4.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed? Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed?

Er der mon nogle kloge hoveder herinde der kan fortælle mig om der er nogen lov for hvor varmt vandet skal være i en lejebolig?

Er ved at være godt træt af at gå i bad i vand som jeg ikke føler bliver varmt nok, men er lidt i tvivl om hvorvidt det er noget jeg kan klage til min udlejer over?

En helt anden ting er, kan jeg klage over at min såkaldte varme vand forsvinder når mine naboer bruger vand?

Har nu mange gange enten måtte opgive at gå i bad eller tage bad i vand der er meget lidt lunkent, og det er egentligt ikke voldsomt sjovt at fryse når man går ud af badet smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed?
  • #1   26. jul 2012 Har ingen idé..

Jeg har en vandvarmer i min lejlighed og en termostat i badet så jeg kan selv bestemme hvor varmt det skal være..

• #2   26. jul 2012 Har du prøvet at rense filteret i dit blandingsbatteri? Det gjorde tricket hos os smiley

• #3   26. jul 2012 vi har lige haft samme problem.. du skal ringe til din udlejer og sige det,
    det er faktisk sådan at du skulle gerne have en termostat der styre ALT din vandvarme, vi har fået vist vores og vi må skrue op og ned som det passer os smiley

kontakt din udlejer , og bed om at få skruet op for termostaten smiley

• #4   26. jul 2012 Hvis alle lejlighederne deler det varme vand, tror jeg ikke, der er meget at gøre smiley

Der, hvor vi boede før, oplevede jeg flere gange at stå under en stråle på størrelse med to fingre, gøre mit hår vådt, putte sæbe i og schwuuuuuurp, ikke mere vand og håret fuld af sæbe. YES! smiley

• #5   26. jul 2012 For at undgå legionærsyge er der følgende retningslinjer, som bør kunne overholdes.

Vandtemperatur
    • Temperaturen i din varmtvandsbeholder bør være mindst 60 grader.
    • Varmt vand fra hanen bør være mindst 50 grader, og temperaturen
    bør opnås i løbet af 10-20 sekunder. Du kan f.eks. bruge et stegetermometer til at måle temperaturen.
    • Koldt vand fra hanen bør være under 12 grader.
    • Lad vandet løbe et par minutter, hvis vandet ikke har været anvendt,
    f.eks. efter ferierejser eller reparationer.

Hvis udlejer ikke tager det alvorligt, så prøv med Lejernes LO i stedet.

• #6   27. jul 2012 som sarah skriver skal vandet være 60 grader så fremt det er opvarmet i varmtvandsbeholer. ellers risikerer i at blive smittet med legionærsyge som altså slår en del ihjel hvert år.

legionella dør ved temp over 52 grader - men for at være på den sikre side skal termostaten stilles til 60 grader.

Kommentér på:
Hvor varmt skal vandet være i en lejlighed?

Annonce