598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Det perfekte sted at at bo når man har hund :) Det perfekte sted at at bo når man har hund :)

Balder og jeg går tit en del km når vi går vores ture, vi kan gå hjemme fra kl 10 og være hjemme igen kl 14 uden problemer..
Vi bor i Silkeborg hvor halvdelen af Byen enden er skov eller vand, og det er stort set alle steder (i skovene og ved vandet) hundene må gå fri, desværre er det i den anden ende af byen, men vi går glædeligt turen smiley

Her til morgen valgte jeg så at tag en flexline på ham i stedet og gå en tur i skoven bag huset,
den rute vi går har alt, først kommer vi igennem et godt stykke med skov, så langs stien bag alle vila husene, der føre ud på en stor grønt område, med en lille sø i midten smiley
det er simpelhed et fantastisk sted at gå, der er kun et minus, der er MANGE dyr i skoven, så derfor må hundene ikke gå frit desværre..
MEN vi overlever nok, der er så stille og fredeligt, så vi tager tit turen alligevel smiley

Jeg mener selv jeg bor et helt igennem smukt sted smiley

hvordan forløber jeres morgen tur dage som i dag, hvor solen skinder og fuglene synger ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det perfekte sted at at bo når man har hund :)
  • #1   19. aug 2012 Vi har et par faste ruter vi går.

Morgenturen er typisk på mellem 4-7 km.,alt efter hvad tid jeg møder.

Vi er ofte i mosen, hvor Floyd får lov at rende lidt løs

• #2   19. aug 2012 Vi bor et helt igennem FANTASTISK sted (Funder Ådal udenfor Silkeborg), og har skov og eng omkring os, hvor vi stort set aldrig møder andre på vores ture.

Zico er gammel og kan ikke gå så langt ad gangen, så det bliver som regel en tur på højst 15 - 20 min, hvor vi er oppe at vende i skoven, og så hjem igen.

Saga er nu 10 måneder og turene er ved at være oppe på en 3-4 km gennem skov og eng. Vi er nemlig også meget glade for at gå lange ture smiley

• #3   19. aug 2012 Silkeborg er et helt igennem smukt sted smiley

• #4   19. aug 2012 Hvor lyder det altså bare lækkert ... glæder mig til jeg en dag kan komme ud på sådanne smukke ture med min vaps smiley

• #5   19. aug 2012 har i så vand med til hunden og mad og drikkelse til jer selv når i går så længe, for jeg synes mine halser en del når vi er på gå tur for tiden, men ind til nu har jeg ikke taget vand med, det er dog ikke flere timer vi er ude af gangen, og at drikke er heller ikke det første de gør når vi kommer hjem

• #6   19. aug 2012 Silkeborg er skøn smiley
    Jeg stammer selv derfra, og det meste af min familie bor der.

Her hvor vi har boet i 25 år, synes jeg også der er skønt.
    Vi bor lige i kanten af Vestskoven (ved Risby), og når vi går ud af vores låge, og 300 meter hen af en sti, så er vi i skoven.

Selvom vi har en stor indhegnet grund på 7000 kvm, så går vi 2-3 timer i skoven hver dag. Men Dina nyder også at spæne rundt på vores grund.
    Det er en naturgrund, med højt græs. Bare i går, fangede hun tre mus (hvilket er hendes job).

Hver onsdag, er vi ude i andre skove på Sjælland.
    Vi går nemlig i en klub, sammen med 25 andre hjemmegående.
    Hver onsdag formiddag, mødes vi i en eller anden skov, går tur et par timer, og bagefter drikker vi kaffe og spiser mad sammen (uanset vejret) Det er rigtig hyggeligt.
    Dina er meget glad for hundevennerne i klubben, som hun har kendt i hele sit liv.

• #7   19. aug 2012 Jan - For vores vedkommende kommer det meget an på vejret og længden af turen. Vi går som regel de 4 km uden vand. Hvis vi skulle længere, ville jeg tage vand med. Over 20 grader, så tager jeg også vand med.

• #8   19. aug 2012 Jan - vi har altid både vandflasker og skål med.
    Vi er lige kommet hjem fra en 2 timers skovtur. Jeg havde en liter vand med, som altsammen blev drukket. I dag holdt vi tre drikkepauser, selvom vi mest gik i skygge.

• #9   19. aug 2012 så må jeg til at have noget med, og så kan de da selv vælge om de vil have noget

• #10   19. aug 2012 Jeg har ikke altid vand med, det er sådan lidt op og ned, alt efter hvad tid på dagen, vi går på

• #11   19. aug 2012 vi kan næsten ikke gå nogen steder uden at møde en sø, så vi har kun vand med vis vi skal i hundeskoven, smiley

og så holder vi næsten altid pause på sports popen Målet hvor vi får lidt vand og slapper lidt af inden vi går videre smiley

• #12   19. aug 2012 Lige i dag har vi faktisk kun været i haven. Morgenturen til hverdag er ofte kort, men lige bag husene overfor mig er et lillebitte vandområde hvor jeg tit går forbi. Især hvis det er diset eller omkring solopgang, er der utrolig smukt. Nogle gange tager jeg hundenes morgenmad og en kop kaffe med op til en stor græsplæne lidt oppe ad vejen, hvor der er en dejlig bænk med morgensol smiley

I weekenderene hvor vi har bedre tid, går vi nogle gange i hareskoven, som ligger ca 500 meter herfra eller kører op til stranden ved Skodsborg. Ishøj strand er også indenfor køreafstand, men der må de ikke være i sommerhalvåret. Ellers har vi en mark i Veksø, hvor jeg også elsker at komme ud om morgenen og en lidt større sø 500 meter herfra, som egentlig er rigtig fin, det vrimler bare med folk og løse hunde ude af kontrol. I den ene ende af vores skov er der en helt fantastisk sø, som jeg elsker at sidde og kigge udover mens hundene snuser rundt eller leder efter godbidder. Jeg har to faste pladser i hver sin ende; en til morgen og en til aften smiley

Jeg gad godt bo et sted, hvor man bare kunne trille ud af døren i natbukser og uden snor på hundene og ikke risikere at møde nogen som helst smiley

Mht forplejning, har vi vand med, når vi regner med at være væk over ca en time, eller hvis det er meget varmt som i dag. Mine kan drikke af flasken, så det er som regel bare en halvliters sodavandsflaske. Udover morgenkaffen en gang imellem, har vi kun noget med til os selv, hvis vi har tænkt os at være væk det meste af dagen og har bilen med. Så pakker vi en kande kaffe eller nogle sandwich.

Kommentér på:
Det perfekte sted at at bo når man har hund :)

Annonce