{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling i Herning :-)
  • #1   26. okt 2012
    hvor meget ved du om udstilling, og hvad er det lidt mere præcis du er i tvivl om?


    hvis ikke du har været til ringtræning med din hund, vil jeg først og fremmest forslå dig at du finder en masse flimklip med nogle der udstiller, så du kan se lidt hvad det handler om - det kan du også eventuelt se hvis ikke din hund er den første race i ringen på selve dagen

    kom i god tid - ISÆR på denne udstilling da der kommer rigtig rigtig mange

    husk masser af godbidder og noget og spise og drikke til dig selv

    en stol så du kan sidde og slappe af i løbet af dagen og bur til hunden, for det er en ret stressende omgang for din hund når den ikke har været afsted før


  • #2   26. okt 2012 Skal ikke udstille denne gang men kommer og kigger smiley

    Bare slap af og lad vær med at blive nervøs så skal det hele nok gå smiley
    Første gang jeg var afsted brugte jeg også lang tid på at side ved ringen og se hvordan det skulle foregå så man ikke var lost når man kom ind i ringen smiley


  • #3   26. okt 2012 Det er vigtigt du ikke er nervøs - det går direkte i hunden. Smil, tag det for hvad det er...en udstilling. Ikke et spm om liv eller død. Det er nok sat på spidsen, og jeg selv er god til at være mere i en slags "zone", når jeg udstiller. Men jeg ser desværre ofte nye udstillere, der stresser og er vild forvirret. Så længe du og din hund tager det stille og roligt, ser på dem, der er inde før dig og gør nøjagtigt som de andre - så skal det nok gå. Sørg for: pølleposer, evt guffer (der dog IKKE må gives i ringen), et tæppe eller et bur, din hund kan være på/i, når I ikke er inde samt en stol til at sidde på. Husk en udstillingsline, en alm hundesnor og halsbånd er no go. God fornøjelse..og hyg jer smiley

  • #4   26. okt 2012 DKK Cocker - siden hvornår må man ikke give guffer i ringen? Det har jeg da altid gjort, om det så var klubudstilling eller WDS.

    Men klart, det skal gøre så det ikke generer de andres hunde. taber man nogen så samler man op. og man gør det ikke "lige op i hovedet" på dommeren eller inden h*n skal se tænder.


  • #5   26. okt 2012 Bortset fra det - som de andre skriver: Ro på og tag det ikke for højtideligt. Det er første gang og kan du bare få en god oplevelse ud af det, så kommer det sig ikke så nøje med resultaterne.

    Her er lidt tips og triks og huskeliste. Det er godt nok rettet til min egen race, så nogen ting vil være anderledes for din (du skal bla ikke have din hund på bord) men meget af det vil du kunne bruge

    www.frederiksen.bz/udstillinger


  • #6   26. okt 2012 Jeg har set MANGE af vores dommere, der ryster på hovedet og laver tegn på, at guffer er forbudt. Guffer er til træning og hvalpe...ikke til rutinerede udstillere og hunde. Fred være med, at guffer ikke er ilde set i jeres ring. Men i vores..gør man det ikke....med mindre man kan gøre det i skjul

  • #7   26. okt 2012 OK - jamen der er åbenbart forskel hos de forskellige racer så. Har aldrig oplevet det som du fortæller om.

  • #9   26. okt 2012 Vores må altså også godt få guffer smiley Det må bare på ingen måde være til gene for de andre hunde smiley

  • #11   26. okt 2012 Kom i god tid og studer de andre hunde.Du har en tæve. Hvilken klasse er hun i? Er I første race i ringen?

  • #12   26. okt 2012 Mht line og halsbånd så er det jo også forskelligt i de forsk racer. Kommer man med en jagthund og en tynd "bling"-line så tror jeg de griner af en smiley

  • #13   26. okt 2012 Mange tak for alle jeres gode og brugbare råd!! smiley Det er dejligt. Jøvi går til ringtræning lige nu, og jeg har været ude og se udstilling smiley Så vi har gjort noget.
    Jeg tager det slet ikke højtidelig. Bare vi har en god og hyggelig dag, så er det helt fint med mig! smiley Har købt en billig udstillingsline (vil ikke gøre et stort nummer ud af det hvis det ikke er noget for os). Håber da inderligt at vi må bruge godbidder!! smiley
    Jeg er blevet rådet til at stille op i mellemklasse, så det er det vi har valgt :-)Hvis alle møder op, skal vi bedømmes som nummer 27 hvis alle møder op smiley


  • #14   26. okt 2012 Du skal regne med at alle møder op.

    Så er det bare med at studere. Alle hannerne skal jo udstilles før jeres tæve smiley


  • #15   26. okt 2012 Med hensyn til godbidder. Vi giver aldrig godbidder inde i ringen. Set fra dommerens side kan det være ret klamt at skulle kigge tænder på 100 hunde som har munden fuld af rester af godbidden.

    Vi bruger en kallun stang til at fange hans opmærksomhed og så får han den når vi har været i ringen.


  • #16   26. okt 2012 Vi giver godbidder i ringen. Og tro mig. Der er INTET tilbage til dommeren.....*G*

  • #17   26. okt 2012 Ej Mette - der er da en masse lækker savl hvis man er lidt heldig smiley

  • #18   26. okt 2012 Nej Line...... For man har altid et stykke køkkenrulle i lommen smiley

    For mange år siden (omkring 1982-1983) havde jeg en kanon goldenhan. Han vandt alt. Jeg har, ET eller andet sted i mine gemmer, et billede fra en BIS konkurrence i DRK.

    Vi alle 5 i konkurrencen er placeret (nå ja, og min hanhund blev BIR1,,,,*GG*). Dommeren er på vej rundt for at give hånd. Vi står alle 5 med højre hånd på låret for at tøre savl af inden vi skal give hånd......*GGGGG* Det er et kanonbillede.......*GGGGGG*


  • #19   27. okt 2012 HAHA smiley Den med køkkenrullen havde jeg ikke lige tænkt over - det må trænes til næste gang smiley Mine tror bare det er mad smiley
    Men tillykke med ham mr. golden da smiley


  • #20   27. okt 2012 Åh, han er død for mange år siden og han ligger i sin urne her ude i haven ;-). Han var født i 1982 og en hund som ham, udstillingsmæssigt, får jeg aldrig igen. Så derfor udstiller jeg ikke mere smiley

  • #21   31. okt 2012 Mette, det billede gad jeg godt se smiley

  • #22   31. okt 2012 Bolette:

    Det var også et meget meget festligt billede........*GGGGGG* Men det er nok gået til. Det er jo omkring 30 år siden...*GG*


Kommentér på:
Udstilling i Herning :-)

Annonce