{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Allersidste opdate på Maxen og Dr.Dyr. {{forumTopicSubject}}


Til i der har været så søde at følge med, så er her det seneste nye :-))

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=51977

Så er de 10 dage gået og gamle Maxen har lige været hos dyrelægen og få fjernet sting her til formiddag.

Men sikke 10 æv dage, det har været så stegene hedt og fugtigt at hans hud gik helt i ”stykker” og dannede ”Hot Spots” rundt om operations såret. Det kunne ske fordi jeg ikke fik sat den krave på ham det første døgn, så han nåede at få kradset i såret og i huden omkring og det gik der lynhurtigt infektion (hot spot) i .

Nå, men heldigvis kender jeg ”Hot Spots” som min egen baglomme, for min første hund havde dem hele tiden og konstant, så jeg fik barberet hele området fri for pels og gang i Klorhexidin og Fucicort cremen og i løbet af et par dage var de under kontrol. Så var der kun hans operations sår tilbage og det blev og bliver stadig, renset og smurt 2 gange om dagen til det er helt ude af fare zonen.

Hans våd eksem under armene har det heller ikke for godt i denne fugtig varme, dyrelægen tjekkede dem lige nu vi var der og der er ingen åbne sår eller infektion i, men det ER i risiko for at der også kommer ”Hot Spot”, så jeg skal holde skrapt øje med det også.

Ellers er alt vel, Maxen orker ikke så meget fysisk i denne varme men han får da dagligt en bette ”lege-raptus” og kæææææææææft det er sjovt. Så bliver han virkelig mega faaarlig og angriber mine hænder (som jeg så tæsker ham med) og hele hans store ansigt krøller og rynker sammen over næseryggen, så farlig bliver han *GG

Jeg er helt vild med at han nu kan lege med mig og også har så megen tillid at han kan ”angribe” mig hel vildt, hans bide hæmninger fejler intet og jeg ejere ikke en skramme eller et blåt mærke efter sådan en slåskamp med hans 41 kg – hvorimod når jeg tæsker Misja, så er jeg gul og blå og har skrammer på arme og skuldre bagefter, hun går ski til den med fynd og klem men det har jeg så også lært hende fra hvalp af *S

Dog hjælper det på al hendes energi, at hun kommer ud og cykle mellem 3 – 5 km næsten hver dag eller træner og arbejder med søg og apporteringer også her i denne hede.

Det var dagens opdateringer, nu skal jeg ud og træne makringer med tøsen og håbe på køligere vinde snart.

Knus og potedask,
Karina og M'erne.


Kommentarer på:  Allersidste opdate på Maxen og Dr.Dyr.
Kommentér på:
Allersidste opdate på Maxen og Dr.Dyr.

Annonce