{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.020 visninger | Oprettet:

Maxen hos dyrelægen, opfølgning. {{forumTopicSubject}}

Dejlige gamle Maxen, var til noget af et dyrelæge besøg i går onsdag.

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=51754

Jeg har i et stykke tid tænkt, at han egentlig brugte kroppen dårligere end jeg ville forvente af en kun lige fyldt 8-årig, der nu er helt oppe i muskler og form. Han havde også en kæmpe vorte udvækst på den ene kind, som han konstant kradsede hul på og en mandshånd stor blød knude på siden af ribbenene jeg gerne lige ville have tjekket. Så jeg havde bestilt den helt store røgten tur + alt det løse til i går.

Maxen og jeg tog bussen derud, han elsker bare bussen med alle dens søde mennesker (der slet ikke kan stå for hans søvnige øjne) og de store vinduer han kan kigge ud af og når man sidder nede bagerst, får man alle de åbne vinduer og fleste mennesker at se smiley

Vi ankommer og Lis dyrelæge og jeg gennem går ham fra A – Z, hun har et særligt forhold til ham da hun var den dyrelæge der tog imod og undersøgte ham ude på internatet i Roskilde.

Vi bliver enige om at rygsøjlen, albuer og hofter skal røntgen fotograferes, hans store vorte skal opereres væk, den store knude er heldigvis kun en fedtknude o så vil hun lige tage og rense hans gamle tænder mens hun er i gang. Hun og jeg taler også om, at han ser ud og virker ældre end de kun små 8 år der står i hans papirer og som hun siger, det er ikke første gang en ældre hund er løget yngre af den/dem der bortgiver den for at være sikker på den får et hjem – altså ikke at internatet lyver, de modtager jo bare papirerne, men at tidligere ejere gør. Jeg har jo hele tiden syntes at han godt nok var MEGET slidt for en hygge familie hund, på kun lige fyldt 8 år.

Men skidt pyt, jeg elsker ham alligevel og ville have taget ham alligevel, men det var dog meget rart at høre, at det ikke kun er mig der tænker at han godt nok virker som en hund på 10 år!

Nå, men jeg afleverede ham og vel hjemme igen, går jeg sq en lille smule i selv-swing inde i min tråd på HG - sådan en smule gråd labil!!! Heldigvis redder Belinda mig så jeg ikke skal have ham ud i nogen busser eller sure taxier hjem igen – og det er fame også bare dejligt ikke at skulle være alene - sæt nu han ikke har kunnet tåle narkosen, han er jo en gammel dreng – puuuha, den ventetid er bare æv, så jeg tager Misja og en trænings dummie og går i mosen mens vi venter.

Da Belinda og jeg henter ham igen, gennemgår vi røntgen billederne og det var ikke ryggen der var slidt, den havde kun 2 dårlige steder. Men hans hofter ligner noget der ikke kan gøre for’et, de ligger slet ikke inde hvor de skal og det hele er hakket og takket. Hans albuer ser heller ikke skide godt ud, men gigten er alligevel ikke SÅ fremskredent at han skal have gigt medicin – heldigvis. Han skal have senior kost specielt til gigt hunde, han får allerede Artroflex og så skal han også have Ingefær. Motionen bliver som nu og kun moderat og han kommer ud og svømme et par gange om ugen ca. 50 – 100 meter eller som han nu er frisk til. Hans øre skal dryppes 2 gange om dagen i 8 dage da der var skidt helt nede ved trommehinden, hans tænder skinner dælma som var de ny poleret – og det er de så også, han har fået en fin syning på en 3 – 4 sting i kinden og skal have lidt mod mulig infektion og have stingene fjernet om en 10 dage, han fik også klippet negle, tømt analkirtler og han blev strækket, undersøgt og befølt i alle leder og kanter. Hans våd eksem er ikke blevet være og hans hud fedteri pga nedsat skjoldbugs funktion er heller ikke blevet dårligere smiley

Jeg fik en lidt slatten, fuld og træt gammel dreng hjem, men hold op hvor var det dejligt at have ham i huset igen – her høre han altså til lige meget hvad og jeg er bare glad og tilfreds med det jeg fik klarlagt om hans fysik, nu ved jeg lidt mere hvad jeg har at holde mig til i fremtiden.

Og regningen? DEN behøver jeg slet ikke at nævne, men lad mig bare sige at jeg MEGET – MEGET nødigt vil skifte min Lis dyrelæge ud med nogen anden smiley

Knus,
Karina og hundene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxen hos dyrelægen, opfølgning.
  • #1   20. jul 2006 Hold da op en omgang Karina.. Det var da noget L... med hans hofter og albuer, men det er jo dejligt at han ikke behøver noget smertestillende mod dem.. Håber du kan få glæde af den skønne dreng mange år endnu...

  • #2   20. jul 2006 Ja Nadja, det er jeg også lettet over han endnu ikke behøver og jeg er sikker på han har mange gode år endnu - vi tager det bare i hans tempo *S*

  • #3   20. jul 2006 Det lyder godt.. Han er jo en skøn hund der rigtg kan charme sig ind hos folk!!! Fluffy skal også i narkose d.3/8 og have fjernet en vorte på kinden, jeg har lagt et billede ind af den på hendes profil det er taget for 1 uge siden og den har nu fordoblet sin str... Så nu er der bestilt tid, selvom jeg hader at ligge mine dyr i narkose... Men jeg håber det kommer til at gå lige så godt som med Maxen...

  • #4   20. jul 2006 det var da dejligt at det også bare var en fedt knude... godt det hele ikke var så alvorligt som det kunne være... dejligt han er i god behold hjemme igen

  • #5   20. jul 2006 Maja - ja det var en stor lettelse bagefter :-))

  • #6   20. jul 2006 Karina

    Dejligt med en opdatering, var sku lidt nervøs for det ikke var gået så godt.

    Ja du må bare tage det i et tempo som Max holder til *S*

    Og kan man andet end at falde for Maxen........



  • #7   20. jul 2006 Nadja - Ja den ser ud meget lige som Maxens, hans var stor næsten som en 5-krone og meget "høj"/langt ude fra kinden.. sådan een, der kun kan støde ind i alt og gå hul i smiley

    Jeg er sikker på det går lige så godt for Fluffy pigen og man bliver så glad bagefter, for jeg er sikker på det er en gene for dem med alle de sår der klør hele tiden.

    Hvilken dyrelæge bruger du?


  • #8   20. jul 2006 René - jeg sku som bekendt liiige forbi en migræne før jeg var frisk på nettet igen, så opdateringen blev lidt forsinket *S*

    Hihi ja han er en bamse charmer af de stor, svær at komme uden om eller overse *S*


  • #9   20. jul 2006 Karina Fluffy`s stikker ikke så meget ud fra huden men den er på str med en 5 kr i omkreds nu... og der går hul på hver gang hun leger med andre hunde, så den skal væk.. Jeg bruger skovlunde dyreklinik..

  • #10   20. jul 2006 Nadja - ja det er det som sker hele tiden og det er bare noget bøvl, jeg er sikker på du bliver lige så glad bagefter som jeg er nu, selvom man er skide bekymret mens de er under kniven og bedøvet.

Kommentér på:
Maxen hos dyrelægen, opfølgning.

Annonce