{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

øhm tak for den skideballe ? :( {{forumTopicSubject}}

det her et emnet om at huske og læse hele emnet inden man svarer, så hvis i ikke har tænkt jer at læse hele emnet inden i svarer, kommer den til at miste sin betydning ret hurtigt.

Jeg har ligesom hundegalleri min vante faste gang på nogle andre debat hjemmesider, som regelt elsker jeg det, for man kan altid lærer mere og lærer nye mennesker at kende, og jeg debatere også gerne med hundemennesker selvom jeg ikke selv har en hund eller særlig meget forstand på hunde, men jeg synes virkelig at jeg lærer noget og føler at hver gang at jeg har været aktiv med i en debat har jeg også lært en masse nye ting og faldgrupper jeg skal være opmærksom på, og selvom jeg brændende ønsker mig en hund ved jeg at jeg på ingen måder har tid eller overskud til en lige nu og slet ikke med alle de lægebehandlinger og psykolog behandlinger (jeg har begyndende slidgigt i ryggen og en meget dyb depression, samt social forbi).
Jeg oprettede på en anden debat forum eller ligge indslag om at jeg havde fået ros over min evne til at få så mange ting til at fungere i mit liv, tiltrods for at jeg har rigtig mange odds imod, i emnet fortalte jeg om at flere mennesker i min omgangskreds havde rost mig for både at få mit fritids hesteavl til at fungere og passe alle hestene, og være enlig mor og være der for min søn og samtidig være tilstede med en hel masse frivilligt arbejde igennem tre forskellige foreninger, samt at blive behandlet til sidelinien.
Selv var jeg rigtig stolt af den ros og ville rigtig gerne dele mine erfaringer med andre brugere på den hjemmeside.
Jeg forklarede så i et svar til en anden bruger, der spurgte indtil om det var godt for min depression at have så meget at lave, at det synes jeg og det holdte de dumme tænker på afstand, og jeg har overvejet når jeg har fået mere styr på mit liv og blevet klogere på hunde at anskaffe mig en hund.
Det troede jeg forklarede rigtig godt at jeg ikke stod og var igang med at finde en hund, men at det var et mål til et senere tidspunkt i mit, men sådan læste nogle andre brugere det bare ikke, og får jeg overhovedet havde nået at se mig om, var jeg stemplet som en psykotisk dyreplager, der kun havde dyr for min egen skyld og nok også sikkert tilsidesatte min søns behov for at jeg kunne lege pony prinsesse.
Sætninger og spørgsmål som jeg slet ikke nåede at svarer på inden en anden bruger havde lagt ord i munden på blev såsom "hvordan kan du overhovedet tillade dig at tænke på en hund, når du har dit liv fyldt" " jeg ser en ny brønderslev sag for mig i dit tilfælde" " hvordan kan du tillade dig at kalde for mor, når det meste af dit liv foregår i en hestestald" "jeg håber aldrig nogensinde at der er nogle hvalpesælgere der taber hovedet og kan finde på at sende en uskyldig lille hvalp hjem til dig, når du både er psykisk syg og har brug for dyr til dit velbefinden"
Lyn hurtig gik jeg fra at være rigtig glad og ville fortælle folk om denne ros som jeg var meget stolt af, til at blive utrolig ked af det og virkelig irreteret over at uanset hvad jeg skrev blev mine ord flettet om til nogle helt andre sætninger, og min tråd på en måde bare overtaget af 3-4 forskellige brugere som både svarede på mine vegne og lagde ord i munden på mig.
Tilbage står jeg så og har slet ikke lyst til at bevæge mig ind på den debatforum mere, men det undre mig også at der kan blive en så dårlig stemning ud af nogle sætninger jeg aldrig havde skrevet eller brugt og tilbage står jeg egentligt bare og tænke øhm tak for den skideballe ?

Undskyld at jeg lige brugte jer, men jeg havde lige brug for at komme af med nogle tanker og frustrationer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øhm tak for den skideballe ? :(
  • #2   10. sep 2012 nej, heldigvis ikke, men har et ligne emne inde på hjemmesiden hvor det lige skete.


  • #4   10. sep 2012 "har brug for dyr til dit velbefindende" <---- dét lider jeg nu også af.... smiley

    danskerne er verdens lykkeligste folk..... eller også er de ikke..... mange af dem er i hvert fald verdensmestre i at "misforstå" ting og være ondskabsfulde... synd for dig at det lige skulle være dig, det skulle gå ud over denne gang. hold hovedet højt, der er ikke noget galt med dig af den grund! smiley


  • #5   10. sep 2012 selvfølgelig kan det være rigtig svært at tyde ud fra skrift hvad folk helt præcist mener det, men jeg synes ikke det var svært at forstå at jeg ikke ville have hund lige nu, for det ved jeg skam godt at jeg ikke har overskud til.

    Røsle tusind tak, det var en dejlig besked lige at få smiley


  • #6   11. sep 2012 Det er sådan noget du skal springe op ... og falde ned på....... der er nogen mennesker , der får det bedre selv , ved at nedgøre andre....... de kan ikke tåle andre er glade.
    Men jeg kan betro dig.... det er dem selv der har det værst.

    Så vær glad for at du har fundet ud af , at få dit liv til at fungere ... og glem alle de dumme kommentarer....... smiley



  • #7   11. sep 2012 Hop op og fald ned på sådan et par høns.

