{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.963 visninger | Oprettet:

Gå-væk kat? {{forumTopicSubject}}

Kattene slås udenfor mit vindue... eller, det lyder i hvert fald sådan.

De seneste par nætter har der været et værre jammer derude. Jeg kan godt lide katte, men da jeg ikke selv har valgt at købe en, så er jeg ikke interesseret i at lægge hus til dem. Det starter ved en 1-tiden om natten, og slutter når jeg giver op og stikker hovedet ud af vinduet. Det orker jeg snart ikke rigtigt mere.

Desuden er der en stor, rød en der har fået for vane at sidde derinde og drille hunden. Han flipper helt ud, for han kan ikke komme til den pga hegnet - og den skrider først når jeg kommer ud. Det er både synd for hunden, og for naboerne (han kan altså virkeligt gø højt).

Der ligger også kattebæ derude hver morgen, og vi bruger altså pladsen til opbevaring og "tegnestue" (spraymaling).

Er der noget ufarligt jeg kan spraye/fylde min carport med for at få dem til at lade være med at gå derind? Hunden bruger ikke carporten til noget, så det gør mig ikke noget hvis det er noget som også holder hunde væk (bare det ikke er noget der kan genere ham i haven - som har grænse 4 m væk).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå-væk kat?
  • #1   12. jul 2012 Nogen der evt har erfaring med dem her?

    http://www.idenyt.dk/Haven/Haven-i-ovrigt/Ga-vak-kat-planten-skrammer-naboens-kat-vak-31348


  • #2   12. jul 2012 Jeg ville nok låne en kattefælde hos kattens værn og få dem indfanget. Ikke ret pædagogisk, men folk må sgu tage ansvar for at deres kræ ikke genere andre. Og desuden så skal katte også holdes inden for matriklen, og ja det kan sagtens lade sig gøre.

    Hvis du vælger at indfange, så skal du advare naboerne først.

    Men for at svare på spørgsmålet, så er der vist ikke rigtig nogle produkter der virker mere end et par timer.


  • #4   12. jul 2012 Det optimale for mig ville være noget i den retning (også selvom jeg helst er fri for at være fysisk over for dem) - giv et chok, eller opstil noget der er irriterende, så lige netop min grund ikke er interessant. Hvad hvis jeg opstillede noget skarp lys, med sensor? Ville de mon holde sig væk (om natten) hvis de fik spot på derude?

    Der er gud-ved-hvor-mange katte her i nabolaget, og jeg har ikke lyst til at starte en nabokrig med alle. Jeg kender godt loven, men jeg er meget i undertal, nytilflyttet, og jeg har også en gøende hund (ofte, ikke vedvarende. Tit i forbindelse med katte), så den citron tør jeg simpelthen ikke presse.

    Jeg kunne måske bede alle naboerne med kat om at plante baldrian, for at tiltrække dyrene til deres egne haver... Eller jeg kunne måske selv vimse rundt og gøre det i ly af natten (plante-ninja!) smiley


  • #5   12. jul 2012 Jeg kan godt forstå at du ikke vil presse citronen. Men jeg må indrømme at løse katte i den grad kan få mit pis i kog. Særligt fordi jeg med årene er blevet temmelig allergisk over for korthårskatte (ikke de langhårende, sært nok), så derfor har folk bare at holde deres kræ hjemme.

    Men ellers kan jeg faktisk godt lide katte. smiley


  • #6   12. jul 2012 Jeg havde også problemer med kvarterets katte. De sked i min have (nam nam siger Rex) så det endte med at jeg sløjfede samtlige bede, så hunden ihvertfald ikke bliver syg i maven. Men men, de holder stadig skrig-stævne og den ene (sjovt nok også røde) har åbenbart indtaget min have som eget territorie, og nægtede den ene aften at skride på trods af Rex (GD-mix) og mig med en kost. Sådan en satan kan altså godt blive store når de er sure.. Det endte med en spand vand smiley Det hjalp, men dog ikke mere end at kræet satte sig på den anden side af stakittet og knurrede!! af os..

    Alt i alt, jeg følger lige lidt med her..

    TS> fornuftigt af dig ikke at presse citronen! Det kan blive nogle indædte og meget lidt konstruktive holdninger når talen går på hund vs kat. ved du hvem der ejer den store røde? Om ikke andet kan der måske komme lidt forståelse af at din hund gør over katten?


  • #7   12. jul 2012 Jeg har ikke fuldstændigt styr på hvem der bor hvor, desværre. Der er mange forskellige. Jeg "kender" to af genboens katte, men resten har jeg ikke sat mig ind i endnu.

    Jeg tror at der er forståelse for at hunden gør af kattene - om ikke andet, så er det mit forsvar hvis nogen en dag kunne finde på at klage.


  • #8   12. jul 2012 Jeg har en veninde der er ekstrem allergisk over for katte, hun havde problemer med at de hoppede ind af hendes vindue. Vi endte med at give hele hendes haven hjortetaksolie langs hækken - det hjalp!
    Det kan købes i matas og lugter temmelig grimt!


  • #9   12. jul 2012 Det der virkelig giver mig tiks (staveplade) er at når det kommer til løse katte, så er det den genrende part/ofret der skal lave alle mulige foranstaltninger for ikke at blive generet af andre menneskers kæledyr. Det kan simpelthen ikke være rigtig!


  • #10   12. jul 2012 Susanne: Ja, det har langt de fleste opdrættere (for det er da det du er,ik? smiley )

    Og det er bla. derfor jeg får indekatte/hegner haven ind (hvis jeg bliver ved med at kunne tåle langhårskatte).


  • #11   12. jul 2012 Lån min hund . Han er rigtig god til at jage katte væk smiley

  • #12   13. jul 2012 Søster....

    Du må gerne låne en kattefælde af mig, Hvis du en dag kommer dertil!

    Jeg forstår godt irritationen, og har selv haft STORE problemer med katte på matriklen.. De blev løst via indfangning, hvorefter jeg tog billeder af dem, smed sedler i samtlige postkasser i hele kvarteret, og bad om at kattene blev afhentet af ejer, da jeg eller ville indlevere dem til internatet, da de jo så måtte fremlyse dem derfra!!

    Kattene blev afhentet, og kun den ene har jeg set igen siden!!
    Skal dog siges at en af naboerne, pt har en sag kørende mod netop samme katte, efter de har stresset hans fugle ihjel i deres udendørs voliere, dette er optaget på overvågnings video, og det var ikke undulater, men meget dyre fugle, så der er lagt op til en ret stor erstatning!!!


  • #13   13. jul 2012 Stakkels fugleejer... smiley

    Hjortetaksolie kunne også være en løsning - problemet er at vi opholder os derude. Vi bruger det som kreativ stue, hvor der males.. Så vi skal også selv kunne holde ud at stå der. smiley

    Jeg har hørt noget om noget der hedder "svovlblomme" - som skulle stinke for kat, men ikke for mennesker.. Er det noget i kender noget til?


  • #14   13. jul 2012 Søster...

    Ja, han er sgu noget knust over at have mistet en stor del af hans fugle..
    Da han tog kontakt til en af kattenes ejere, var svaret så utroligt flabet og ignorant, at man skulle tro det var løgn at man kan være sådan...
    Han sagde "det er du selv skyld i, du kunne jo bare have holdt fugle indendøre, som normale mennesker gør!"


  • #16   14. jul 2012 Svovlblomme er ikke nemt at finde mere, Matas har forhandlet det, men det er længe siden jeg sidst har set det der...

    Og ja, linket der er meget passende for følelsen overfor den katte ejer!!


Kommentér på:
Gå-væk kat?

Annonce