{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Pandekager til aftensmad - diskussion {{forumTopicSubject}}

Vi kan en sjælden gang imellem godt finde på, at lave pandekager med is til aftensmad - det smager jo dejligt. Og er barnet sulten senere (hvad hun nu aldrig har været), så kan en rugbrødsmad jo snilt klare det problem.

Jeg har så ofte hørt fra andre forældre (ikke alle) at man da ikke kan servere pandekager med is som aftensmad. At der da skal rigtig mad på bordet!

Den holdning kan jeg simpelthen bare ikke forstå. Hvad er det store problem i at man ind imellem hygger med lidt lækkert til aftensmad. Altså hvis barnet/børnene ellers får en sund og varieret kost, så er der da absolut ingen børn som hverken bliver underernæret eller fejlernæret af pandekager med is i ny og næ.

Det kan vel sammenlignes lidt med, at ungerne til hverdag får havregryn til morgenmad, men en søndag i ny og næ får rundstykker fra bageren (dem er der jo heller ikke nødvendigvis så meget gods i)

Pandekager med is er vel heller ikke mindre sundt end hvis man tager ungerne med på MacDonald/Burgerking og spiser aftensmad.

Forklar endelig hvorfor det er så fy fy at servere pandekager med is til aftensmad - for jeg forstår det simpelthen bare ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pandekager til aftensmad - diskussion
  • #1   11. okt 2012 altså det fik vi da ude ved os mormor da vi var børn smiley

• #2   11. okt 2012 Jeg kan ikke forklare det - vi kan nemlig finde på det samme, pandekager er min yngstes absolutte livret smiley

Vi lever generelt sundt, så jeg ser intet problem i at "synde" lidt engang imellem.
    Til gengæld går vi aldrig på mac donalds.

• #3   11. okt 2012 Jeg synes heller ikke at der er noget galt i det. Selvfølgelig må man slå ud med armene, også som børnefamilie.

JEG kan bare ikke spise det til aftensmad. Min mand elsker hvis jeg gider lave pandekager til ham til aftensmad, men jeg får så noget andet. For mig er pandekager dessert smiley

Men folk må vel spise hvad de har lyst til?

• #4   11. okt 2012 nu er jeg svensker smiley men har altid været vant til at pandekager er aftensmad, dog uden is smiley
    men prøv lige at forklare det til min stædige mand smiley

• #5   11. okt 2012 For mig er pandekager m. is (og også uden) dessert eller a la kage... ville aldrig servere det som som aftensmad men gerne til eftermiddagshygge eller dessrt smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #6   11. okt 2012 Kan ikke forstå man ikke bare kan servere det som dessert EFTER man har indtaget noget sundt og nærende.... Kunne aldrig drømme om at spise pandekager med is til aftensmad og derfor ville jeg naturligvis heller aldrig servere det for mine børn.

• #7   11. okt 2012 Jeg fik også pandekager til aftensmad som barn og jeg ELSKEDE det..

Det var ofte i weekenderne hvor vi så havde spist en sen stor frokost.. Sådan omkring kl 16 og pandekager kl 20.. Ca smiley

• #8   11. okt 2012 Hvis man ellers lever sundt så sker der ikke noget. Dengang min farmor levede fik jeg tit pandekager med is til aftensmad når jeg skulle spise der, og det var kun i ny og næ smiley

• #9   11. okt 2012 Jeg er fuldstændig på linie med Lise og NONAME her - pandekager er dessert eller et hygge/mellemmåltid. Jeg serverer heller ikke chokoladekage til aftensmad. Men hvad folk gør, må de jo selv om, jeg kunne bare aldrig drømme om at gøre det. Jeg kan så heller ikke blive mæt af pandekager, jeg får kvalme efter et par stykker.

