1.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hjælp til mørbrad! Hjælp til mørbrad!

Min svigermor droppede et par mørbradde af igår, og vi vil gerne forsøge os med at lave mørbrad med kartoffelmos, og brun sovs.
Men som de unge mennesker vi er, så har vi ingen anelse om hvordan pokker man gør. smiley Og siden i altid er så kloge herinde, så tror jeg at jeg ville få de bedste svar, fra jer. smiley Hjælp!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til mørbrad!
  • #1   29. aug 2012 jeg laver mørbrad på to forskellige måder, den ene er at skære den ud i skiver og stege den på panden, den anden er at marinere den og give den en tur i et ovnfast i ovnen smiley

• #2   29. aug 2012 Tænker du på den helt gammeldags mørbradbøf?

• #3   29. aug 2012 Hvilket dyr kommer det fra? Er det ko eller gris?

• #4   29. aug 2012 Vi lavede saltindbagt mørbrad den anden dag, og har aldrig fået noget SÅ godt!
    Saltindbagt mørbrad, 2-3 pers.:
    1 lille mørbrad, afpudset
    smør og olivenolie til stegning
    4 fed hvidløg, knust og finthakket
    1 spsk. friske rosmarinnåle, finthakket
    1 spsk. friske timianblade, finthakket

Dej:
    4 dl groft salt
    en håndfuld friske rosmarinnåle
    1 spsk. friske timianblade
    2 æggehvider
    ca. 4 dl hvedemel
    1 1/4 dl vand
    Bland salt, rosmarinnåle, timian, vand og æggehvider. Tilsæt mel og bland det sammen til en glat dej. Det kan være nødvendig at tilsætte lidt mere vand – eller lidt mere mel – hvis det ikke kan æltes sammen, uden at det klistrer for meget til hænderne.
    Form dejen til en kugle og lad den hvile ved stuetemperatur i mindst 2 timer.
    Varm smør og olie op på en pande og lad det bruse af. Brun den afpudsede mørbrad på alle sider og lad den køle lidt af.
    Rul dejen ud og drys hvidløg, timian og rosmarin på, i en stribe på midten. Læg mørbraden ovenpå og fold dejen om mørbraden. Luk enderne godt. Sæt den i en 200 grader varm ovn (varmluft) og giv den ca. 20 minutter, hvis den skal være rosa indeni og et par minutter mere, hvis den skal være gennemstegt. Tag den ud af ovnen og lad den hvile i 20 min

• #5   29. aug 2012 Åh gud, jeg glemte helt at skrive, at det er fra gris.

- Jeg fik engang mørbrad, der var bundet sammen med noget "grønt" indeni. Jeg ved ikke om det var spinat eller hvad det var. smiley Min kæreste snakker om noget med pikantost, og bundet ind. Men jeg vil gerne prøve noget nyt. smiley

• #6   29. aug 2012 Det smager ok hvis man skære den op putter pikantost i og bacon viklet uden om. Men ellers er jeg tom for ideer, jeg er nemlig ikke ret vild med svinemørbrad.

• #7   29. aug 2012 Vi laver tit grydestegt svinemørbrad.
    Du bruner mørbraden med salt og peber. Hæld lidt vand ved og lad det simre ca. 20 min. Vandet bruges til sovs - rigtig go sovs smiley
    Vi får kogte kartofler og grøntsager til. Men vil tro det smager udemærket med kartoffelmos. Husk du ikke kan bruge nye kartofler til mos, det bliver slimet..

• #8   29. aug 2012 indbagt mørbrad?

brun mørbraden på panden og vikkel derefter butterdej omkring den og så ind i ovnen og lav den færdig smiley du kan også komme grønt i smiley

• #9   29. aug 2012 Indbagt svinemørbrad er også bare super lækkert. Jeg plejer at bruge persille i smiley

Og så vil jeg anbefale forårsløg, cremefraiche og stegt bacon i kartoffelmosen, så behøver du slet ikke en sauce til smiley

• #10   29. aug 2012 Det lyder alt sammen så lækkert.. Puha.. Godt man har 2 mørbradde, man kan prøve sig ad med. smiley Må lige vise manden den her tråd, så vi kan finde en vi vil prøve. smiley Tak for det!

• #11   29. aug 2012 velbekomme smiley vi skal have risengrød i aften haha! mandens valg!

• #12   29. aug 2012 Michelle B: Hahahaha! smiley Stod det til min kæreste, så skulle vi ha "fææhsk mæ persillesåws"!.. Men jeg spiser ikke fisk, så han må affinde sig med noget andet. Desuden fik han stegt fisk igår. smiley

• #13   29. aug 2012 Mmmh ja, brun den på panden efter du har pudset den og så skær den op når fn er kold og godt med pikant i, og så butterdej rundt om - dertil små kartofler du vasket og skære over, i et fad og groft salt, oregano og lidt olie over og ind i ovenen:) der plejer vi også at lave hjemmelavet taziki til og en græsk dressing:)

• #14   29. aug 2012 Mums.. hvem kunne da ikke lige nappe sådan en enkelt velstegt nyfanget rødspætte...

Mmmmmmmmmmmmmmmmn

• #15   29. aug 2012 hehe, ja han kan jo nok ikke leve af fisk! min kæreste kan ikke lide fisk, hvilket jeg ærger mig lidt over en gang imellem, for det ville gøre det lidt mere spændene at handle ind til aftensmad. hvis det stod til min kæreste skulle vi have bacon eller stegt flæsk med persillesovs HVER DAG og det gider jeg simpelthen ikke smiley

• #16   29. aug 2012 Min kæreste er helt vild med svinemørbrad, "marineret" i rød pesto, den bliver bare lige smurt ind i det, parmaskinke rundt om eller bare ovenpå, ligesom farsbrød også revet ost oven på smiley det er altså bare godt smiley

• #17   29. aug 2012 i går fik jeg mørbrad i flødesovs med kartoffeler. i dag står den på " rest" mørbradgryde med hjemmelavet kartoffelmos.

der er 1000muligheder med mørbrad.

• #18   29. aug 2012 *CH* : Mig. smiley Jeg afskyr fisk, medmindre det er fiskepinde med min søsters tzatziki.

• #19   29. aug 2012 Har også lige en let ret med mørbrad:
    Skær den ud i bøffer. Brun løg på panden og tag dem af. brun bøfferne krydret godt med salt og peber. put nu bøffer og løg tilbage på panden og hæld fløde ved og lad det simre til bøfferne er møre. steg bacon på en pande og tilsæt retten når den er færdig...evt også cocktailpølser. serveres med ris og flytes

• #20   29. aug 2012 Jeg plejer at koge svine mørbraden i 30 min med kryderier. lader den dryppe lidt af og kommer den i butterdej med bacon som er lidt forstægt og ind i oven i ca 25 min smiley

• #21   29. aug 2012 Det lyder lækkert smilende Susie det vil jeg helt sikkert prøve en dag smiley

• #22   29. aug 2012 smør med barbecue sovs,vikler bacon omkring. steges lidt på hver side, tages af smøres igen med lidt barbecue sovs og ind i ovnen på 200 grader til den har en kernetemperatur på 70-75 grader eller ca. 30-45 min.
    det smager simpelthen så godt:) og man kan servere det meste til:)

Kommentér på:
Hjælp til mørbrad!

Annonce