577 visninger
|
Oprettet:
PC eller Mac? Og hvilken? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at kigge lidt efter ny computer.. Har altid været vant til en helt almindelig bærbar PC. Men hvis jeg nu alligevel skal ud og have ny, har jeg overvejet en Mac.
Men hvilken?
Lidt om mine behov:
Der skal kunne ligge mange(!) billeder derpå, har fyldt den computer jeg har nu.
Den skal være hurtig og stabil, men skal ikke bruge den til spil osv.
Den skal primært bruges til internet og til at redigere billeder på, så en god skærm er måske værd at kigge efter?
Nogen gode forslag? Gerne med links til så jeg kan se priserne
Og nej, skal ikke ud og bruge 10.000 på en ny computer
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.315
Og det siger jeg, som købte en dyr MacBook Pro i sommers - men den er til at arbejde på, og jeg har derfor flere krav til min maskine end 'surf og lager'.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Men vil du ikke bruge 10.000 kan du næsten droppe Mac med det samme.
Prøv og kig på HP Envy 13 Spectre 2000eo.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Jeg har haft Mac i seks år, indtil maj i år og nu har jeg en Samsung der kører Win 7.
Med Mac betaler du egentlig mest for design. Kigger du på de tekniske specifikationer, så får du ofte langt langt mere for pengene med en PC (dem der kører Windows). MEN! Jeg syntes Macs brugervenlighed, slå Windows til enhver tid. Med Mac skal man også huske at opdaterer styresystemet når der kommer nye udgaver, for ellers sidder du til sidst og ikke kan opdaterer browser, iTunes og alt det dér...
Mht. Windows, så må jeg også indrømme at de har oppet sig en hel del og jeg er faktisk rigtig glad for at jeg købte en Samsung med Win 7 og holder mig en Mac pause.
I bund og grund er det en smagssag hvad man er til. Dog tror jeg egentlig jeg er ret glad for begge i bund og grund og det ser jeg kun som en fordel, da jeg så kan veksle mellem hvilken maskine jeg vil bruge penge på
PS. som Katrine siger, så skal du ikke umiddelbart regne med at få meget Mac, hvis ikke du vil lægge omkring 10.000 kr i puljen. I hvert fald ikke en ny, men måske brugt.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Og ja hvis du ikke vil i nærheden af de 10.000kr så kig ikke efter mac
Jeg ar selv for en måned siden skiftet fra pc til macbook pro og elsker den, men tror meget det er en smagssag
sep 2005
Men igen, hvis du ikke planlægger at arbejde på dyret, så vil en mac være et meget dyrt alternativ.
Som der bliver nævnt er en mac så virkelig brugervenlig, og det er virkeligt nice at manøvre rundt på... men det ER en smagssag.
Jeg har altid synes at det var virkelig mange penge for en mac - og det er det sgu osse. Men efter at jeg startede på en uddannelse, så har jeg siddet ved siden af en inkarrneret mac-bruger, og kunne derfor se med over skulderen.
En af hovedårsagerne til at jeg valgte mac, var bl.a. at et must-have-kodeprogram kun kan fås til mac. Selve måden styresystemet arbejder på ligger så virkelig godt i mine hænder.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
Det lyder til jeg bare skal på jagt efter en almindelig PC.. Hmm måske en stationær? Får man ikke mere for pengene i sådan en?
sep 2005
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
PC eller Mac? Og hvilken?