7.886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Nogen af jer med knæskader? Nogen af jer med knæskader?

Sagen er den at jeg for et år siden sprang mit korsbånd, samt ødelagde min meniske i højre knæ. Er så efterfølgende blevet opereret 3 gange i det. Men nu er det så godt som det kan blive, det mangler at kan strækkes 5 grader for at være helt i orden.

Jeg var på sygehuset i lørdags, hos idrætsklinikken i Århus, som lavede en speciallæge undersøgelse.

Nu venter jeg på at mit forsikringsselskabs læge får sat en meningsgrad på.

Er der nogle af jer der har haft knæskade, og hvilken meningsgrad blev i vurderet til? Jeg vil jo helst kunne sammenlige lidt.

Hvor langt tid gik der fra i fik sat meningsgrad på, til at i havde forsikringen udbetalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen af jer med knæskader?
  • #3   12. nov 2012 Hvad skete der med dit knæ?

• #4   12. nov 2012 Fik en knæskade i maj 2010 (arbejdsskade)

Arbejdsskadestyrelsen satte méngraden til 8 % i september 2011.

2/3 dele af mit korsbånd gik i stykker.
    En meniskskade og efterfølgende dannelse af en cyste i menisken, samt nogle væskegange rundt omkring i knæet.
    Rumperet backercyste.
    Bonebruse i lårbensknoglen ( micro-brud på knoglen)
    Læderet ledkapsel ved indvendige ledbånd.
    Blød brusk i hele knæet
    Brusk skader ( Revner i brusken)
    Chondromalacia patella ( ru og ødelagt brusk på bagsiden af knæskallen)

Samt nogle andre småskader, som har helet af sig selv.

Er opereret 3 gange på 1½ år og det er bare noget skidt endnu. Kan ikke lave fysiske aktiviteter andet end små gåture med hunden.

Pr. 1. okt 2012 blev jeg opsagt på min arbejdsplads gennem 15 år pga skaden, så nu er sagen anket igen hos arbejdsskadestyrelen og venter derfor på en ny afgørelse.

Mit knæ bliver aldrig bedre og ortopæden har sagt ved sidste operation for 1 år siden, at vi må vente på knæet bliver så slidt, så jeg kan få et nyt!
    Ret fedt at få afvide når man er 39 år smiley
    Men på den anden side håber jeg faktisk brusken hurtigt bliver slidt ned, for jeg ved ikke hvor længe jeg orker at gå sådan rundt. Jeg halter endnu smiley

• #5   12. nov 2012 Men er beregneren ikke til arbejdsskader? Jeg er født med en forlænget ledbånd og har rigtig mange trælse "følgesygdomme"/"bivirkninger" ved det, så vi er igang med at undersøge sagen, men det tager jo tid.

• #6   12. nov 2012 Ménberegneren bruges også af forsikringen....

• #7   12. nov 2012 Jeg faldt for knap 10 år siden ret uheldigt og slog mit knæ.
    Det hævede voldsomt op.
    Jeg blev CT- og MR scannet, og fik en kikkertundersøgelse, men der var intet galt andet end betændelse (og vædske).
    Men jeg kunne ikke strække benet ud.
    Jeg kan dog ikke huske, hvor mange grader det var.
    Jeg fik en mengrad på 8%.
    Jeg var dobbeltforskikret, jeg havde selv en ulykkesforsikring og jeg var også dækket gennem min mands.
    Der var hustrudækning på, det anede vi faktisk ikke :-).
    Min mands forsikring (Danica) udbetalte pengene 14 dage efter spciallægeundersøgelsen.
    Min egen forsikring (Enhjørningen, nu hedder er det vist TRYG) betalte først efter et par grimme telefonsamtaler.

• #8   12. nov 2012 Jeg har døjet med mit knæ de sidste 10 år, og det er stadig elendigt - det gør ondt og har svært ved at falde til ro. Desværre ingen erstatning til mig, da jeg havde en medfødt fejl i min menisk smiley

• #9   12. nov 2012 Er mengrad og det at være erklæret en vis % invalid det samme? (jeg er ikke så meget inde i det, så beklager hvis det er et dumt spørgsmål smiley )

• #10   12. nov 2012 Jeg er også blevet opereret for en meniskenskade. Hvordan den er opstået. kan jeg desværre ikke sige 100%. Det eneste jeg har lavet er, at jeg har haft et fald på min trappe, direkte ned på et klinkegulv.
    Kontaktede selvfølgelig mit forsikringsselskab.

