{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Fravær - kan de det?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg er nu på 3. semester af markedsføringsøkonom og vi har fra start fået at vide, at der ikke var fraværsprocent og at vi derfor godt kunne have os et job ved siden af. Selv havde jeg ikke job, men fandt ud af at skolen var SÅ useriøs og timerne næsten altid aflyst når man mødte op! Da jeg nu har et deltidsjob (ca. 80 timer om mdr), har jeg brugt nytte af at der ikke er fravær og jeg har klaret mig ganske fint som selvstuderende (kun 10 taller i alle eksamener).

I dag får jeg at vide af mine andre kammerater at de har indført fravær på mit studie, faktisk siden vi startede i august. Nå? Vi er ikke rigtig blevet råbt op eller noget.. Da jeg så tager fat i en af mine andre lærer siger han bestemt at det KUN gælder 1. årselever og at skolen, uden erklæring eller "offentlig" nævnelse, IKKE kan indføre fravær på os der allerede går på studiet FØR august 2012.
Klassen siger de har fået det at vide af vores studievejleder, vi har heller aldrig kunne se vores fravær!

Mit spørgsmål er så: Kan/må de indføre fravær, bare sådan "lige pludseligt" midt inde i semestret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fravær - kan de det??
  • #1   1. okt 2012 Det skulle der da ikke være nogen grund til at de ikke måtte..
    På Uni får vi i hvertfald nogle gange tjekket fravær. (Går også på 3. semester)
    Men det er fordi frafaldsprocenten er så høj, og fordi der er så meget snyd med SU.
    Så hvis vi ikke er der, så er det op i fuldt pensum. Og det er bare ærgligt Sonny-boy smiley

Men det er selvfølgelig træls for os, som passer skolen, og ikke snyder med SU, at der er kollektiv asfstraffelse på en lang videregående uddannelse.. det virker sgu skørt, at vi aldrig må ''blive voksne''.. smiley
    Men tror altså ikke der er nogen regel der hedder at det må de ikke, bare fordi i er startet..

• #2   1. okt 2012 Ved bare ikke lige hvem jeg skal spørge, for den eneste kontaktperson er så studievejlederen som allerede har fortalt klassen at der bliver indført fravær!

Personligt snyder jeg ikke! Burde man egentlig ikke også kunne se det når man nu har mødt op til eksamener 5 gange det sidste år??
    Men jeg synes heller ikke at det kan være rigtig jeg skal betale for transport hver dag, hvis jeg alligevel skal gå hjem med en følelse af at det har været spild af min tid, som jeg gør når timerne rigtig tit bliver aflyst!

• #3   1. okt 2012 Jeg kender flere der læser på de korte erhvervsakademi uddannelser på VIA university College. Og jeg ved i hvertfald at de får tjekket fravær det meste af tiden. Tror desværre bare det er sådan det er. (Og du har ret, det er skod! det burde være eget ansvar) Personligt vil jeg så også mene at man som skole skal overveje sværhedsgraden af en given uddannelse hvis folk kan gå op og få topkarakterer, uden at være til forelæsninger/timer overhovedet. (Med mindre uddannelsen er lavet til det selvfølgelig, med virtuel undervisning osv)..

• #4   1. okt 2012 Vi har nogle timer som er obligatoriske, fordi det er grundlag til eksamen at vi har været der (ex dissektion).. Men ellers er der ikke ved os.

• #5   1. okt 2012 Må lige høre når jeg kommer i skole onsdag - synes bare det er mærkeligt de lige pludselig ændrer det! smiley

Kommentér på:
Fravær - kan de det??

Annonce