{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Hmm {{forumTopicSubject}}

Igår fik kæresten og jeg os en rigtig god snak om Simon(hunden som vi har på prøve) og vi har besluttet os for at han desværre ikke er hvad vi havde ønsket os.. Han er fantastisk helt sikkert, men ikke hvad vi gik efter.. Så vi aflever ham nok tilbage til hans egen familie igen og han vil derfor også blive slettet herinde.

Men så idag da vi var på vorbasse(da vi gerne vil have hund nummer to jo) faldt vi over de lækreste brune labber og vi bestemte os for at didi bliver nød til at have sådan en lille partner om lidt tid.. Men at der jo lige skal falde lidt ro over huset igen efter vi har leveret Simon tilbage. Vi kunne nemlig godt tænke os hvalpe på didi engang og det ville vi ikke kunne bruge Simon til selvom vi ville da han er kastereret men det vidste vi jo godt at vi fik ham på prøve men tænkte ikke vidre over det ikke så smart af os :s..

Det skal lige siges at det ikke er fordi han ikke kan bruges til "avl" at han kommer tilbage... overhovedet ikke.

Så da vi kommer hjem fra marked og er blevet enig om at han skal hjem igen og vi skal have en lille en i stedet viser det sig at han har smadret en børnelåge, vi bruger, simpelthen banket den ud af væggen men fuld kraft så hængsler og det hele var rykket ud af væggen.. lidt surt og han har skidt og tisset indenfor to steder og bidt vores tøj i stykker.. Jo selvfølgelig hr didi nok været med til at ødelægge, men hun kan ikke få den låge op og har aldrig før rørt noget af vores tøj.. så vi er simpelthen begejstret for ham lige nu, og didi...
Ups det var en meget lang sø-forklaring sorry...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm
  • #1   21. jul 2006 Kender slet ikke "historien", men hvad er det der gør at i ikke vil have ham alligevel?

  • #2   21. jul 2006 Rene.. Jamen han er ikke lige os for at sige det mildt.. Han er god ved didi og vores katte, han er godmodig sød og tillidsfuld, men selve "ham" er ikke hvad vi ville have.. Han er forkert på en eller anden måde.. det er svært at forklare.. men han er ikke hvad vi ville have, ved det lyder fjollet når vi jo så tog ham med hjem men det kunnejo være at han blev den vi ville have, men det er han stadig ikke.. og da slet ikke efter han viser sig at være en ødelægnings-maskine... Didi var lige holdt op med at ødelægge ting og så gør han det?? Hmm, det er sku træls..

  • #3   21. jul 2006 Og i er sikre på det er ham der har ødelagt tingene.

    Men ja det er da jeres beslutning, finder det bare underligt at man tager en hund med hjem, hvis i allerede fra start af vidste det ikke var ham.



  • #4   21. jul 2006 Jeg synes det lyder meget mærkeligt at i tager en hund, som er et levende individ til jer trods han ikke er hvad i vil have, men i håb om han bliver det, og er det en hvalp så må man jo forvente at den ødelægger ting og sager og forsøge at aktivere den så den bliver stimuleret og forhåbentlig vokser fra at ødelægge ting og sager.
    Jeg håber at i tænker jer bedre om næste gang i få hund så i er 100% sikker i jeres sag at i vil beholde den. Jeg vil ønske jer held og lykke !

    / trine


  • #5   21. jul 2006 ...hej Tina,,,
    Undskyld mig ,,men min mening om dette i vælger at gøre er så uansvarligt og utrolig uovervejet og meget skammeligt at gøre over for jeres hund,,,,jeg ved godt at det er in at bare købe og så smide væk ..når man er blevet træt af genstanden!!!
    jeg er a den overbevisning at anskaffer man sig et levende væsen om det er en fugl-eller en giraf!!
    må man altså påtage sig det ansvar der er forbundet med det !!og det kan godt være hårdt engang imellem...men så må man arbejde med det så det kommer til at fungerer....
    jeg sammenligner det lidt med at hvis i fik et barn der ikke levede op til jeres forventninger...ja så vil i ikke vide a det ..mener det er så forkasteligt at man er så skødesløs......og ville kunne forstå hvis der var en årsag til jeres fravælgning a hunden såsom overfølsomhed eller aggresiv opførsel...men det er der jo ikke tale om her ..tro ikke det blir bedre med en lille hundehvalp..hvis den heller ikke får retningslinjer i jeres hjem om ikke at bide ting istykker ...men det jo jeres valg,,,


