1.897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Mikkel kom forbi :-( (kanin) Mikkel kom forbi :-( (kanin)

Jeg er så ked af det...

Vågnede op i nat ved at hundene begyndte at gø helt vildt og så var der uro i haven..

Anede ikk hvad der foregik, så jeg lukkede bare hundene ud i haven og lagde med det samme mærke til Chiantie's opførsel (den ældste hund) hun gik rundt og peb helt vildt, så skyndte mig at tage sko på og ud i haven..

Til min store skræk ser jeg Bellis's bur står åbent og hun er bare ingen steder at finde.. Går helt i panik og begynder at lede overalt, men uden resultat

Går tilbage og får lukket hendes bur og beslutter mig for at gå ind og prøve at sove igen, kl er nu omkring 5 om morgenen..

Der går max 1time, så er der ballade derude igen... Kaninerne løber rundt i deres bure (de er i hver deres bur) og hundene knurrer og piver...

Jeg rejser mig meget forsigtigt fra sofaen, lister hen til havedøren, hvor jeg forsigtigt skiller persiennerne fra hinanden, så jeg kan kigge ud...

Når at se en skygge ude i haven, øh hvad sker der lige her??

Bliver stående og "skyggen" kommer nu helt hen til havedøren, rejser hovedet og selveste Mikkel står og kigger direkte på mig gennem ruden..

Der går lige et par sekunder, hvor jeg er helt paralyseret at dette tossede væsen der er så tæt på, så hopper "han" op på kaninburenes tag og står så vi er i samme højde, "han" kan nu stå og se direkte på mig..

Så blev jeg gal over hvor fræk "han" egentlig var, først at trænge ind i min have, dernæst bare at stå og glo...

Åbnede persiennen og det fik "ham" ned fra burene, åbnede døren meget voldsomt og råbte højt for at skræmme "ham", dette fik ham til at løbe 3meter væk og så stoppe op og glo på mig igen..

Nu er det nok, så tager sko på og løber ud i haven, med det resultat at han hopper over havehegnet hvor "han" kom fra og så igen, vendte "han" rundt og kiggede på mig, så satte jeg jagten ind på ham og så forsvandt "han"..

Jeg har ikke set "ham" siden, men behøver jeg sige at jeg ikk rigtig fik sovet i nat pga det møgdyr???

Alt dette skete på nogle sekunder, men det føltes bare som lang tid..

Stakkels stakkels Bellis, jeg har igen her idag været ude og lede efter hende, men der er bare intet spor, så er bare knust

R.I.P Bellis

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mikkel kom forbi :-( (kanin)
  • #2   5. nov 2012 Hold nu op en fræk ræv.... Troede de var noget mere sky....

R.I.P Bellis

Og må ræven aldrig vende tilbage til din have smiley

• #3   5. nov 2012 Pia k - Ja jeg er næsten sikker, for der lå pels i buret og alt var rodet rundt derinde, så han har fået fat i hende derinde og trukket hende ud..

Skulle hun ha' overlevet er det et rent mirakel og jeg vil takke Gud, hvis hun kommer tilbage, men ingen har set hende overhovedet, så tror han fik hende..

Krøll - Ja den var fræk, jeg var dybt chokeret, og han vendte jo tilbage efter han havde taget hende, hvor jeg så fik ham jaget væk.. Så nu tør jeg ikk ha' hundene ude i haven uden konstant opsyn, da de jo ikk er særlig store og Mikkel, han var KÆMPE, han var minimum 40-50cm høj, det kom lidt bag på mig...

Hvis han nu ikke han taget en af mine kaniner, var jeg måske lidt venligere stemt overfor ham, for han var faktisk ret smuk, sådan taget i betragtning af det var halvmørkt.. Men stor pels havde han ..

• #5   5. nov 2012 Jeg har erfaret at når ræve er så "ligeglade/frække" på den måde er det fordi at dyret er syg. Dog modstrider det med at den finder føde lige netop på dén måde. De opsøger jo gerne husstande hyppigere når der er noget galt da det er nemmere at finde mad.

Men det kan da også godt være den bare ikke har prøvet at få konsekvenser af at komme ofr tæt på husstande.

• #6   5. nov 2012 Ja det må jeg jo så sige ja til, har aldrig stået så tæt på en ræv før...

Men som min mors mand sagde, nu ved "han" at der er "føde" her, så han vender helt sikkert tilbage.. og gør han det, så får jeg ham fandme skudt!!!

• #7   5. nov 2012 Amanda - jeg var også bange for skab, men da jeg beskrev den for min mors mand, med masser af pels og god tyk hale, så han sagde at jeg ikk sku være bange for skab... Heldigvis..

Men hundene er under konstant opsyn når de er ude

• #8   5. nov 2012 Det er jeg ked af at hører, jeg vil også være nervøs for at lukke hund ud i haven, hvis han nu skulle vende tilbage. Vil nok være mest bange for at hunden kom op og slås med ham og den skulle få bidt hunden. Jeg har altid tænkt at ræve har mange bakterier med så - men ved ikke om det bare er noget jeg bilder mig ind. :s

R.I.P til din lille Bellis. smiley

• #9   5. nov 2012 Hvilke bure har du siden han kunne komme ind?