• #11   11. okt 2012 Men principielt er panderkager vel det samme som æggekage, som folk jo gerne spiser til f.eks. aftensmad - æg, mælk og mel (nogle bruger lidt mel i deres æggekager). Der er jo bare mere mel i pandekager end i æggekager. Og selve pandkage-dejen er der jo ikke sukker i - i hvert fald ikke i mine opskrifter.
    Så principielt INGEN forskel. Og specielt ikke hvis man ikke bruger is til. Selve pandekagen behøver jo heller ikke blive tæsket til med sukker, syltetøj eller pålægschokolade er jo fint nok og børnene får jo gerne syltetøj på deres morgenmad, og pålægschokolade på en mad i madpakken.

• #12   11. okt 2012 Det var da godt nok en ond tråd at lave, for nu fik jeg helt lyst til pandekager..
    Så det bliver vores aftensmad idag smiley
    Og er sikker på min søn er med på den idé.. smiley

• #13   11. okt 2012 Mizz
    Sorry smiley
    God fornøjelse

• #15   11. okt 2012 Vi fik også pandekager (dog uden is) da jeg var barn, og jeg kan ikke se noget galt i det. Jeg synes faktisk det er værre, at slæbe sit barn med på McDonalds til en happy meal end det er, at give pandekager til aften.
    Der er ca 150 kcal pr 100 gram pandekage - du kan dog også lave dem langt sundere med æggehvide, havregryn, banan og mælk der blendes. Happy meal indeholder ca. 550 kcal til forveksling

• #16   11. okt 2012 Og hvorfor ikke bare bruge pandekager som dessert - fordi at det ofte tager en krig at bage pandekager, og så gider jeg altså ikke altid at stå og lave en hovedret først.

Hvis vi får hovedret og evt. dessert, så skal desserten da en nem ting - i en travl hverdag.

• #17   11. okt 2012 Fik det også som barn engang imellem, og kunne også godt finde på det i dag - men selvom jeg godt kan finde på det, og ikke ser noget forkert i det, så betragter min krop det altså ikke som mad, og jeg får "cravings" efter rigtig mad hen ad aftenen. Det samme gælder hvis jeg har fået risengrød til aften.

Jeg ser absolut ikke noget forkert i det, men jeg er nødt til at supplere med noget ''rigtig'' mad, hvis det skal fungere som aftensmad, så jeg laver det nu også helst som en dessert.

• #19   11. okt 2012 Jeg er helt på linie med Anne.

Mine knægte spiser 5-6 måltider om dagen, de 2 er varme og det ene af de varme måltider laver de selv.

Der bliver nedsvælget mængder af grønt og frugt, hjemmebagt groft brød og grød til morgenmad
    Mange af retterne er vegetariske med, linser, bønner og kikærter.

Jeg tror de fint får dækket behovet for lødig kost, så herregud, en gang pandekager er ikke værre end så meget andet.

• #20   11. okt 2012 Helt ærligt, så synes jeg det er komplet ligegyldigt.

Hvis man nyder at lave lidt sjov ud af maden og forkæle familien en gang i mellem, så gør det nok ikke den store skade...

Jeg husker det også som lille, når vi nogle gange "skejede ud" og lod regler være regler - hyggede bare fordi det var hyggeligt.
    Det var magisk for mig.

Og den magi under jeg virkelig børn at opleve.

• #21   11. okt 2012 CH
    Lige præcis - der skal nogle gange være lidt magi for børn - også når det drejer sig om mad.

• #22   11. okt 2012 Det kan vi da også sagtens finde på, og så er det rugbrøds mad, hvis man er mere sulten.

• #23   11. okt 2012 Vi fik af og til pandekager som aftensmad da jeg var barn.
    Je gkunne sagtens spise pandekager som aftensmad, men jeg har en kæreste der spiser en del, og jeg tror ikke det ville være mad nok for ham..

• #24   11. okt 2012 Vi skal da have klatkager med noget æblegrød til i aften. Det er vidst heller ikke "normalt" aftensmad. Men pyt. Vi spiser sundt og varieret alle de andre dage.
    Så nej. Jeg kan heller ikke forklare dig hvorfor pandekager med is til aftensmad er NO GO smiley

• #25   11. okt 2012 De gange vi fik pandekager til aftensmad (med syltetøj og sukker) er nogle af de bedste minder fra min barndom. Intet galt i det.

