28.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gode råd til pletter på trægulv? Gode råd til pletter på trægulv?

Jeg er (uheldigvis) bosat i en lejlighed med disse meget gamle trægulve som bare suger af H til.. Der skal ikke ret meget til, for at gulvet har pletter over det hele.. Og desværre har Lucca haft en lille periode med dårlig mave.. Så der er pletter/skjolder flere steder fra opkast og afføring, jeg har prøvet med almindelig sæbe spåner, som jeg plejer at vaske i - men de vil ikke forsvinde..
Er der nogen, der har et godt husmor råd til, hvad jeg evt. kan bruge, eller hvad jeg kan gøre? Ville sætte stor pris på hjælp - da mit gulv bare er blevet SÅ grimt smiley

Lejlighed i København
Find den rigtige lejlighed i København på BoligNinja.dk - Du kan også prøve vores BoligAgent, som giver dig direkte besked i din indbakke med nye lejligheder i København og omegn! Gå til: Lejlighed København
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til pletter på trægulv?
  • #1   5. nov 2012 Jeg plejer at bruge faxe gulvsæbe, det synes jeg fungere rigtig godt selvfølgelig afhængig af hvor slemme pletterne er.

• #2   5. nov 2012 Jeg har lige vasket min fars gulv rent i grundrens. Det tog sgu det hele smiley

• #4   5. nov 2012 julie: så håber jeg du har mættet gulvet bagefter, ellers er det mega mega modtageligt for nye pletter;)

• #5   5. nov 2012 Mælk på pletterne... lad det trække lidt....skrub pletten... tør mælken op.... og vask gulvet.... :D....... det råd her jeg givet til flere herinde... og de siger det hjælper.

Gamle husråd er tit gode... *GG*

Nu ved jeg jo ikke om det er trukket godt ned i brædderne , da du HAR vasket gulvet i sæbe..... men prøv alligevel.. smiley

• #6   5. nov 2012 Gulvet var ubehandlet, men det fik med brun sæbe bagefter. Vi snakker trægulv, som varnblevet gået på med sko i ca 10 uden en eneste vask

• #7   5. nov 2012 Alt afhængig, så er dansk vand eller kogende vand også godt til at ta pletter på rå trægulve. Hæld lidt på og lad der gå et lille øjeblik, så dupper du det med køkkenrulle, og gentar ,,og gentar ;o)
    Bruset i dansk vandet får "pletten" til at komme op til overfladen igen, og så kan man duppe den af med sugende papir.
    Det kogende vand udvider træets åer og "åbner" for pletten, så den kan duppes af med sugende papir.
    Husråd jeg fik af min mor smiley

• Eva K
    Eva K Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #8   6. sep 2018 Oxalsyre blandet op med vand, tager alle pletter efter hundeuheld, også gamle pletter smiley

Kommentér på:
Gode råd til pletter på trægulv?

Annonce