{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

PC eller Mac? Og hvilken? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge lidt efter ny computer.. Har altid været vant til en helt almindelig bærbar PC. Men hvis jeg nu alligevel skal ud og have ny, har jeg overvejet en Mac.

Men hvilken?
Lidt om mine behov:
Der skal kunne ligge mange(!) billeder derpå, har fyldt den computer jeg har nu.
Den skal være hurtig og stabil, men skal ikke bruge den til spil osv.
Den skal primært bruges til internet og til at redigere billeder på, så en god skærm er måske værd at kigge efter?

Nogen gode forslag? Gerne med links til så jeg kan se priserne smiley
Og nej, skal ikke ud og bruge 10.000 på en ny computer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PC eller Mac? Og hvilken?
  • #1   4. okt 2012 Hvis du reelt set kun skal bruge en laptop til surf og lager, så er det spild af penge at købe en dyr 'arbejdsstation'.

Og det siger jeg, som købte en dyr MacBook Pro i sommers - men den er til at arbejde på, og jeg har derfor flere krav til min maskine end 'surf og lager'.

• #2   4. okt 2012 Når du siger arbejde, hvad kræver det så af computeren udover det almindelige?

• #3   4. okt 2012 Jeg har lige været samme dilemma igennem, og købte en MacBook Air med 8Gb ram i tirsdags. Jeg vil anbefale dig at opbevare de fleste af dine billeder på en ekstern harddisk, istedet for at fylder computeren.

Men vil du ikke bruge 10.000 kan du næsten droppe Mac med det samme.

Prøv og kig på HP Envy 13 Spectre 2000eo.

• #4   4. okt 2012 Jeg tænker at hvis du kun er på udkig efter en ny computer, fordi den du har er fyldt op med billeder på harddisken, så ville jeg nok også, som Katrine foreslår, bare købe en ekstern harddisk. De koster ikke ret meget og giver dig groft set "uanede" mængder plads på din computer, hvis du forstår?

Jeg har haft Mac i seks år, indtil maj i år og nu har jeg en Samsung der kører Win 7.

Med Mac betaler du egentlig mest for design. Kigger du på de tekniske specifikationer, så får du ofte langt langt mere for pengene med en PC (dem der kører Windows). MEN! Jeg syntes Macs brugervenlighed, slå Windows til enhver tid. Med Mac skal man også huske at opdaterer styresystemet når der kommer nye udgaver, for ellers sidder du til sidst og ikke kan opdaterer browser, iTunes og alt det dér...

Mht. Windows, så må jeg også indrømme at de har oppet sig en hel del og jeg er faktisk rigtig glad for at jeg købte en Samsung med Win 7 og holder mig en Mac pause.

I bund og grund er det en smagssag hvad man er til. Dog tror jeg egentlig jeg er ret glad for begge i bund og grund og det ser jeg kun som en fordel, da jeg så kan veksle mellem hvilken maskine jeg vil bruge penge på smiley

PS. som Katrine siger, så skal du ikke umiddelbart regne med at få meget Mac, hvis ikke du vil lægge omkring 10.000 kr i puljen. I hvert fald ikke en ny, men måske brugt.

• #5   4. okt 2012 Jeg ville helt sikkert også anskaffe en god ekstern harddisk til billederne
    Og ja hvis du ikke vil i nærheden af de 10.000kr så kig ikke efter mac

Jeg ar selv for en måned siden skiftet fra pc til macbook pro og elsker den, men tror meget det er en smagssag

• #6   4. okt 2012 Betina A - jeg tænker på sådan noget som processorens hastighed f.ex., da jeg gerne kører flere store programmer fra adobe på samme tid.

Men igen, hvis du ikke planlægger at arbejde på dyret, så vil en mac være et meget dyrt alternativ.
    Som der bliver nævnt er en mac så virkelig brugervenlig, og det er virkeligt nice at manøvre rundt på... men det ER en smagssag.

Jeg har altid synes at det var virkelig mange penge for en mac - og det er det sgu osse. Men efter at jeg startede på en uddannelse, så har jeg siddet ved siden af en inkarrneret mac-bruger, og kunne derfor se med over skulderen.
    En af hovedårsagerne til at jeg valgte mac, var bl.a. at et must-have-kodeprogram kun kan fås til mac. Selve måden styresystemet arbejder på ligger så virkelig godt i mine hænder.

• #7   4. okt 2012 Tak for alle jeres svar smiley Jeg har i forvejen en ekstern harddisk til mine billeder, og burde nok også få flyttet nogle flere derover, men min computer er generelt ved at have tjent sin værnepligt, så frygter lidt at det er et spørgsmål om tid før den brænder helt sammen...
    Det lyder til jeg bare skal på jagt efter en almindelig PC.. Hmm måske en stationær? Får man ikke mere for pengene i sådan en?

• #8   4. okt 2012 her vil jeg sige at det måske osse kommer an på hvordan du vil bruge den... hvis du skal sidde mange timer, så er arbejdsstillingen på en bærbar altså ikke super-ergonomisk, medmindre du kører en ekstra skærm på den, så du ikke sidder og krummer i nakken. Hvis du til gengæld vil have muligheden for at bruge dyret forskellige steder.. sofabordet, haven osv, så er en bærbar jo mere oplagt.

• #9   4. okt 2012 Og husk på. at med en bærbar sparer du på strømregningen, hvis det er noget du går op i smiley

Kommentér på:
PC eller Mac? Og hvilken?

Annonce