{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Sommeren gør mig utilpas {{forumTopicSubject}}

Sommeren skulle være dejlig og rar . Solen skinner vejret er varm, og stemningen Lettes i den brede befolkning.. Jeg har det dog knapt så rart, jeg har 10 kg for meget på sidebenene, og føler mig ikke tilpas i min egen krop... Den lette påklædning for mig til at føle mig utilpas, og jeg har ikke lyst til at tage del i befolkningens og vennernes glæder ude i den danske sommer.

Det gør mig lidt trist, men tror desværre ikke jeg er ene om denne følelse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommeren gør mig utilpas
  • #1   27. jul 2012 Ti kg. er da ingenting, hvad skal vi andre så sige?

Hop du bare i badetøjet og kom ud og nyd den danske sommer, mens den er.

• #2   27. jul 2012 ellers løb en tur i det dejlige vejr, begynd og spis sundt, og kiloene vil rasle af og selvtilliden vil stige smiley jeg er sikker på folk ikke vil tænke ondt eller glo efter dig smiley
    op på hesten smiley

• #3   27. jul 2012 Det hjælper heller ikke at være sortsynet og negativ og tro, at alle andre kigger efter en, blot fordi man vejer 10 kg. for meget.

• #4   27. jul 2012 Jeg taler ikke om dårlig samvittighed. Jeg taler om at nyde sommeren, mens den er.

Du er da utrolig negativ Aurora. SMIL smiley

• #5   27. jul 2012 Aurora, gider du godt tale pænt til andre?

Du er utrolig negativt ladet, og det hjælper slet ikke ts.

• #6   27. jul 2012 Og hvilke skjulte motiver og konspirationsteorier skulle jeg så have? LOOOOOOOOOL

• #7   27. jul 2012 Man er så stor som man føler sig, og jeg føler mig bare utilpas..Folk går i lækre små shorts og pigerne ser brandgodt ud med deres solbrune hud og slanke krop, det er det der gør mig utilpas

• #8   27. jul 2012 Jeg er sikker på, at du også ser brandgodt ud smiley

Tag noget sommertøj på som du føler dig godt tilpas i og nyd det. I morgen skulle det regne igen smiley

• #9   27. jul 2012 Øv ikke at kunne nyde sommeren.

Omvendt kunne denne her følelse jo være medvirkende til at komme af med de 10 kilo ?

Starter du nu, så er de jo højst sandsynligt væk næste sommer smiley

• #10   27. jul 2012 Jeg tror der er rigtig rigtig mange der kender den følelse - uagtet mængden af kilo, der sidder på sidebenene.

Der er ikke så meget at gøre ved det - nogle lader selvbillede være selvbillede og insisterer på at leve fuldt ud på trods. STOR respekt for dem. Andre - og jeg tror det er flertallet - begrænser sig selv i et eller andet omfang.

Det er lidt tabubelagt. Hvor mange gange har man ikke hørt problemet enten negligeret eller omtalt som værende lidt småhysterisk?
    Eller at det er misforstået i sådan et omfang, at nogen tror, det er andre mennesker, det handler om, og ikke en selv.

Det er lidt barsk, at vi lever i en tid, hvor alt skal være perfekt - der er ikke meget plads til det skrå og det skæve.

• #11   27. jul 2012 En kostomlægning gør meget ved 10 kg., siger hende der har tabt sig 15 kg. på trods af Hashimoto thyroiditis smiley

• #12   27. jul 2012 ...og det er HELT iorden at føle sig utilpas. Jeg er selv utilpas grundet størrelsen, og det var jeg selv da jeg var undervægtig. Ingen har - efter min mening - ret til at nedgøre andre med komplekser, og jeg kan sagtens forstå det gør dig ked af det.

• #13   27. jul 2012 Jeg må indrømme jeg bliver så sur, når fok (velmenende eller ej) "bare" slynger ud, at man da bare skal tage sig sammen og smide de ekstra kg, eller at det da må være en motivation til at tabe sig. Nogle har altså sværere ved at "tage sig sammen" end andre, og det er altså en pæn stor str. gigafod direkte i maven, når man får smasket de samme kommentarer i hovedet... "Tag dig sammen", "Ork det er jo ingen problem, hvis du bare gør så'n og så'n".. JO det kan være et problem for nogle, mens det for andre er skide let.

• #14   27. jul 2012 Anne, jeg ser ingen herinde, der skriver, at man "bare" skal tage sig sammen.