Men efter operation og et knæ der stadig ikke er iorden, vil de ikke udbetale noget, da de ikke er sikre på, at det er efter dette fald det er sket.

Jeg har stadig store problemer med knæet, og der er nu også problemer i det andet knæ :(.

• #11   12. nov 2012 Nu har jeg ikke noget med mine knæ, men med min ryg. Der skulle gå 3 år før forsikringsselskabet ville vurdere méngraden. Da de havde modtaget de papirer gik der to dage før jeg havde pengene.

• #12   12. nov 2012 Mengrad og invaliditetsgrad er ikke det samme, R smiley

• #13   12. nov 2012 Tak CH smiley

• #14   12. nov 2012 *Madam Mim*
    Vi er helt enige. Jeg gik nemlig ikke til lægen med det samme.
    Jeg mærkede intet i knæet efter faldet, men kun smerter i en tå, som muligvis var brækket eller forstuvet.

Problemerne i knæet kom først senere.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at problemerne i det andet knæ skyldes, overbelastning. Jeg har abejdet på et plejehjem, og har helt sikkert aflastet det opererede knæ.
    Jeg har været i MR scanner med begge knæ, og de kan se irritation i begge knæ, men de kan ikke gøre noget ved det. Overlægen siger, at problemet sikkert bliver kronisk :(. De fandt også delvis svær slidgigt i det opererede knæ smiley

• #15   12. nov 2012 Mim
    Jeg har en invaliditetsgrad pga. min ryg, men jeg gik ikke til lægen, da skaden skete, det var også noget der først forekom efter 1½-2 år. Men det kommer måske også an på alvoren? Lige pt. går jeg til fysioterapeut med mit knæ, men intet hjælper, så skal ned og ha en snak med min læge her i slutningen af denne uge. Men tilbage til det jeg ville, hvad hvis det er noget som "langsomt" er opstået? Altså uden et decideret uheld, er ens muligheder så ringere?

• #16   12. nov 2012 Forresten, det er så vigtigt man går til lægen lige efter skaden er sket, hvis der går får længe, kan forsikrigen faktisk afvise en eventuel erstatningssag.

• #17   12. nov 2012 Den 8 Oktober, natten til den niende.
    Sprang mit korsbånd i højre knæ. Jeg røg på skadestuen, fik taget røntgen (som intet viste) Og blev sendt hjem med en bandage om knæet og krykker.

Og blev sendt til fysioterapeut, til jeg kunne få til en MR.
    MR-scanningen (efter mange måneder) viste at mit korsbånd som sagt var sprunget og jeg ingen menisk havde tilbage.

Måtte vente adskillelige måneder før jeg D. 9 Marts 2012. Kunne opereres.
    Efter operationen havde jeg utrolig mange komplikationer, og massive smerter længe. Jeg kunne ikke bøje/strække ordenligt og mit knæ "låste" flere gange dagligt.

Fortsatte til fysioterapeut, og har nu stortset fuld bevægelighed tilbage i bøj/stræk. Men jeg kan ikke bøje for længe uden smerter, at sidde på hug er direkte umuligt. Og meget andet.

De ville så operere mig igen til juni (mener jeg) på grund af arvæv og komplikationer, men det valgte de at udsætte til december..

Nu er det snart et år siden - og jeg begynder at få store smerter i mit venstre knæ grundet overbelastning, da jeg endnu ikke er helt sikker på mit højre. Og jeg grundet min angst er stoppet min genoptræning.

Jeg har en tid hos lægen til december hvor jeg vidst skal finde ud af mén-graden.

Tror mit største problem er at det ikke er en arbejdsskade - og at jeg i følge journalen havde alkoholen i blodet. havde drukket én øl....

• #18   12. nov 2012 Jeg spillede rundbold i 2009 hvor jeg rev bagerste korsbånd og sideledbånd plus jeg ødelagde menisken... Jeg er efterfølgende blevet opereret to gang hvor de har prøvet og fikse menisken og en gang på privat hospital hvor de har lave en rekonstruktion af det bagerste korsbånd og sideledbånd... Det nye korsbånd sprang kort efter da jeg bar min niece og jokkede skævt....

Følger af det er jeg kan ikke gå ret langt og jeg kan ikke cykle uden Don joy skinne jeg har allerede slidgigt i det og fremtidssikret udsigterne stinker !,!

Jeg fik en men grad på 10% og har mulighed for og tage sagen op inden for de næste fire å4

Kommentér på:
Nogen af jer med knæskader?

Annonce