    Du kender selv sandheden og ved hvad du står for, og hvis du har det godt med dig selv og den måde du lever dit liv, så er det fløjtende ligegyldigt hvad andre mener. Altså forudsat at du ikke laver noget kriminelt smiley


  • #8   11. sep 2012 Det første jeg tænkte/tænker da jeg læste dit indlæg var at det jo er sundt at have et dyr hvis man har en psykisk lidelse smiley Det får en til at tænke på andet end det man fejler smiley

  • #9   11. sep 2012 jeg vil sige at jeg normalt ikke er sart eller ømskindet, når det handler om nettet, men hold op hvor bliver man bare ramt, når det bliver så personligt, som hvilken mor jeg er overfor min søn eller hvad jeg egentligt lige fejler

  • #10   11. sep 2012 Jamen dog, sikke dog nogle klaphatte. Det er rigtig træls med sådan en oplevelse, og når tankerne i forvejen er lidt tunge, så tager man også sådan noget meget nært. Sådan som du forklarer det, så synes jeg ærlig talt, de skulle skamme sig og finde noget andet at gå op i end dig og dit liv. Men de havde åbenbart nogle frustrationer, som lige gik ud over dig smiley Hvis det forum mest gør dig ondt, skal du måske overveje, om du stadig skal deltage dér?

    I øvrigt har vi ikke alle vores dyr for vores velbefindenes skyld? Fordi de giver os glæde? Eller holder vi dyr af ædle motiver udelukkende for at gøre et dyr lykkeligt? Ej vel? Der er da altid en pæn portion "jeg-får-også-noget-ud-af-det" i det.

    Op med halespidsen og så får du lige et stort kram herfra smiley


  • #11   11. sep 2012 jo jeg har en søn og 5 ponyer lige nu, og det er også alt rigeligt, der kommer ikke flere ponyer til smiley og har det også helt fint med kun at have et barn ihvertfald imens jeg er singel smiley

  • #12   11. sep 2012 har da også dyrene for mit velbefindende! jeg kan ikke fungere i livet uden mine dyr, de udgør halv delen af mig smiley

    min veninde står i en lignende situation, dog uden barn og kun med en hest og en hund.. hun bruger da også hesten til at slappe af og komme væk fra dumme tanker.. lidt hen af terapi smiley
    det definerer dyre-mennesker for mig, at man kan slappe af, lade op og få ro på sammen med sine dyr.. men nogle mennesker forstår ikke det..

    jeg synes nu også at det er flot at du har overskud at hjælpe med frivilligt arbejde smiley det giver da også en masse retur..

    glem de misundelige madammer og nyd dit dejlige liv med børn og heste smiley


  • #13   11. sep 2012 personligt har jeg den holdning at folk med diverse former for 'hjerneproblemer' har godt af at have dyr - det giver netop tankerne noget andet at tage sig til, og forhindrer folk i at falde sammen i sofaen og kun pille navlefnuller - hvis I forstår hvad jeg mener.
    Det kræver så at man har indsigt nok til at vurdere om det pludselig kniber med overskuddet, og at man evt. har et netværk der kan træde til i en sådan periode.

    For mig er det kun et problem, når man ender med de mennesker, der er sunket så dybt at de ikke selv kan se at dyrene betaler prisen. Og her behøver det såmen ikke kun være depressioner... det kan udemærket være folk med 'samler-mani', som ingen realitetssans har i den sammenhæng (dem er jeg stødt på oftere end andre typer psykiske problemer).


  • #15   11. sep 2012 Jeg er for længe siden stoppet med at skrive i de forum, skriver privat til folk. Nogen mennsker vil bare læse mellem linierne og det gider jeg ikke.. Hvis man skriver i et forum skal man være klar på høre kritik.. Folk maler fanden på væggen og ser kun de værste ting.. Tænk du på hvad dine venner siger de kender dig:) op med hoved og god tirsdag smiley

  • #16   11. sep 2012 Mon ikke der er ret mange der har dyr for deres egen skyld. For deres velbefindende smiley Jeg har da mine dyr fordi jeg har det godt med det. Ikke så meget for dyrets skyld smiley
    TS bare spring op og fald ned på det (selv om det nok er lettere sagt end gjort)


  • #17   11. sep 2012 Undskyld med spurgte du ikke dem, hvad grunden er til at DE har hunde?? Altså jeg troede vi anskaffede os en hund, fordi vi ikke kan leve uden dem. Og at de fylder så meget glæde i ens liv. Hunden er jo trods alt stadig "menneskets bedste ven" smiley

    Jeg synes ikke du skal tage det personligt.. Det kan være svært. Men det er trods alt "bare" en debat forum. Og heldigvis ikke nogen mennesker du skal møde i din hverdag.. Rigtig mange lever desværre rigtig meget ind i den her debat verden. Det er efter min mening ingen grund til.. Men korrekt så lærer vi noget nyt hverdag, og det er altid dejligt at hører andres erfaringer. Men man har også lov til at soterere i folks svar, og finde ud af hvad man kan bruge deres svar til..

    Nogle mennesker SKAL bare være hårde mod andre.. Men min tanke var nu også, at du ville have godt af at have en hund. Selvom der ligger et stort stykke arbejde i en hund. Så vil den alligevel give så meget igen, at man ikke kan andet end elske hunden, og det er godt for personer med en eller flere pyskisk sygdomme. Er ret sikker på du også er glad for dine heste, og de giver dig også rigtig meget fordi det er et dyr. Jeg har selv hest, og ved selv hvor meget det betyder for ens liv.. Der er en grund til at man bruger hestene til handicappede mennesker eller folk med en pyskisk lidelse.. Hestene giver bare noget specilet.. Det samme gør hundene.. smiley

    Men man skal naturligvis føle sig parat til opgaven. smiley


Kommentér på:
øhm tak for den skideballe ? :(

Annonce