{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Jeres bedste BILLIGE retter/madplan {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har brug for at spare lidt, og derfor tænker jeg at leve billigt madmæssigt. Har du nogle gode forslag til billige retter eller evt. en madplan, hvis I selv har haft gjort det samme??

Håber I kan hjælpe, så jeg kan blive inspireret smiley
Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres bedste BILLIGE retter/madplan
  • #1   28. okt 2012 Næh ikke rigtig men følger lige med smiley

• #2   28. okt 2012 Eller jo, pasta med ketchup smiley *GG*

• #3   28. okt 2012 Hmmm... vi sparede en del penge om ugen, da vi havde vores wok periode smiley

Normalt køber vi for ca. 200-300 kr. om dagen/hver anden dag (nogle gange mere), men da vi "wokkede" den kunne vi nøjes med at bruge 700 om ugen smiley

Vi kiggede en kogebog igennem for lækre opskrifter, regnede på hvor meget vi skulle bruge af forskellige ingredienser til hele ugen, og derefter handlede stort ind smiley

• #4   28. okt 2012 Boller:
    1 pk gær (0.5 kr)
    1 pk mel (ca.8kr.)
    Vand og evt. madolie
    og så smider du bare det "krudt " i du har lyst til (gulerødder, kerne el,lign)

Blandes til du har en dej der ikke klistre. Gæren (kan sagtens deles i 2. og den ene halvdel gemmes til senere) smulres i lunket vand (passende mængde) mel spædes til efterhånden.
    200 grader ca.20 min. De er færdige når de lyder hule når du banker på bunden.

Pandekager:

250 gram Hvedemel
    4 Æg
    4 dl. mælk
    Evt.3 spsk. Vanillesukker

• #6   28. okt 2012 Hurtige pizza'er :

Køb nogle lange brød (kan virkelig ikke huske hvad de hedder xD ) de koster 4 kr for en pakke med 2 i.
    En tomat ketchup (Den i Aldi koster 6 kr)
    tørret oregano (4 kr i lidl)
    skinke strimler (9 kr i lidl. nok til 2 brød)
    revet ost (9-11 kr. også i lidl)
    Olie. (pris ?)
    Så flæk brødene på langs. tag noget ketchup, olie og oregano og rør op i en lille skål og smør det ud over i et godt lag. og så bare drys med skinke og ost. og så bare ind i ovnen til osten er lyse brun smiley nemt og billigt ! og man kan selvfølgelig putte ALT på !

• #7   28. okt 2012 Kødsovs
    Lasagne .

Og så i det hele taget lave madplan, således at ingredienser man ikke bruger alt op a på en gang kan bruges dagen efter, så retterne lidt passer sammen.
    Og handle stort ind, så forsvinder de små impuls køb, som er de dyre smiley

• #8   28. okt 2012 boller i karry med suppe kødboller smiley
    Ris*
    Vand*
    Suppe Kødboller*
    Karry*
    Wullaaah det samger fantastisk smiley

• #9   28. okt 2012 Jeg plejer at lave de der pandekager man kan komme salat i. Jeg plejer kun at bruge kød, salat, agurk, ost og creme fraise (staves) i. smiley

• #10   28. okt 2012 Spaghetti og kødsovs
    Kylling i asparges

• #11   28. okt 2012 Køb en hel kylling og pater den .jeg plejer at skære den i bryst og lår stykker . resten putter jeg i en STOR gryde og med en masse vand over og et par grønsags bollioner og en masse rigtige grønsager .. så laver man lige en masse suppe smiley

• #12   28. okt 2012 Tun er billigt "kød" at bruge i pastasalat og pitabrød.

Havregrød smiley

Brændende kærlighed evt med lidt forskellige rodfrugter i mosen

Pølser i tomatsovs går både med pasta, ris og kartoffelmos

Hvidkål er billigt, mætter og smager fantastisk med karry. Masser af karry, hakket oksekød, strimlet hvidkål og evt lidt porre. Jeg plejer at spise det med ris, kartofler eller brød

Bacontern kan pynte på meget når man sparer. Bl.a smager det godt sammen med tun og på kartoffelsuppe

Grøntsagssupper. De fleste grøntsager bliver til glimrende supper, hvis man koger dem med et par kartofler og blender dem og ellers er hjemmelavet tomatsuppe rigtig billigt

Hjemmelavet pizza er en storartet "skraldespand" hvis man har rester af kød eller grøntsager. Lav dejen selv og kog sovs af hakket løg, flåede tomater og krydderier der blendes til sidst.