At tabe sig er aldrig let, og ja motivationen skal også være der. Og tro ikke, at det har været let for mig, og jeg har stadig lang vej igen ang. vægttabet.

Men enten skal man lære at acceptere, at man HAR lidt for mange kg. på kroppen, eller må man prøve, om man kan tabe sig, hvis man ønsker at få det bedre med sig selv smiley

• #15   27. jul 2012 Jeg ser så flere der skriver, at det da kan være en god motivation til at komme igang med et vægttab... Det kan jo også være det modsatte. "Ih sommeren kommer, var det så ikke en god idé at smide de kg du har i overskud?? Fed?? Naaarj selvfølgelig er du ikke fed.. Du har da bare lidt ekstra på sidebenene" Og den kommer gang på gang.

Nogle HAR det bare værre end andre, og det er bestemt ikke motiverende at få smækket de samme gamle floskler i fjæset om sommer og strand som motivation, kostomlægning og diverse træningsmetoder.

• #16   27. jul 2012 Jeg ser nu ikke de velmenende råd herinde på den samme måde, som du gør.

Jeg har fået andre og meget værre ting stukket i ansigtet gennem tiden.

• #17   27. jul 2012 Mette - jeg 100% sikker på du også ser brand godt ud . Om de der unge tøser går og ligner en lækker lille sag.. Meh, der skal du bare tænke '' HA, jeg ligner ikke en tynd skelet som dig smiley ''

- Jeg har også fået lidt på mine sideben.. Jeg samler ind til 3 verdenskrig *GG* Nej, spøg til side.
    Jeg syntes det er synd for dig, du føler dig utilpas. Det skal du ikke, der skal være plads til os alle sammen.. Også dig søde smiley

• #19   27. jul 2012 Jeg er så enig med dig Mia smiley

• #20   27. jul 2012 Det er ærligt at du føler dig utilpas her om sommeren. Jeg kender den godt, indtil hvad der nok var sidste sommer bevægede jeg mig ikke ud i shorts der var bare en smule over knæet, fordi jeg både har kalve knæ og mine der ikke rigtig er noget mellemrum mellem mine lår. Men jeg gider bare ikke tænke over det mere, ja jeg vejer 92 kg (har været oppe på 100 kg) og er 182 cm høj.

Både at veje for meget og være højere end andre, så har jeg da fået nogle grimme ord på vejen, der bestemt ikke har hjulpet på selvværdet og selvtilliden.

Men jeg gider ikke bruge min tid på at tænke på hvad andre mener, for de er fandme nogle fjolser alligevel. Det er ikke bare fra den ene dag til den anden det er kommet, det har taget lang tid at indse det og krævet meget af mig, at komme der hvor jeg er nu. Ved ikke hvad der skete siden jeg ændrede holdning, men jeg er bestemt ikke væk fra hvad andre tænker om mig, det er dog kommet så meget på afstand at det ikke berører min hverdag længere.

Så jeg håber for dig Mette, at du en dag kommer ud over den utilpasse følelse og kommer over på den mere tilfredse og afslappede side.

• #21   27. jul 2012 Jeg har altid kunne se det smukke ved kroppe der er Size plus og nu har det taget mig mange år efterhånden selv at have en krop der er fyldig...kan godt være jeg er overvægtigt men nu er jeg i det midste ikke ved at knække midt over i min daværende hvipse talje og jeg holder meget af min krop....ville ønske at idealet og menneskekrop syntet bliver ændret til det positive med årene - for i mine øjene er en Size plus model smuk og frådig.

• #22   27. jul 2012 Man skal aldrig sammenligne sig med andre, det får du det kun dårligere af. Især når det er sådan nogle modeltynde piger, i korte shorts og brun hud. Tænk på at hvis de bliver ved at med være så utrolig brune, så vil de fortryde det når de sidder som 40 årige med læderhud.

Jeg kunne da også godt træne til at tabe mig 10 kg, men det holder mig ikke fra at nyde sommeren. Der er ingen der siger at du behøver at have korte shorts på hvor røvballerne stikker ud (har set hvor korte shorts kan være idag, har lige været nede i gågaden) *G*

Der findes utrolig mange smarte kjoler, som dækker de ekstra deller som man måske ikke lige altid har lyst til at vise frem.

Og jeg er egentligt lidt enig med de andre der skriver, at dette kunne jo være en motivation for at tabe sig de 10 kg.
    Du skal i hvert fald ikke være ked af det, ud og nyd sommeren smiley

• #23   27. jul 2012 Flis:

Kan du tippe om kjoler på nettet til os med former og kurver??

