3.639 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Købe bil i Tyskland - hjemtransport? Købe bil i Tyskland - hjemtransport?

Ja her må vel sidde nogen, der har købt bil i Tyskland for nylig?? Hvad gør man, hvis man selv vil køre den hjem? Jeg synes, det lyder som om, man både skal have tyske og danske prøveplader, men kan det virkelig passe?

Planen er at købe en på plader, men den skal ikke indregistreres herhjemme, da den skal bruges til reservedele

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
GUIDE: import af bil fra Tyskland
Overvejer du at importere en bil fra Tyskland, men er i tvivl om regler og afgifter? Læs denne guide og få styr på det hele.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe bil i Tyskland - hjemtransport?
  • #1   23. okt 2012 Hvis den har plader på skal den transporteres til den danske grænse og derfra kan den køres resten af vejen hjem på danske prøveplader (tyske plader pilles af)..
    Man må som dansk borger ikke køre i en tysk indregistreret bil smiley

• #2   23. okt 2012 Der har engang været noget der hed grænseplader som man kørte fra tyskland og op til den dk grænsen hvorpå man så havde andre prøve plader at sætte på (prøve plader skal man ha ved told og skat eller man kan leje det ved en mekaniker... samt nogle synshaller har det os.... ved ikke om det fortsat er sådan men for at være helt sikker kontakt politiet... ring 114 og spørg efter vagthavende.. de er rigtig flinke ved evt. spørgsmål

• #3   23. okt 2012 Tina
    Nej det er jo det, jeg næsten kan forstå, men hvordan dælen får man den så til grænsen?

Kan man måske låne den til grænsen hvor man så køber den og putter danske prøveplader på?

• #4   23. okt 2012 Du må gerne køre i tysk indregistreret bil, også hjem til DK, du skal bare sørge for forsikring. Den kan du tegne for enkelte dage, fhv billigt. Kan desværre ikke huske hvor jeg tegnede den, men evt spørg motorkontoret.

Er den ikke indregistreret i Tyskland, skal du have tyske prøveplader og ved grænsen over på danske prøveplader.
    Har selv hentet både bil og hestetrailer i Tyskland smiley

• #5   23. okt 2012 Kristina
    Nu synes kæresten faktisk lige, han har opsnuset, at man må køre i DK på de tyske plader i 14 dage. De der grænseplader er jeg ikke stødt på noget om, men det må vi lige undersøge. Jeg tror ikke, jeg vil belemre 114 nu, men ringe til politi og skat i morgen og få helt styr på det

• #6   23. okt 2012 De tyske prøveplade skal IKKE afleveres tilbage igen, de bliver lavet på stedet som en-gangs. De danske prøveplader er i vore dage klistermærker, og nr på dem er den/de dato(er), de er gyldige smiley

• #7   23. okt 2012 Pisse nisse smiley
    Og man må også køre i den i Tyskland hvis man selv ejer den?

• #8   23. okt 2012 Kan være I kan aftale at mødes ved grænsen?
    Det ville da være nemmest for jer smiley

• #9   23. okt 2012 Pisse nisse
    Vi vil købe en på tyske plader

• #10   23. okt 2012 Du må gerne køre den i Tyskland på de tyskeplader, den har ved køb, jeps. Så længe du kører "direkte" og i forbindelse med handel, er det HELT lovligt smiley

• #11   23. okt 2012 Tina
    Ja det ville bestemt være nemmest, men det er jo ikke lige sikkert, folk er friske på det eller måske skal de have en mindre formue for det. De skal jo også kunne komme hjem igen

• #12   23. okt 2012 Pisse nisse
    Det lyder fantastisk :). Kan du huske, om det er ved et dansk forsikringsselskab, man kan forsikre den mens den stadig er. Tyske plader?

• #13   23. okt 2012 Det kan klart betale sig, men vær forberedt på en diskussion med skat vedr. afgiften, når I kommer hjem. Det er en god ide, allerede nu at finde sammenlignelig bil i DK og se dens handelpris. Det er nemlig ud fra dette, skat sætter prisen på afgiften smiley

• #14   23. okt 2012 Jeps, det var dansk. Det var en eller anden hjemmeside, det hele blev klaret online - betalte 100-200 kr og printede et bevis på forsikring ud. Så er i dækket, både jer og bilen, hvis uheldet er ude. Kan desværre ikke huske hjemmesiden smiley

• #15   23. okt 2012 Pisse nisse
    Men der skal vel ikke betales afgift hvis jeg ikke skal have den indregistreret? Eller har jeg misforstået det hele?

Det lyder dejlig nemt med den forsikring, det må vi kunne finde frem til smiley

• #16   23. okt 2012 Den sidste vi hentede, som netop var til reservedele, var rigtig nemt - da man netop undgår både skat og motorkontor. Så kan I faktisk hente den direkte uden at kontakte nogen som helst i DK. -Forsikringen stadig god ide, hvis I laver skade på nogen, og ikke for bilens skyld.

• #17   23. okt 2012 Havde i første omgang overset, at det blot var til reservedele, derfor mit råd mht afgift. Så er det bare afsted og hent smiley husk at fyld den op med billige sodavand, øl mm inden I når hjem smiley

• #18   23. okt 2012 Pisse nisse
    Uuuuh det begynder at lyde som om, det kan lade sig gøre :). 1000 tak for din hjælp og de gode råd :D. Mine forældre har lige været en tur i Jylland og over grænsen, så vi har masser af cola og chokolade smiley

• #19   23. okt 2012 Det var så lidt. Og ja, det er helt ukompliceret, når bilen er indregistreret i Tyskland :-)- hvis I har tid (og penge) kan jeg anbefale jer at shoppe julegaver mm i Flensborg - var der i lørdags og det er BILLIGT! Skønne shoppingcentre ned langs gågaderne
    smiley

• #20   23. okt 2012 Pisse nisse
    Vi satser nok lidt på at nå hjem samme dag, så det der med shopping bliver der vist ikke tid til. Og så er der jo lige det med at køre og parkere i fremmede lande. Jeg kan jo godt gætte, at jeg er nødt til at køre den ene hjem, hvilket i forvejen er temmelig grænseoverskridende :D, så jeg ser ikke lige et billede af mig, der cruiser rundt i Flensborg centrum og finder vej i tyske parkeringshuse og sådan smiley

• #21   23. okt 2012 Hehe, det er da bare at kaste sig ud i det smiley så kan jeg trøste dig med, at der heldigvis ikke er så befærdet på de tyske veje, så det skal nok gå smiley pøj-pøj med det hele.

• #22   23. okt 2012 Pisse nisse
    Jeg overvandt mig selv i sommer og kørte til Sverige, men jeg fik lynhurtigt kolde fødder og røg ind på den første rasteplads og overlod kæresten rattet :D, jeg er virkelig en pivskid med sådan noget.

Jotak, jeg håber, det hele lykkes og vi finder en, vi også kan bruge. Nu fik jeg i hvert fald styr på eventuel hundepasning og det er jo det vigtigste smiley

Endnu engang tak for din hjælp smiley

Kommentér på:
Købe bil i Tyskland - hjemtransport?

Annonce