{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler du en mink?
  • #1   16. sep 2012 hmm, minkfarme vil slå den ihjel, de vil højst sandsynligt ikke tage den, pga faren for sygdomme..jeg vil nok sige hobbydyr, da det kan være svært at gøre en voksen mink tam, hvis den ikke allerede er det, så måske en som kan have den i en kæmpe voliere som opfylder kravene til at holde mink..men smuk er den!

  • #2   16. sep 2012 Skulle den holdes som kæledyr skal den i hvert fald neutraliseres - men når jeg høre ordet "kæledyr" lyder det som et dyr der bor inden for sammen med mennesker, deriblandt børn, og det synes jeg bestemt ikke at den skal.

    Jeg vil også sige at den skal ud i en voliere, eller aflives.

    Udfra hvad jeg kan se (som jeg også har skrevet på siden) er det en ung palmino han.
    Mink kan altså være nogle hidsige sataner (undskyld sproget) hvis ikke de bliver overfoderet. Jeg ville aldrig turde have dem som kæledyr, med mindre minken var vokset op mellem mennesker, blev neutraliseret og fik opfyldt sine adfærdsmæssige behov.
    Derudover kommer temperamentet jo også fra forældrene, og de fleste mink er meget aggressive, så mon ikke den også er det.


  • #4   16. sep 2012 Ikke noget jeg ville holde som kæledyr - og som en i linket eller siger, så har de temperamentsmæssigt intet at gøre med ildere.

    Jeg ville sige hobbydyr eller aflivning.


  • #5   16. sep 2012 ja lige præcis, jeg tænker også kæledyr som bo indenfor, blandt mennesker og det tror jeg ikke er smart. Så ja, derfor voliere eller aflivning.
    Ja det kan de, har hørt nogle hvor det er lykkedes at holde dem tamme selvom de blev kønsmodne, men det er ikke alle det går sådan. Jeg tror voliere er bedst, hos en der forstår sig på dem og vil bruge tid på den, som hobbydyr. Mink er slet ikke domestiseret som fx ildere er (har selv 3). Er det dig han er hos nu?


  • #6   16. sep 2012 Mink er solitære, så nej de skal gå alene.

    Nej det er han ikke - men jeg havde taget ham, hvis jeg havde mulighed for at have den udenfor. (jeg bor i lejlighed på 2. sal)


  • #7   16. sep 2012 bare sån til info har jeg haft en mink da jeg var yngre. fik den som hvalp og hade den i 4år til den døde af hjerte stop.. det var en fint kæle dyr lidt en bisse men sød og hengiven over for hvad den kendte. lidt hen af en kat bare mere gang i den smiley
    hade osse min boxer den gang og der var ingen problemer hverken med den ene eller den anden.. bare sån til info smiley


  • #8   16. sep 2012 Så det vil sige at den var som en ilder, eller?

    Min opfattelse af ildere er nemlig at de er som katte, bare lidt vildere og lidt mindre kælne.

    Jeg arbejder på en minkfarm, og de er bestemt ikke nogle dyr man bare lige stikker hånden ind til - Specielt ikke når de er drægtige / har unger / har haft unger smiley


  • #9   16. sep 2012 jeg har 3 ildere og eneste lighed er at de er i mårfamilien som mink. Det er to forskellige dyr. Jeg ville ikke turde lukke en mink sammen med ildere, det tror jeg ender galt. Og som Simone skriver, så er mink solitære, så de behøver ikke selskab af andre mink. Mink er helt fantastiske dyr, ja man kan være heldig at nogle forbliver tamme, men de er ikke domestiseret, som ilderen er.
    Simone, ja ildere er mere som katte, bare total lalleglade i låget og altid ude på ballade, nogle af dem vil så også gerne nusses og kæles smiley men mink og ildere er ikke ens, ildere er også meget sociale og trives bedst flere sammen smiley


Kommentér på:
Mangler du en mink?

Annonce