• #26   11. okt 2012 Vi kan da også godt snuppe pandekager med is til aftensmad og hvis vi havde børn, havde de da fået det samme smiley
    Er ikke sart mht det.

• #27   11. okt 2012 Jeg ser slet ikke noget galt i at få pandekager til aftensmad, Jeg kan tydeligt huske vores hyggeaftner med enten pandekager eller øllebrød til aftensmad, det var skønt.

• #28   11. okt 2012 NU er jeg ret ligeglad med hvad andre familien gør, børn eller ej.
    Jeg spiser pandekager med is til aftensmad hvis jeg har lyst til det.

Og jeg er opvokset med at man engang imellem gerne må undlade grønsagerne og få noget lækkert som pandekager med is.
    Så længe man ikke lever af det. Jeg nægter at tro at McD er ret meget sundere.

• #29   11. okt 2012 Vi får det tit vi kommer så bare en fars ,,løg og porrer i:-))

• #30   11. okt 2012 Man er nok også præget af sin egen barndom, jeg har aldrig i min barndom fået pandekager, æggekage eller koldskål til aftensmad, og jeg har altid fået at vide, at det ikke er godt nok som aftensmad. Jeg spiser ingen af delene som voksen - jo æggekage, men så hører der rugbrød til.

Jeg havde en veninde som barn, hvor de fik "den slags", og allerede dengang undrede jeg mig - så jo, jeg er nok præget af min opvækst smiley Hun har i øvrigt videreført det, så de også har fået det i deres familie.

• #31   11. okt 2012 Jeg kan os sagtens spise koldskål og æggekage til aftensmad. Uden problemer. Det er jo ikke noget der sker dagligt.
    Sådan en sommerdag hvor jeg er sent hjemme fra job og ikke gider stå i køkken smager koldskål fint smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#32   11. okt 2012 Nu er jeg jo fuldstændig ligeglad og ikke det mindste fordømmende i forhold til hvad andre vælger at proppe i hovedet - men nej æggekage og pandekager med is kan ikke sammenlignes. Derudover er der jo forskel på madpandekager og dessertpandekager - og her tales der fra start af om pandekager MED IS.

For mig er det ikke mad - det er noget lækkert man kan få en sjælden gang imellem efter et ordentligt måltid, men at erstatte det med et rigtig måltid kunne jeg ikke i min vildeste fantasi finde på ene og alene på grund af mit velbefindende. For mig er energi og en sund krop alfa omega og det får man ikke af sukker og hvedemel.

Men selvfølgelig kan det være hyggeligt - særligt når man har minder og lige netop derfor synes jeg det er vigtigt at børn vokser op med med hyggelige minder hvor slik f.eks. er erstattet med frugt... Og så kommer jeg ind på det Bente skriver - man er ikke kun præget af sin opvækst men ens forældre har netop gjort noget særlig hyggeligt ud af de stunder hvor der bliver serveret noget usundt - hade de gjort det samme og serveret frugt så var det det barnet i sine voksne år ville mindes som noget hyggeligt og videregive..

Tja kald mig bare hellig - for det er jeg smiley hæ hæ...

• #33   11. okt 2012 NONAME: Så er vi to smiley

• #34   11. okt 2012 NONAME... det ene udelukker ikke det andet.

Og så vil jeg da sige, at et frugtmåltid ikke er mere næringsrigt end pandekager med is er - der er i det mindste ikke KUN sukkerstoffer, men også lidt protein involveret.

Helt ærligt - ja, jeg synes det er helligt. Og skal jeg være ærlig, så lyder det også lidt kedeligt....

• #35   11. okt 2012 Ok - jeg bliver så mæt af tre pandekager med is....

• #36   11. okt 2012 Jeg kom også sent i seng om aftenen en gang imellem. Det er jo også ufornuftigt og ikke-fordrende for hverken sundhed eller indlæring. Men det har været hyggeligt og sjovt og out of the ordinary... Og DEJLIGT..

• #37   11. okt 2012 Min datter ELSKER når jeg giver lov til pandekager eller æbleskiver til aftensmad...
    Spiser det ikke selv, men hun skal da vide hun stadig er et barn med fordele... smiley

• #38   11. okt 2012 Jeg blive hurtigt sulten igen efter at ha spist pandekager, men så spiser jeg bare lidt rugbrød senere smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#39   11. okt 2012 Det er muligt det lyder kedeligt men jeg har haft store problemer med underernæring som barn og det er meget vigtigt for mig at få noget indenbords der giver mig energi og ikke bumser i hele hovedet - og ja så må jeg være kedelig - synes jo selv jeg har et skønt liv....

• #40   11. okt 2012 Synes også der skal være plads til at leve...

• #41   11. okt 2012 Nemlig CH smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#42   11. okt 2012 CH - øh ja - men man lever vel ikke mindre af at spise sundt frem for usundt :-S

• #43   11. okt 2012 Det er der også, CH, livet består jo ikke udelukkende af pandekager til aftensmad smiley Tværtimod ville mit liv blive træls, hvis jeg skulle gå sulten fra bordet, fordi menuen bestod af koldskål eller pandekager..

• #44   11. okt 2012 NONAME - At leve så rigidt efter smalle principper ville give mig en følelse af mindre livskvalitet.

At gøre "det forbudte" giver lidt gnist, lidt tænding på livet - og at gøre det ved at spise pandekager med is til aftensmad en sjælden gang imellem er i mine øjne mere fornuftigt end så mange andre måder, man kan udfordre det forbudte på smiley

• #45   11. okt 2012 Arrrj, de damer.

Der slår vist ikke nogen ihjel at spise en leverståhejsmad ud på aftenen en gang imellem smiley

Lur mig, om det ikke for de fleste hænder en gang i mellem alligevel smiley

Bente - jeg har ikke just påstået af pandekager med is til aften er definitionen på livskvalitet smiley
    Men det, at gøre noget ud over det sædvanlige en gang imellem er - for mig.

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#46   11. okt 2012 Tja jeg har ikke det store behov for at gøre "det forbudte" for at få "tænding" på livet -mit liv er der rigelig "tænding" på smiley

Livskvalitet for mig er netop at leve sundt så for mig ville det sænke livskvaliteten at spise pandekager med is som måltid og jeg har heller ikke overhovedet lyst til det.

Men igen så må folk da gøre præcis hvad de har lyst til jeg fordømmer ingen, men at fortælle mig at mit liv må være kedeligt og uden "tænding" kan jo kun være baseret på uvidenhed....

• #47   11. okt 2012 CH - Jeg er helt enig smiley

Jeg får ofte at vide, at jeg er hellig, når det gælder mad, men der er plads til udskejelser i ny og næ og jeg tvivler på det ernæringsmæssigt har den store betydning.

• #48   11. okt 2012 NONAME: Kan bare sige ditto til dit indlæg smiley

Men derfor kan man jo godt engang imellem spise noget usundt på andre tidspunkter - jeg vil dælme bare ikke have sådan noget til aftensmad. Jeg væmmes ligefrem ved det. Hvad andre gør - deres valg. Men jeg har virkelig ikke den fjerneste lyst til at indtage sådan noget til aftensmad. Jeg vil tusinde gange hellere have leverpostejmaden så smiley

Hurra for forskellighed - og plads til den smiley

• #49   11. okt 2012 Vi spiser kl 17 herhjemme og er Tøsen sulten inden hun skal sove så disker jeg dælmene noget op til hende...
    Hun kommer i seng kl 19 der er sluk og luk kl 19.30.

• #50   11. okt 2012 Og det er helt godt hvis man har fået risengrød og der så er mere tilbage. Så kan man nemlig dagen efter lave risklatter eller klatkager som nogen kaldet det.... MÅÅMS

• #51   11. okt 2012 NONAME - baseret på uvidenhed? øhh ja - jeg aner ikke hvem du er.. Ved intet om det. Jeg taler for mig selv ikke for dig.

