{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Gennembrud i apporttræning :D {{forumTopicSubject}}

Endelig smiley og skønt der sker noget i lillemandens hoved

vi har trænet apport med klikker en lille uges tid, men kun ca to små trænings sæssioner dagligt.

han var ret hurtig til at fatte at apporten skulle i munden for at få klikket (efter at have fået klik for at snuse og halvt åbne)

derfra og til at have apporten i munden bare et split sekund er gået noget tid, hvor han også af og til har mistet interessen/ladet sig distrahere

men så nu her i dag var der et par enkelte gang hvor jeg med en smule "rokke" bevægelser i apporten mens jeg holdt fast og han også havde fast og så et hurtigt klik, præsterede at han holdt den i munde og kunne klikkes for det smiley

og så skal jeg ellers love for, tror det var tre gange hvor han beholdt den i munden bare et sekund og jeg fik klikket lige inden han ville smide - SÅ fattede han det testede ham og ventede, så sænkede han hovedet (som om han skulle smide den) men løftede så igen og tog øjenkontakt og fik KLIK

og herfra gentog det sig bare igen og igen (turde kun gøre det 6 gange) hvor han sad stille uden at tygge (som han har gjort lidt tidligere) bare stille på sin flade, øjenkontakt til mig, 2-3 sekunder og så klik, og hvor fik han så meget ros smiley


det giver da bare lige SÅ meget energi smiley
og nu sidder jeg så og venter på han vågner af sin middagslur, så vi lige kan gentage det 5-10 gange inden sengetid



nogen af jer med succesoplevelser i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gennembrud i apporttræning :D
  • #1   23. aug 2013 Skønt smiley

  • #2   23. aug 2013 ja, det er super lækkert, og så får jeg også lide lidt mere blod på tanden, det er jo fint når nu det er weekend smiley

  • #3   24. aug 2013 Dejligt smiley

    Jeps succes med plads øvelser, og lydighedsøvelser generelt idag smiley Øv med apportøvelsen, men din succes har da givet mig lidt blod på tanden, til at prøve igen, og endnu et skub til jeg skal komme igang med den klikker !


  • #4   24. aug 2013 Super Sandra smiley

    og ja, klikker giver lige lidt ekstra i indlæringen, det er så tydeligt, og han er helt klar over at der skal ventes på klikket før han må slippe og få godbid. Hvis jeg bare brugte "dygtig" så forventer jeg det ville være svæere, for i starten havde jeg meget kort tid til at klikke før han smed den...

    og det samme med andre øvelser smiley


  • #5   24. aug 2013 Lyder skønt at du har knækket koden til apporten - det er altid en fantastisk følelse når man ka se at det begynder at synke ind hos kræet smiley

    Er pludselig glad for at jeg har malle - af uransagelige årsager synes hun bare at apporten er det FEDESTE i verden smiley Så har aldrig haft problemer med at hun ik ville tage den eller beholde den i munden.. Hun har fra start siddet ligeså roligt foran mig, taget den ved kommando og siddet i ro med den smiley

    Hun er så glad for apporten at hun tager den med sig når jeg kaster bolden som belønning - og så prøver hun at få begge i munden smiley


  • #6   24. aug 2013 Ja jeg må se at få indlært klikkeren så jeg kan bruge den smiley

  • #7   24. aug 2013 hehe michelle det kan jeg lige se for mig smiley

    Django er også glad for apport eller at rende med legetøj i munden.

    men jeg tror opdrætter der var startet træningen af ham var begyndt apport træning ved at smide den. de nævnte i hvert fald at han når han apporterede til træning desværre ofte smed den lige inden han var helt henne

    og når jeg har brugt apport som motivation til at svømme så har han gjort det samme, og dermed ikke fået godbid andet end de gange jeg lige nåede at tage den og sige tak..

    så jeg tænkte vi måtte begynde med noget andet smiley

    med legettøj har han nemlig fint kunne beholde det i munden mens jeg roser og kløer ham, men godbidder gør det lidt anderledes, og sammetid er det hans bedste motivation - så klikker er perfekt smiley

    i øvrigt dejligt at høre lidt om asti igen, håber Django med tiden bliver ligeså tosset i vand som hun smiley


  • #8   24. aug 2013 Sandra det tager 5-10 min at forstå det betyder godbid, og så kan du starte med lige at bruge den på kendte komandoer, klikke lige når hunden gør det den bliver bedt om, og så holde

    næste gang skal du bare lige bruge en lille håndfuld godbidder for igen at forstærke klikket inden i kan begynde at lære nyt - det er i hvert fald sådan jeg har gjort på på katte og hunde smiley


  • #9   24. aug 2013 Ja det plejer også at være sådan jeg har indlært klikket, mener faktisk jeg indlærte det på hende da hun var hvalp, men det var vidst bare indlæringen har ikke brugt det, må lige se om jeg kan finde en klikker så vil jeg da gå igang imorgen igen med den smiley

Kommentér på:
Gennembrud i apporttræning :D

Annonce