vægttab - erfaringer søges!! Rygestop og vægttab - erfaringer søges!!

Sagen er egentlig ret simpel, jeg vil gerne stoppe med at ryge, men jeg ved med 100% sikkerhed at jeg tager på smiley Og eftersom jeg vejer 13 kg for "meget" (ifht. bmi), så har jeg absolut ikke brug for at tage på, min psyke kan heller ikke holde til det!!
Så når jeg skal stoppe med at ryge, så er det ikke kun rygestoppet jeg skal kæmpe med, jeg skal også koncentrere mig om ikke at tage på.
Da jeg blev ramt af en blødning i hjernen for 10 mdr siden, kan jeg desværre ikke holde til at træne ret meget (pga. træthed), og det gør også at overskuddet ikke er vildt stort.

Er der nogen af jer andre der har nogle erfaringer med enten det ene eller det andet, eller begge dele på samme tid??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygestop og vægttab - erfaringer søges!!
  • #2   9. jul 2012 Christina: Jeg nøjes ikke med 4 kg......det er hvad jeg tager på, på 1½ uge smiley er desværre en af de mennesker der bare skal tænke på en kage, og så har jeg taget 10 kg på smiley
    Rygestoppet kommer til at foregå ved noget der hedder Biofeedback, det er effektivt!! Og kost"kontrollen" foregår ved at tælle points fra WW smiley 2 ting som jeg ved fungerer, og som jeg kan leve med/efter smiley
    Men for hulan....den der rygrad!!!!

• #3   9. jul 2012 Ah : Ja, det med tankegangen er en vigtig faktor smiley

• #5   9. jul 2012 Jeg skiftede cigaretter ud med e-cig i januar o lavede samtidig kostomlægning. Det var hårdt men jeg er stadig røgfri og er oveni købet ti kg lettere.

• #6   9. jul 2012 S.R.: Var det så e-cig med nikotin?? Kan man sænke nikotinen stille og roligt eller hvordan fungerer det??

• #7   9. jul 2012 Man behøver altså heller ikke at tage på, bare fordi man holder op med at ryge.. Jeg stoppede med at ryge for 1½ år siden og selvom jeg i forvejen er meget overvægtig og nemt tager på, så tog jeg altså ikke på at rygestoppet smiley

Da jeg stoppede med at ryge, tog jeg en kold tyrker, og de første par dage spiste jeg en del leverpostejsmadder -jeg valgte netop noget så kedeligt (og ikke sådan helt overdrevet usundt), som leverpostejsmadder, for at det ikke bare skulle blive til en ny dårlig vane, som jeg så ville tage på af i stedet.. Ret hurtigt skiftede jeg leverpostejsmadderne ud med tandstikkere som jeg gik og tyggede i og pillede ved, så både mund og hænder var beskæftiget -det ser da ikke vildt smart ud af rende rundt med en tandstik i kæften, men det hjalp! smiley Efter lidt tid, blev tandstikkerene skiftet ud med the, så når jeg blev rastløs og lige trængte til "et eller andet" lavede jeg mig en kop the -jeg drikker hverken kaffe eller the sådan på daglig basis til hverdag, så det fungerede fint smiley

Den eneste last jeg har i dag, efter rygestoppet, er et forbrug af "Frisk" mintpastiller, som jeg gik over til efter the'en, men forbruget af "Frisk" er nu også skåret meget ned, fra 2-3 pakker om ugen, til ½-1 pakke om ugen -2-3 pakker om ugen var i det lange løb lidt for meget for maven, da de godt kan have en lidt afførende effekt... smiley

Men, i alt fald, så tog jeg ikke på da jeg holdt op med at ryge, faktisk lykkedes det mig, inden for det første halve år efter jeg holdt op med at ryge, at tabe mig 5 kg. smiley

• #8   10. jul 2012 Riley: ja. Startede på 18mg mener jeg og nu har jeg 8-9 mg i.

