26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed? Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed?
Er der mon nogle kloge hoveder herinde der kan fortælle mig om der er nogen lov for hvor varmt vandet skal være i en lejebolig?
Er ved at være godt træt af at gå i bad i vand som jeg ikke føler bliver varmt nok, men er lidt i tvivl om hvorvidt det er noget jeg kan klage til min udlejer over?
En helt anden ting er, kan jeg klage over at min såkaldte varme vand forsvinder når mine naboer bruger vand?
Har nu mange gange enten måtte opgive at gå i bad eller tage bad i vand der er meget lidt lunkent, og det er egentligt ikke voldsomt sjovt at fryse når man går ud af badet
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Jeg har en vandvarmer i min lejlighed og en termostat i badet så jeg kan selv bestemme hvor varmt det skal være..
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 147 Svar: 723
det er faktisk sådan at du skulle gerne have en termostat der styre ALT din vandvarme, vi har fået vist vores og vi må skrue op og ned som det passer os
kontakt din udlejer , og bed om at få skruet op for termostaten
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
Der, hvor vi boede før, oplevede jeg flere gange at stå under en stråle på størrelse med to fingre, gøre mit hår vådt, putte sæbe i og schwuuuuuurp, ikke mere vand og håret fuld af sæbe. YES!
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Vandtemperatur
• Temperaturen i din varmtvandsbeholder bør være mindst 60 grader.
• Varmt vand fra hanen bør være mindst 50 grader, og temperaturen
bør opnås i løbet af 10-20 sekunder. Du kan f.eks. bruge et stegetermometer til at måle temperaturen.
• Koldt vand fra hanen bør være under 12 grader.
• Lad vandet løbe et par minutter, hvis vandet ikke har været anvendt,
f.eks. efter ferierejser eller reparationer.
Hvis udlejer ikke tager det alvorligt, så prøv med Lejernes LO i stedet.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
legionella dør ved temp over 52 grader - men for at være på den sikre side skal termostaten stilles til 60 grader.
Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed?