Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  orkide
  • #1   11. okt 2012 ja det vil ejg mene. min ene lever i bedste velgående og den står i alm bark/flees stykker og har det fint.

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #2   11. okt 2012 Okay super smiley .
    For jeg har fået nogen orkideer af en veninde, som nærmest er lidt halvdød, men den gror i sådan noget mærkeligt stads, som suger vandet, og det skulle det jo ikke så gerne, for så står den jo i vand hele tiden smiley .

• #3   11. okt 2012 en af mine står i vandperler smiley den har aldrig set smukkere ud end nu smiley og der er intet jord ved den

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#4   11. okt 2012 Ej hvor fedt! Er det de der perler, som man kan klemme på, også kan de gå i stykker? smiley .
    Tror jeg vil ud og ha fat i sådan nogen i neutrale farver, da jeg har tre orkideer, som står i potter som er gennemsigtige smiley .

• #5   11. okt 2012 Du kan sagtens plante dine orkider i hvad du vil, bark er bare at foretrække, da det holder på fygtigheden.
    De omtalte vandperler er et godt alternativ, da de jo også er "fygtige"

• #6   11. okt 2012 ja det kan du smiley og så kan man få dem i alle farver og de virker smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#7   11. okt 2012 Har lige været inde og søge på dem smiley .
    tror jeg vil prøve perlerne for de er virkelig flotte!

• #8   11. okt 2012 go ide smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#9   11. okt 2012 Hvor tit vander du dine når de står i perlerne - de nøgne? smiley .

• #10   11. okt 2012 Kan anbefale at du tjekker "vandkrystaller" det hedder hjemmesiden også. Dansk side med super service. Fra 5 kr. Pr. Pose.

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#11   11. okt 2012 Præcis den samme sidde jeg var inde på smiley .
    Men ellers rigtig pænt af dig at hjælpe! smiley .

• #12   11. okt 2012 Jeg har prøvet at plante orkidéer i alm. pottemuld - de gik ud alle 3. Så jeg benytter kun jord/bark beregnet til orkidéer.

• #13   12. okt 2012 En af grundene til, at man bruger barkstykker, er at det holder godt på fugten, samtidigt med at det giver luft (ilt) nede i potten. En af orkideernes værste fjender er ultmangel omkr. Rødderne og overvanding.

Man kan også blande en smule grus/jord i bunden, og ellers fylde op med leca og bark. Vand helst med regnvand og i stedet for orkidegødning, kan man nøjes med ekstra fortyndet alm gødning. Overbrus gerne et par gange/uge med blødt vand (regnvand)

• #14   12. okt 2012 Jeg havde mine stående i vandperler, det kostede livet på dem alle sammen.. smiley
    De var rigtig smukke de første måneder, men så begyndte rødderne stille og roligt at rådne smiley
    Så mine står i orkide muld smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#15   12. okt 2012 Åårh... Jeg ville helst ikke at mine orkideer skal dø smiley .
    Den som jeg har tænkt mig, som skal stå i vandperler har 20-30 blomster og jeg fik den af min svigermor fordi hun havde prøvet og dræbe den - så den var helt vissen uden liv smiley . Jeg må lige overveje hvad jeg gør :-).

• #16   12. okt 2012 jeg vil forslå du stiller den i noget blødt jord og vander med regnvand, da det er sundest for den smiley og bland med bark.
    hvad farve er din orkide? hvis den er hvis, kan du stille den i vand og lægge noget frugtfarve ved, så bliver den, den farve du ønsker smiley

• #17   12. okt 2012 i naturen ville den klartre op af træer og sidde uden på barken med det meste af den rådder helt frit i luften til at kunne opsamle fugt, så det med at de skal i jord er nok ikke den bedste løsning, de vil have bedst af ikke at have særligt meget om deres rødder, kun ganske lidt der kan binde fugt når der vandes

• #18   12. okt 2012 Det bedste vil altid være orkidejord, som jo egentlig bare er til for at 'holde på rødderne', give luftcirkulation og en smule fugt. Jeg har haft to orkider i over 3 år nu, og de har det som blommen i et æg smiley Jeg har dem stående i gennemsigtige glas vaser, så når jeg vander dem fylder jeg vaserne med vand, og lad det stå i ca 10 min, og så hælder jeg det hele ud igen. Når de ikke længere blomstre, skal 'grenene' klippes ned .. og så kommer de lige så fint igen et par mdr. efter .. (De skal dog stadig vandes en gang hver 2. - 3. uge ca) ..

Håber du får det hele til at blomstre smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#19   12. okt 2012 Jeg har nu syv orkideer, og de to som blomstrer ekstremt meget lige nu er en hvid og en lyserød med små blomster smiley . Simpelthen så flotte begge to!
    spørgsmålet var egentligt bare, hvor tit vandet man en orkide, når den står i vandperler?
    Og måske skal jeg bare lade dem stå i orkidejord, da de trives bedst i det ;-).

• #20   12. okt 2012 altså mine perler får lov til at stå indtil jeg kan se der næsten ikke er noget vand ved dem, så hælder jeg vand ved dem igen smiley ellers passer de bare sig selv.

• #21   12. okt 2012 Altså jeg mishandler mine ved at have dem stående i alm blomsterjord i alm keramikkrukker og giver dem vand fra vandhanen og gøder dem aldrig. Og de stortrives! De sætter ofte nye blomster og grene, og går nærmest kun i dvale en gang om året - hvis de i det hele taget går i dvale.

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#22   12. okt 2012 Sappie - Haha, okay smiley . jeg koger vand til mine, som jeg blander i en to liters kande og blander det kogte vand med koldt vand fra hanen, og de har det bare super fint alle sammen undtagen de fem, som jeg lige har fået af en venindes mor, som ikke gad dem længere, da de nærmest er døde smiley . Men jeg har fået min svigermors til at blomstrer så fint, så de kommer nok alle op og bliver rigtig fine igen smiley .

• #23   12. okt 2012 Jeg har aldrig hørt om de der vandperler, så undskyld mit svar. Beskriver bare hvordan mine trives smiley
    Hvad er de egentlig for nogle dimser? smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#24   12. okt 2012 Det er nogen perler af en slags.... Ligner faktisk glaskugler, som du kan få i alverdens forskellige farver.
    Men de her vandperler, de skal ligge i en times tid i noget vand, hvorefter de udvides (de opsamler nærmest vandet)
    også kan du plante dinr orkideer i vandperlerne, da de afgiver vandet over en længere periode smiley .
    Jeg tror ihvertfald at jeg vil prøve dem, da det lyder rigtig smart!

• #25   12. okt 2012 Ok. Tak for info smiley

Er det egentligt ikke bare et forsøg på at efterligne epifytters naturlige levevis på en dyrere og mere dekorativ måde? *GG*

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

#26   12. okt 2012 Jeg er ikke lige helt med? smiley .

• poul A
    poul A Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #27   11. okt 2014 Altså det kommer helt an på, hvilken type af orkidé, der er tale om.

Der er jo både de træ-levende, de sten-levende og de jord-levende.

Mange danskere er blevet vilde med at bruge vandperler til orkidéer.

Du kan eventuelt læse mere på http://aquavandperler.dk/

Kommentér på:
orkide

Annonce