• #14   28. okt 2012 Frikadeller...der kan komme en del grøntsager i så de rækker længere smiley Fx. revet gulerødder, selleri, pastinak og squash

En hel kylling, som Charlotte skriver. Enten parteret og koge suppe på skroget eller koge hele kyllingen. Så er der til høns i asparges, kylling i karry og en god omgang suppe. Enten den klassiske med urter, kød og melboller eller som grundsuppe til andre supper fx. porresuppe, minestrone, fransk løgsuppe...

Og som Ditte skriver...wok. Man kan sagtens bespise to voksne med et kyllingebryst i en wokret. Og så ellers alt hvad køleskabet gemmer af grøntsager smiley

Pasta med ratatouille...også en ryd op i køleskabetret smiley

• #15   28. okt 2012 Køb årstidens grøntsager, f.eks. er der nu masser af billige rodfrugter, kål og porrer.
    Et stykke billigt kød marineres og brunes på pande, lægges ovenpå et fad med div. af ovenstående urter m. Lidt fedtstof, krydderier og bouillon kommes ved og steger/bager 30-45 min i ovnen.

Dagen efter kan resterne skæres i tern og bruges som fyld i en omelet

• #16   28. okt 2012 Hvor er I bare fantastiske smiley 1000 tak for alle forslagene, nu er jeg sikker på jeg kan komme igennem med andet en havregrød, pasta med ketchup og billigrugbrød med tilbudspålæg smiley tak tak tak!!!!!

• #17   28. okt 2012 kødsovs kan man jo bruge til mange til

pasta med kødsovs, i et fad med kartoffelmos oven på

ind i butterdejspakker, på pizza, pizzasnegle,

så kødsovs kan jo bruges mange gange og kan jo osse fryses

• #18   28. okt 2012 Da jeg skulle spare fandt jeg ud af at jeg tit smed små potioner ud, jeg begyndte at fryse det ned også selvom der kun var en lille potion og når der var nok i fryseren lavede vi "fryser dag" Ungerne elskede det store tag selv bord og at de kunne få lidt af hvert.

Når du laver kødsovs så tilsæt årstidens grøntsager det mætter og giver mere fylde, Dagen efter kan den krydres lidt mere og eventuelt også jævnes lidt mere og rul dem ind i madpanekager eller de færdige tøre nogle, med lidt salat. eller de kan fyldes op og puttes i ovnen med lidt revet ost oven på.

• #19   28. okt 2012 Vi har en risret som er nem og billig:

Kogt ris
    Hakket ko som er stegt på panden
    Ærter

- dette blandes sammen og spises med lidt soyasovs. Lyder kedeligt - smager super

• #20   28. okt 2012 En anden nem men god spareret (køle-fryser rydning): stegte ris asian style.

Hvis du har lidt rester af hamburgryg, skinke, rejer eller kylling, koger du en portion ris (hvis du ikke har en gemmer fra dagen før).
    Varm lidt olie i en gryde, svits løg, peberfrugt og krydderier (ingefær!!), tilsæt kødrester og ris og gerne et æg eller to, som røres med til ægget smuldrer. Flere grøntsager kan tilsættes (frosne fra pose, majs, frisk peberfrugt m.m). Smages til med soya, salt og peber m.m.

• #21   28. okt 2012 Nå jo for resten har du fået lavet for mange ris kan du saktens putte dem i en frysepose meget gerne imens de er lune og i kæleskabet de kan nemt holde sig 2 dage og smager stadigt fint.

• #22   28. okt 2012 Lige et ekstra fif:
    Krydderier....køb gerne mange forskellige fremfor blandingskrydderier. De er billihe i bl.a. Tiger. Søstrene grene og div. etniske grønthandlere (sidstnævnte, hvor man også kab købe billigt frugt og grønt stykvis) For få pænge har du smag til ellers kedelig mad i mange måneder!
    Hav et lager af dåser (tomat, tomatpure, tun, chilibeans, majs etc) og fyld fryseren oo med tilbud på kød og grønt.
    Jeg deler altid kødpakker i små port. Skal man lave mere tager man bare 2 port. oo.

• #23   28. okt 2012 Fedt med alle de råd og ideer smiley
    Jeg bukker og nejer og siger tak!

Kommentér på:
Jeres bedste BILLIGE retter/madplan

Annonce