Jeg er flintrende med hvad andre gør, jeg beskriver, hvad de små udskejelser og hyggestunder har gjort for mig - og jeg under bestemt andre det samme.

• #52   11. okt 2012 Vi lever også normalt sundt men jeg kan nu også sagtens spise en omgang æbleskiver til aftensmad engang i mellem her i den kolde tid smiley

• #53   11. okt 2012 Anika - Det gjorde vi også, da ungerne var små.

I dag spiser vi omkring 19.30, til gengæld laver de to hjemmeboende også et varmt måltid, når de kommer fra skole ved 15-tiden, for der er de trods madpakker hamrende sultne og har brug for energi inden de skal i gang med lektier eller fritidsaktiviteter.

• #54   11. okt 2012 Ja når bette ikke er hjemme spiser jeg osse først sent... smiley

• #55   11. okt 2012 Hvad med øllebrød?

• #56   11. okt 2012 CH - Det spiser jeg til morgenmad i den kolde tid, de øvrige vil hellere have grød smiley

I mit barndomshjem fik vi af og til øllebrød til aftensmad.

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#57   11. okt 2012 Bente ja selvfølgelig skal der være plads til det smiley

Ch præcis og netop derfor kan man ikke skrive at det må være kedeligt at leve sådan som mig for du VED det nemlig ikke og det var min pointe smiley

• #58   11. okt 2012 Vi fik nogle gange øllebrød til frokost - det er faktisk meget længe siden, jeg har fået det smiley Og nej, aldrig flødeskum.. kun mælk.

• #59   11. okt 2012 Altså pandekager med is er ikke rigtig aftensmad i min verden..Men nu er jeg heller ikke is spiser ;)...hvis vi får pandekager(madpandekager) til aften, så putter jeg rejer, revet ost, oregano og skinke indeni imens de er på panden (altså færdigstegte) og så en god salat til.,,,dejlig let og mættende smiley

• #60   11. okt 2012 Åhh elsker øllebrød og får det jævnligt. Kan også huske at jeg som barn tit fik sødsuppe med tvebakker...det var guf smiley

• #61   11. okt 2012 Pandekager med is ville jeg synes var underligt. Men øllebrød med pandekager er en anden snak. Jeg kan så bare ikke lide øllebrøden ;o) Men det kan vel være det samme... Pandekager er pandekager.

• #62   11. okt 2012 NONAME - jeg har IKKE skrevet det er kedeligt for dig...

• #63   11. okt 2012 Jeg bliver mæt af 2-3 pandekager med is.

Skulle jeg blive sulten senere kan jeg jo spise en pandekage eller 2 kold. Eller en rugbrød. Værrere er det jo ikke.

• #64   11. okt 2012 Nu som medløber - "Jeg bliver mæt af 2-3 pandekager med is.

Skulle jeg blive sulten senere kan jeg jo spise en pandekage eller 2 kold (...)" Hahaha smiley God pointe!

• #65   11. okt 2012 Alfisten - Det er nok en del af forklaringen.
    Hos os bliver det daglige energiindtag fordelt jævnt over dagens måltider.

• #66   11. okt 2012 Jeg har aldrig fået pandekager med is, men gid jeg havde smiley

Jeg kan bestemt ikke se noget problem i det overhovedet. Der er så meget andet mad, der er mere usundt. Og hvis det kun sker engang imellem og man spiser sundt ellers er der da intet problem. Også må man jo også selv vælge hvad man vil spise smiley Jeg ville da synes det var sjovt og hyggeligt at få pandekager til aftensmad engang imellem.

• #67   11. okt 2012 Jamen helt ærlig kan ikke se problemet. Laver jeg pandekager bliver der måske 8-10 stykker. Og hvis jeg spiser 3 med is til aftensmad så er jeg mæt.

Skulle jeg så blive sulten senere inden sengetid så er der jo 7 pandekager tilbage i køleskabet, så kan jeg da bare spise 2 med syltetøj smiley

• #68   11. okt 2012 Her bliver det os fordelt ud over dagen.

Tror jeg får pandekager 2 gange om året, det sker ikke ret tit selvom det smager godt!! Så det er jo ikke hverdagskost.