  • #6   21. jul 2006 Det er da ikke det som er pointen for mig, men at man tager en hund til sig som man egentlig godt ved ikke har "det".
    Tænk hvis hundens næste mange "ejer" har samme klausul så kan hunden nå at få sig mange hjem. Og jeg synes bestemt ikke man kan sammenligne at få sin hund passet og aflevere den tilbage, men sådan er vi så forskellige.

    / Trine


  • #7   21. jul 2006 Jeg synes lige at i alle burde forstå at han kun er her på PRØVE!!!!!!! i skal da ikke komme og fortælle mig at i ikke kunne overveje at have et dyr på prøve??? Da vi jop hvade en hund og katte i forvejen lavede vi en prøvetids.aftale med ejerne og det er de fuldstændig indforstået med... Så jeg smider ham jo ikke væk som en anden genstand!!!! jeg leverer ham tilbage da det ikke gik!!

  • #8   21. jul 2006 Og det er ingen hvalp.. han bliver to til oktober... han er bestemt heller ikke gammel men vi fik afvide at han ikke ville ødelægge ting!!!

  • #9   21. jul 2006 Pia ja tak.. tror du forstår hvad en prøve periode er smiley vi kan da også kalde det en ferie.. det er trods alt det samme

  • #10   21. jul 2006 For mig er det stadig ikke pointen og NEJ jeg kunne aldrig have et dyr på prøve. Men nu skriver du jo selv at hunden ikke har "det" uden du kan forklare hvad "det" er. Du skriver at i fra start af har vidst at han ikke havde det, men håber det kan fungere, og det er det som jeg reagere på for det er at spille hasard med et levende væsen. Du skriver at han er sød mod dine andre dyr, men for jer mangler han lige "det".

    / Trine


  • #11   21. jul 2006 NEj det er sørme ikke en ferie - i har vidst fra starten af at han ikke var hunden for jer hvorfor jeg synes i burde have ladet hunden være hvor han var.

  • #12   21. jul 2006 MEN det er jeres beslutning og jeg hber da blot at i tænker jer bedre om næste gang også af hensynet til de dyr i har i forvejen for de kan da også nå at blive godt og grundig forvirret hvis i skal have flere prøvedyr....

    / Trine


  • #13   21. jul 2006 Trine.. Ja ja det er godt...

  • #14   21. jul 2006 Jeg kan altså ikk lade være med at blive lidt gali skralden når jeg læser sådan noget her.. En hund er et levende individ ikke en toastmaskine, som man lige kan levere tilbage, fordi det ikke lige passer damen.. Kan da kun håbe at den anden hund lever opp til jeres "krav".. Men kan ikke forstå hvilke krav det er i stiller for hunden? I min øjne lød den som en god hund.. Man leverer da heller ikk børn tilbage til fødegangen og tager en ny med hjem, fordi den anden virker mere som en man gider...

  • #15   21. jul 2006 hmm, jeg undrer mig -igen en af de her utallige tråde, hvor hunden ikke lige er det man søger..Men hvorfor så få den på prøve? Hvis I ved hvad i vil have, for det ved I vel? Så har I fra start været i tvivl om hunden - så hvorfor prøve? Håber virkelig I vil tænke jer lidt bedre om, hvis I skal have en anden hund der lever op til jeres foreskrifter - ødelagte ting forekommer - specielt når en ny hund kommer ind i et hjem hvor der bor en hund i forvejen..Undrer mig egentlig også, at du laver en sådan her tråd, når du ved, hvordan rekationerne vil være herinde - du får bragt mange sind i kog! Få og smid væk kulturen er ikke lige den stil, der er velset..

  • #16   22. jul 2006 Helt enig med trine.........!

Kommentér på:
Hmm

Annonce