Og er virkelig ked af at læse det:( det er også min store frygt når Molly bor ude om sommeren,

• #10   5. nov 2012 Du må sikre dine bure så godt du kan nu her.

Nu ved jeg ikke om det er små hunde du har, men her var hundene blevet sendt efter ham. Uden tvivl.
    Jeg ved de kan komme til skade, men jeg tror sansynligheden for at ræven tager flugten er størrere.

• #12   5. nov 2012 Lilly My - ganske alm dobbelt etagers udebure, låsen har drillet lidt på det bur Bellis var i, men det var lukket, men om det er sprunget op hvis ræven har forsøgt at "gå på" lågen, ved jeg ikk smiley

Nu som medløber - Uha, det tør jeg ikk, så ender jeg med at mine hunde bliver ræveføde, har min cotonhvalp på knap 5mdr, ca 3,5kg en lille bangebuks.. og så min papillon Chiantie på 2,2kg, det er kun lige en mundfuld for ræven..

og den var jo ikk engang bange for mig, men havde jeg haft en stor hund, havde jeg godt nok også lukket den ud

• #13   5. nov 2012 Nej er det små hunde skal man nok ikke gøre det. Selvom jeg stadig tror den tager flugten, men mindre den er godt dum smiley

• #14   5. nov 2012 Trine - Præcis og det er netop Chiantie jeg har på mit profilbillede og hun er bare en bette nips i forhold til den kæmperæv..

Men nu håber jeg den holder sig væk smiley

• #15   5. nov 2012 Nej er det SÅ små hunde skal du ikke gøre det.

Her ville jeg gøre det, men det er os Schæferhunde.

• #16   5. nov 2012 Nu som medløber - den tog jeg først flugten da jeg LØB efter den, har ikk lige oplevet sådan noget før, de plejer at forsvinde så snart de ser mennesker

• #17   5. nov 2012 Ellers må jeg ud og låne en hund *griner*

Derude hvor hestene står har de jagthunde, de er sq hurtige, tæven derude har løbet en hare op, og så kom hun ligeså stolt med den bagefter, ad..

• #18   5. nov 2012 Hehe ja der er ikke andet for smiley

• #20   5. nov 2012 Trine - hihi ja det kunne være en idé smiley

Hvis det stod til mig, blev den skudt... Men hvis den bliver ved med at komme om natten, så kan vi ikk gøre det, for der er jo masser af naboer smiley

Så på en eller anden måde skal ham "Fætter Mikkel" simpelthen skræmmes fra vid og sans, så han ALDRIG sætter sine poter på vores grund igen... smiley

• #21   5. nov 2012 En ræv er sku et smukt dyr syntes jeg, men bliver sku ked af det når man høre den har været på tyvetogt smiley

• #23   5. nov 2012 Ja, den er vildt smuk, men den er ikke velkommen herhjemme, jeg har ALDRIG før set en ræv her, og vi har altså haft kaniner her i 1½år nu

• #24   5. nov 2012 Trine - Ja det må jeg lige prøve smiley

• #25   5. nov 2012 Her i byen har vi også en ræv der slet ikke er bange. Mennesker er så sjove at den løber forbi selv om man står og kikker ret tæt på den. Der er fler i området hvor den har været på besøg efter høns, men er gået uden noget held. Jeg har også mistet et par kaniner til Hr. Mikkel, den sidste var oven i købet en jeg skulle ha haft på udstilling. Øv øv.
    Sally har også været efter ham det var han ret ligeglad med

Syntes også at mikkel er et smukt dyr, men han er ikke sød når han snupper vores dyr.

• #26   5. nov 2012 Ja de er så.

En aften/nat for ikke så længe siden da jeg kørte hjem fra job så jeg en ræv komme ud fra første hus på vejen (Jeg bor på landet) med noget sort i munden.
    Den rendte over vejen lige i lyskeglen.

Jeg håber ved gud ikke det var en kanin, men frygter det sku lidt smiley

• #28   5. nov 2012 BATDOG
    Nej du er ikke den eneste, jeg kan også beundre ræven når den går på jagt. Dog sjældent jeg får lov til det, for min lille hund vil hellere end gerne tage ræven. Og den kan gøre det

• #29   5. nov 2012 Som skrevet er ræven et utrolig smukt dyr i mine øjne.

• #33   5. nov 2012 Jeg får de herligste billeder for mig, et syn jeg godt ville opleve

• #36   5. nov 2012 Her laaangt ude på landet har vi et pokkers hyr med Mikkel ræv. Han har tyvstjålet af mine høns. Men jeg blev først rigtig gal den eftermiddag han kom jagende med min lille 4 kg gravhund op over marken og ind i gårdspladsen. Her opdager borderen så hvad der sker og jager kræet væk. Har også mindre hunde og de går altså kun i den indhegnede del af haven efter den dag.

• #39   5. nov 2012 Han var også vældig stolt af sig selv 6 måneder gammel måtte man rede "storesøster" smiley

• #40   5. nov 2012 Hun er ellers normalt en "rigtig" gravhund. Tager mus, rotter og mosegrise.
    Men Mikkel var altså en for stor mundfuld.

Kommentér på:
Mikkel kom forbi :-( (kanin)

Annonce