18. mar 2010 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
Henna hårfarve Henna hårfarve
Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med henna hårfarve? Er der nogen mærker som er bedre end andre, og nogen man bestemt skal holde sig fra?
(Jeg skal farve det rødt)
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Du skal være obs på et par ting omkring henna:
Det kan ikke bruges i afbleget hår. Enten tager håret slet ikke imod farven eller også KAN du risikerer at det bliver grønt.
Den røde henna, anbefales desuden heller ikke til naturligt blond hår, da resultatet kan ende som ved afbleget.
Når du først har farvet hårt med henne, så kan du godt vinke farvel til at få det afbleget, så længe du har henna i håret. Det kan nærmest ikke lade sig gøre. Du kan faktisk kun farve mørkere.
Permanent kan heller ikke lade sig gøre.
Mit hår er naturligt rødbrunt og jeg har farvet med henna on/off siden jeg var 14 og nu er jeg 26
Henna er desuden en god farve, rent blandingsmessigt, for vil du have den mere orange kommer du kanel i, mere rød kommer du lidt rødvin i og mere mørk, kommer du kaffe i. Og så selvfølgelig kogende vand hver gang også.
Billedet er fra i forgårs, hvor mit hår er mit helt nyfarvet. Jeg bruger Henné Color Paris og den farve jeg har i der er en blanding af hovedsageligt Auburn, men også en sjat Red og Copper.
Henna hårfarve