• #9   12. jul 2012 Nu mener jeg ikke at en e-cig er ensbetydende med at man er stoppet med at ryge - overhovedet! Man får jo stadig nikotinen og er derfor stadig afhængig.
    Jeg stoppede d. 1. februar og der er røget 10 kg ekstra på, hvilket er noget lort, rent ud sagt! Jeg er også en af dem der tager 4 kg på bare af at kigge på et stykke chokolade og jeg ville ønske at jeg kunne have nøjes med at spise en gulerod eller noget tyggegummi, men for mig hjalp det ik en pind. Det skulle være noget sødt, ellers forsvandt rastløsheden ikke, og jeg blev bare gnaven. Selvfølgelig er det hjernen der spiller en et puds i de tilfælde, men det tænker man altså ikke lige over. Jeg er begyndt at tænke lidt over hvad jeg stopper i hovedet og har fundet ud af, at en kombi af tyggegummi og "Blue Jeans" lakridser er fremragende når man lige skal have et eller andet til at tage trangen til alt det søde som jo blev brugt til at tage trangen til smøgerne - den onde cirkel! smiley

• #10   12. jul 2012 Fyld hjemmet med selleri og gulerodsstænger. Grunden til at mange tager på er at smøgerne erstattes af slik. Så hvis du tvinger dig selv til at nuppe noget sundt og kalorielet i stedet, så burde vægten holde.

• #11   12. jul 2012 Tine: Der er stort set ikke nikotin i dem jeg bruger. Det er så lidt, at det næppe kan betegnes som afhængigshedsskabende. Jeg har desuden aldrig været nikotinafhængig - heller ikke da jeg røg cigaretter.

• #12   12. jul 2012 Hvad så hvis man bruger nikotntyggegummi? Er man så stoppet med at ryge? Man er vel stadig nikotinafhægnig?

• #13   12. jul 2012 Det kommer nok an på hvilken filosofi man tilskriver sig. Alan Carr (Endelig Ikkeryger) mener f.eks at man er ryger så længe man tænker på cigaretter - om man ikke har røget i en time eller 10 år. Det kan godt være at man har brudt vanen, men lysten er der stadig, og det er det der definerer en ryger (iflg. Carr)

• #14   12. jul 2012 S.R: Hvorfor bruger du så e-ciggen hvis du ikke er nikotinafhængig? Og det er bare et nysgerrigt spørgsmål, intet andet.

• #15   12. jul 2012 Jeg elsker fornemmelsen af at ryge - det har jeg altid gjort! Derfor er jeg vild med, at der kommer damp ud! Jeg har to af e-cigaretterne som er helt uden nikotin og der er ikke den store forskel, så når jeg har brugt det sidste væske med niktotin vil jeg kun købe uden!
    Tror det er lidt ligesom folk der har andre vaner som eks. at tegne på et papir, mens de taler - sådan er rygning for mig.

• Knud S
    Knud S Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #16   8. aug 2013 Vil anbefale du prøver e-cigaretter uden nikotin.... Dampen giver følelsen af at ryge og du kan vælge flere forskellige smagsvarianter, så det bliver lidt lækkert smiley

Begyndte selv på elektroniske cigaretter med en startpakke fra den danske butik her... http://e-cigaret-butik.dk

• #18   14. aug 2013 Kan man få E-juicer med nikotin til denne type e-cig.?? Selvfølgelig bestilt på en anden hjemmeside??

http://e-cigaret-butik.dk/produkt/luksus-start-pakke/

• #19   14. aug 2013 Ja, men skal købes i lande med mere fleksibel lovgivning, eller hos en dansk forhandler med flosset moral

Se på (link fjernet)

• #20   14. aug 2013 http://www.cph-vapours.com/da/35-e-cigaret-e-juice

http://ebnferro.com/e-vloeistoffen vælg sprog på flagene i toppen

(link fjernet)

• #21   14. aug 2013 Ja sagtens. Har lige købt min på http://www.dampshop.dk/ og hvis du kigger på http://damp-masten.webnode.com/ finder du så vidt jeg ved, dk's største udvalg af væsker og smage..

• rene b
    rene b Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #22   12. apr 2017 http://www.ecigaretbutik.dk/ har kigget lidt på e cigaretter her er der andre i kan anbefale og vil gerne have en med nikotin.

Kommentér på:
Rygestop og vægttab - erfaringer søges!!

Annonce