• #24   27. jul 2012 Har selv de der berømte 10 kg for meget på sidebenene, de har ligsom bare siddet fast de sidste 2 år og jeg føler mig heller ikke tilpas. Sammen med mine forældre og søskende er det okay, men ikke i byen eller på jobbet.

Det er irriterende smiley

• #25   27. jul 2012 I er alle sammen smukke i mine øjne! smiley

• #26   27. jul 2012 Synes tit det "slanker" hvis man har gamacher på der slutter lige under knæet, også en tynd løsthængende t-shirt på :o) Har man en have kan man havde mindre tøj på og få lidt farve i haven imens man f.eks. slår græsset ;o)
    Siger som de andre Mette, sammenlign dig ikke med andre, elsk dig selv som du er, det smukke ved en person kommer indefra :o)
    Hvis det er dig med en rød jakke på i et af albummerne, så er du skisme en pæn pige, med et dejligt smil :o)

• #27   27. jul 2012 Reiki master: Jo da, men egentligt kan man jo selv kigge lidt rundt. Når man har ikke lidt ekstra på sidebenene, kan man jo gå efter nogle kjoler der sidder lidt løst (ikke for løst, men kan også komme til at ligne en telt) eller har en slags poseeffekt, men f.eks;

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/cremefarvet_esprit-kjole_168856_452

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/stovet-gron_g-star-kjole_168698_624

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/hvid_vila-kjole_168341_3

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/hvid_vero-moda-kjole_166317_3

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/flere-farvet_soaked-in-luxury-kjole_167789_51

• #28   27. jul 2012 Flis, jeg tvivler på, at jeg kan klemme mig ned i noget af det smiley

• #29   27. jul 2012 Nu fås de også i større størrelser en lige hende modellen :O)
    Men det er mere stilen og snittet af kjolerne jeg tænker på, jeg fandt bare lige noget hurtigt - så kan man jo selv søge på nettet, der er jo et hav af hjemmeside også til dem der er lidt større :O)

• #30   27. jul 2012 De der op til str. 42 når man ikke langt med, når man er lidt rund om hofterne smiley

Det er faktisk ufatteligt få steder, man kan få tøj, der sidder rigtig pænt, hvis man er over str. 44, synes jeg.

• #31   27. jul 2012 Flis:

Hva' med sårn fest kjole agtigt??

• #32   27. jul 2012 CH, enig, det er ikke nemt at hitte tøj i dag som man er tilfreds med.... jeg bruger 42 - 44 fordi jeg gerne vil det er løst.

• #33   27. jul 2012 Mette
    Kender du Masais tøj? Jeg synes, de har meget som både er let og luftigt og falder på en måde, så man netop ikke ligner et telt selvom det ikke sidder stramt. Jeg er i perioder heller ikke så meget for at vise hverken arme eller ben eller have noget, der sidder tæt til kroppen og jeg synes altid, jeg kan finde noget hos Masai, som ikke ligner noget, man prøver at gemme sig i.

Mange af tingene kan man også passe selvom de er flere størrelser under det, man normalt bruger, men jeg mener faktisk, de har en del også op i størrelser over 44.

Det ser ikke ud af så meget på den side, men prøv evt at gå ind i en af deres butikker.

http://www.miinto.dk/brands/masai

Jeg håber, du får nogle gode sommerdage på trods af, du ikke synes, det er så fest smiley

Catharina
    Årh hvor er du sød :), men synd, du har det sådan. Måske skulle du lytte lidt på dig selv, når du siger 'glem det andet, vær stolte af, hvem I er'. Det kan godt være, su ikke er helt voksen og der er alt mulig galt, men det gør sig jo ikke til et ringere eller mindre interessant menneske. F.eks kan jeg da, helt uden at have mødt eller kende dig, læse ud af dit indlæg, at du har nogle rigtig gode kærlige og søde sider og det er altså, uanset hvad hormonerne fortæller dig, MEGET vigtigere end bumser og usikkerhed :). Så afsted med dig også og nyd din ungdom mens du har den smiley

• #34   27. jul 2012 Her var lige nogle links jeg faldte over smiley

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Synes faktisk generelt der er nogle rigtig flotte kjoler, trøjer mm. herinde, alt sammen til os med lidt mere på sidebenene smiley
    (link fjernet)

Og til TS: Jeg kender alt til at føle mig utilpas på den her tid af året.