• #69   11. okt 2012 Nu som - Uh, her sker det hele 4-5 gange om året smiley

• #70   11. okt 2012 Uh du er en af de slemme Kirsten smiley

• #71   11. okt 2012 Kirsten dog - ha ha

• #72   11. okt 2012 Jeg vidste det var slemt at indrømme det offentligt smiley

Det værste er, at både manden og sønnike har været forbi, mens jeg skrev i tråden, så med armen tvunget om på ryggen, har jeg indvilget i at lave pandekager i morgen.

Til gengæld laver sønnike lynstegte grøntsager med ris og lidt rejer, når han kommer fra skole, så jeg tror vi rent ernæringsmæssigt overlever dagen i morgen også.

• #73   11. okt 2012 Er du HELT sikker på I overlever? Du er ret modig at indrømme sådan noget offenligt!

Jeg tror os snart jeg vil have pandekager, det er længe siden smiley

• #74   11. okt 2012 Ja altså hvis vi skal til, at snakke om hvor tit vi får pandekager, så er vi nok oppe på mindst 12 gange om året, men det er så også med de amerikanske...dem elsker vi at lave til hygge om aftenen. De er så gode med nutella , peanutbutter eller ahornsirup smiley

Men hvis det var, så kunne jeg snilt blive mæt af 2-3 pandekager...er meget småtspisende og det er manden også...men knægten på 21 ville nok stejle noget, hvis han skulle nøjes med pandekager til aften smiley

• #75   11. okt 2012 Orh du er altså os en af de slemme så Susie smiley

• #76   11. okt 2012 Alfisten - egentlig tror jeg også der er en sondring allerede fra trådstarten af.

En ting er, om man GIDER at spise det fordi det jo mætter lidt semi-agtigt. En anden ting er, om ens afstandstagen fra det er værdibaseret.

Der er også så mange, der spiser salat til aftensmad, og det kan jo heller ikke just siges mætter - men der er næppe mange, der vil have det store imod, at en børnefamilie får det en gang imellem.

• #77   11. okt 2012 Kedelig eller ej, det virker som om i startindlægget at det er en synd at få pandekager til aftensmad. Og derfor må man jo så være en af de slemme hvis man kan finde på det.

• #78   11. okt 2012 Jeg kan godt finde på kun at lave pandekager som aftensmad til mig selv. Men hvis min aktive teenagesøn er her, får han lige et par rugbrødsmadder, imens jag laver pandekagerne. Så kan jeg nemlig nøjes med at lave 8-10 stk til os to smiley

• #79   11. okt 2012 he he..ja lidt "slem" er man vel altid smiley
    Alfisten...du har ret. Så længe man selv har det godt med det man propper i hovedet, så er alt godt smiley

Stod det til mig, så levede vi af flæskesteg, and, røde bøffer, risengrød, bøfsanwich, pita og kinesermad....meeen den går sgu ikke lige , men boede jeg alene så levede jeg sikkert af det smiley

• #80   11. okt 2012 Skal folk ikke bare spise det de har lyst til? Eller er det for enkelt? smiley

• #81   11. okt 2012 Ja Mette. SÅ er der jo ingen drama smiley

• #82   11. okt 2012 Nej, jeg tænkte det nok.......*GGGGG*

• #83   11. okt 2012 LOOOOOOL smiley *GG*

• #84   11. okt 2012 Mette din gamle pædagog...nu skal du ikke komme og ødelægge det hele af smiley GG

• #85   11. okt 2012 Grunden til at jeg oprettede tråden, at jeg oplever at folk er meget fordømmende når de høre at en aftensmad menu kan bestå af f.eks. pandekager med f.eks. is. At man er et ringere menneske, en ringere forældre.
    Men samtidig kan de fortælle, at de har været på MacD og spise, og som en anden herinde i tråden pointerede, så er MacD nok langt mere usundt end pandekager med is. Men folk tror nok det er sundere fordi der er salat i, men den salat er jo langt overskygget af de kcal som resten af burgeren og pomfritterne stegt i olie består af.

