{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

pædagog udd og fagforening/a-kasse {{forumTopicSubject}}

Skal starte på pædagog uddannelsen her på mandag, er kommet med på et afbud, og er i tvivl om hvad der er bedst mht akasse/fagforening?

jeg er ikke medlem af noget nu da jeg bare har gået på VUC et par år, så har ikke en døjt forstand på det..

Hvad skal/bør man melde sig ind i som studerende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pædagog udd og fagforening/a-kasse
  • #2   14. sep 2012 Jeg var medlem af PLS som er de pædagogstuderenes organisation. Så vidt jeg husker vælger man også mellem at modtage pædagogernes eller socialpædagogernes fagblad.

    A-kasse mener jeg først, jeg meldte mig ind i lige før jeg var færdig. Der var en eller anden frist for, hvornår man senest skulle være indmeldt for at slippe for optjeningskravet og være berettiget til dimitendsats på dagpenge, hvis man ikke skulle få job med det samme bagefter. Men det må de vide både hos PLS og i a-kassen (BUPL-A)


  • #3   14. sep 2012 Ja som marianne skriver så får i automatisk tilbudt og blive medlem af PLS, det er billigt og godt smiley

  • #4   14. sep 2012 PLS - billigt og jeg var meget tilfreds

  • #6   14. sep 2012 jeg meldte mig ind i PLS da jeg startede.
    PLS hørte jeg først omkring ved den 1. lønnede praktik, som jeg er igang med, hvor jeg har meldt mig ind i a-kasse da det er gratis....
    og jeg får altså begge fagblade:)


  • #7   14. sep 2012 For pædagoger og sundhedspersonale fra SOSU, er FOA også en rigtig god fagforening, som har mange års erfaring indenfor de fagområder.
    Jeg er rigtig glad for at være i FOA. :o)


  • #8   14. sep 2012 Jeg meldte mig også ind i PLS og havde derigennem medlemsskab af SL og BUPL.

    Og så ind i A-kassen efter reglementet og så ud på dimitendsatsen


Kommentér på:
pædagog udd og fagforening/a-kasse

Annonce