• #35   27. jul 2012 Åh, hvor ville jeg dog ønske at jeg kun vejede 10 kg for meget i stedet for 50.. Det er ikke så meget tøjet som varmen der gør mig super utilpas.. Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå dig, men som andre har nævnt så kom i gang og gør noget ved det inden det griber om sig.. Hvis jeg bare havde gjort noget ved det for 40 kg siden, ville alting have set helt anderledes ud.. Så det er bare om at komme i sving mens det stadig er til at overskue, og så kommer du til at se hamrende godt ud til næste sommer når det er dig der har de lækre kjoler på din slanke, solbrune krop! Held og lykke!

• #36   28. jul 2012 Igen, det var ikke størrelserne jeg tænkte på - det var typen og snittet på kjolerne. I kan jo selv søge på nettet, der findes jo et hav af butikker og netbutikker som også sælger tøj til store kvinder. ;O)

• #37   28. jul 2012 Social utryghed skaber fedme.... læs mere her: http://www.information.dk/306728

• #38   28. jul 2012 cellbes har noget rigtigt pænt tøj til store trunter - og til en fornuftig pris - har selv købt en god del hos dem.

Jeg er heller ik nogen sylfide, men det er virkelig utroligt hvilken forskel tøjet gør.
    Er normalt ultradårlig til at købe tøj, så jeg lignede sådan en hængt overvægtig kat i føtex-bukser og t-shirts.. virkelig ikke sådan woohoo at se på.
    Men så gik en veninde på kur, og jeg arvede sækkevis af tøj i god kvalitet, som var lavet til 'trunter' - og seriøst, allerførst er jeg blevet bedre til at købe mere tøj selv nu (for nu er det sjovere at matche med hvad jeg har), det er blevet sjovere at tage (civilt) tøj på hver dag, og jeg er bare generelt blevet mere chic at se på.
    Det gør bare SÅ meget for hele ens væremåde osv.

• #39   28. jul 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde, hvor er det et dejligt positivt indlæg du har lavet :o)

• #40   28. jul 2012 .::$::. Reiki Master .::$::. Her i hytten tager man (mig) altid lidt på om vinteren, men ikke pga. social utryghed men pga. for meget af gemalens hjemmebagte kager ;o) vi elsker kage her i hytten, spiser næsten aldrig slik, så synes vi godt at vi må få kage tiere end når der er fødselsdage ;oP

• #41   28. jul 2012 vi kan da lige smide et par citater på osse:

"jeg ER i form - rund er en form"

"hvis rundt er smukt - så må meget rund være meget smukt"

• #42   28. jul 2012 Reiki: Spændende artikel - tak for den smiley

• #43   28. jul 2012 oooh de citater er sikkert slet ikke dårligt for selvtilliden hvis man har et par kg for meget ;o)

• #44   28. jul 2012 jeg deler lejlighed med en veninde, der godt nok er lav, men ellers 'normal' i størrelse. Når hun kigger i katalogerne fra cellbes, så brokker hun sig over at mange af de ting som hun synes er skønne - ja de fåes kun til trunterne smiley

• #45   28. jul 2012 Hehe

• #46   29. jul 2012 Aino....det er en generalisering der er altid nogle den ikk vil passe på

• #47   29. jul 2012 Kender det alt for godt.
    Det er ikke altid et spørgsmål om hvor meget man vejer, om man vejer det man skal, eller er lidt eller meget overvægtig.
    Men der imod spiller selvværet en stor rolle når man ikke ønsker at vise sig frem.
    Nogle mennesker har det fint med at vise sig offentligt i sommertøj eller badetøj selvom de er meget overvægtige. Andre med bare et par kg. for meget har det virkelig skidt med det.
    Det er helt individuelt og ofte hjælper det ikke hvad andre siger for at opmuntre eller gøre hvad de kan, for at overbevise een om at man er smuk som man er.

Jeg er ikke særlig overvægtig, men viser mig helst ikke i fks. badetøj. Dog har jeg fået det meget bedre med mig selv efter jeg af andre årsager har fået hjælp af en psykolog. Efter jeg nu har gået hos hende i et stykke tid, er selvværet steget og jeg er så småt ved at acceptere mig selv som jeg er.

Er dog ikke i mål endnu, med udover at selvværet er steget er vægten faldet, for når man ser lysere på tingene stiger overskuddet..

Så kære TS du er nød til at finde ud at hvad der kan hjælpe dig med at få det bedre, om det er et vægt tab, en ny gardarobe eller måske samtaler med en professionel er jo helt individuelt og det er kun dig der kan afgøre det.

Kommentér på:
Sommeren gør mig utilpas

Annonce