• #86   11. okt 2012 Ja nogen folk har sku travlt. Jeg syntes man skal spise hvad man vil.

• #87   11. okt 2012 Tjaa nogen mangler bare noget at gå op i og så bliver det lige, hvad folk spiser til aften de falder over smiley
    Det kunne ellers være sjovt at inviteret gæster til aften en dag og så serverer et eller andet de SLET ikke havde forventet...øllebrød, rundstykker med ost eller lagkage smiley Mon de ville sige noget ? smiley

• #88   11. okt 2012 Vi får nu pandekager til aftensmad en gang imellem. Det er dog super sjældent.
    - Med eller uden is.

• #89   11. okt 2012 Selvfølgelig skal man spise, hvad man vil, så længe ingen børn bliver fejlernærede, så går det såmænd nok, og det gør de jo ikke ved at få pandekager en enkelt dag smiley

• #90   11. okt 2012 Præcis. Ingen børn tager skade af pandekager med is engang imellem. Man kan os blive for hysterisk.

• #91   11. okt 2012 Det smager os godt smiley

• #92   11. okt 2012 Det er absolut også nogle af mine hyggeligste barndomsminder smiley
    Specielt husker jeg engang, hvor jeg ''camperede'' i haven (var totalt naturbarn, og det bedste var at fange dyr i haven og sove i telt). I skumringen kom min mor ud og overraskede mig med friske pandekager - det er da i særdeleshed ren magi i et barnehoved, som CH så fint nævner, og det er da netop også derfor, jeg husker det så tydeligt og med et smil i hele femøren smiley

• #93   11. okt 2012 Susie:

Ja, jeg er den moralske pegefinger.........*GGGG*

Ja, som Susie har afsløret så er jeg pædagog. Og nu vi er ved mad, så har jeg arbejdet i en børnehave for en hel del år siden. Her var det forældrenes ansvar hvad deres børn havde med i madpakken.

Men vi fik ofte besøg af andre børnehaver, som så spiste deres madpakker hos os. Meget ofte måtte disse børn ikke have en rugbrød med pålægschokolade med, for det var usundt? Men de måtte gerne have kødpølse, rullepølse og rød spegepølse med?

Nu bryder jeg mig ikke om pålægschokolademadder lige så lidt som jeg bryder mig om det andet. Men chokolademadderne var da ikke en smule mere usunde end resten af deres madpakker?

• #94   11. okt 2012 Mette - Min mand er jo også pædagog og han siger det samme om chokolademadderne, det er heller ikke så længe siden, at en ernæringsekspert udtalte, at meget færdigfremstillet pålæg faktisk er uegnet til børn, saltindholdet er for højt.
    På den baggrund tror jeg faktisk chokolademaden er sundere end den med spegepølse smiley

• #95   11. okt 2012 Det er jeg også 100% sikker på at de er, Kirsten smiley

• #96   11. okt 2012 Mener det også var i godmorgen danmark for længe siden, hvor chokolademaden faktisk var sundere end leverpostejsmaden

• #97   11. okt 2012 Alt afhænger nok af definitionen på sund smiley

• #98   12. okt 2012 Hæ hæ Mette smiley
    Ja er jo selv pæd og husker stadig de kampe i børnehaven, hvor reglen åbenbart var, at man skulle spise chokolademaden sidst. Fattede ikke helt pointen og hadede, at skulle sidde og tvinge lille mathilte på 3 år til, at spise alt det andet først. Spegepølse tonset ind i remulade og æg med masser er majonaise....det gav ikke rigtig mening .

Kan lige tilføje at min egen knægt havde specielle madpakker med...han elskede karry sild og stegte sild, så det havde han da med smiley

• #99   12. okt 2012 Susie:

Nej, vi er helt enige. Jeg ville HADE at blive tvunget til at spise alt det "kedelige" inden jeg fik lov at sætte tænderne i "det gode"........*GGGGG*

Så jeg kiggede den anden vej smiley

Kommentér på:
Pandekager til aftensmad - diskussion

Annonce