{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
339 visninger | Oprettet:

Gennembrud! {{forumTopicSubject}}

Som vi alle nok ved har hunde og ulve en del tilfælles, bl.a. sproget. Jeg sidder her med Turid Rugaas's bog "De dæmpende signaler; hvad din hund fortæller dig". Jeg har læst den før, og er lige begyndt på den igen. I dag kom gennembrudet så. Jeg har set så utrolig mange små bitte signaler fra hundene, ja jeg føler nærmest jeg kan snakke med dem nu (altså føre en samtale). Det er bare så fantastisk. Er der andre der har prøvet noget lignende?
-Jeg har kigget længe efter signaler og har da også set gaben osv., men i dag har jeg set Quality vende øjnene væk da Zafira gik direkte mod hende og alle sådanne små signaler.

Omkring det med at vende ryggen til, så har jeg jo længe vendt ryggen til, hver gang Quality hoppede op, men det virker ikke rigtigt. Hvad er jeres mening omkring hvis jeg vender ryggen til og samtidig gaber?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gennembrud!
  • #1   27. jul 2006 Hvis jeg må blande mig i din tråd med noget som ikk helt har noget med det at gøre?
    Louie mødte idag en hanhund som stod bundtet. Den gad slet ikk se på Louie selvom han rigtig gjorde sig til. Han pev, gik tre små skridt frem (jeg lod ham ikk komme helt hen) og lagde sig så heeeelt fladt på maven. Hva betyder det? Har været på bib efter den bog men der var flere måneders ventetid...


  • #2   27. jul 2006 Julie - Selvfølgelig. Uden at være sikker, så tror jeg at grunden til at hanhunden kiggede væk/ikke kiggede, var for at dæmpe Louie. Han har sikkert været meget glad og ville måske gerne hurtigt hen til hannen, men når han går lige direkte hen imod, så prøver hannen at dæmpe Louie ved at kigge væk.
    Et citat: "Hurtige bevægelser virker truende og langsomme bevægelser har en dæmpende effekt".

    Det med at lægge sig ned, har nok været Louies svar på den anden hunds dæmpende signaler, idet det at lægge sig på maven ikke har noget med underkastelse at gøre.
    Signalet virker beroligende og er det stærkeste signal af samtlige signaler.

    -Det var i hvert fald mit bud. Reserver endelig bogen, den er virkelig, virkelig fantastisk!


  • #3   27. jul 2006 Julie - Jeg vil gå ud i haven og slippe hunden og kigge efter lidt signaler, så hvis du svarer, er du så ikke sød at gøre det i min profil? :-))

Kommentér på:
Gennembrud!

Annonce