{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil spørgsmål, hjælp :)
  • #1   13. nov 2012 nu har jeg hat forstand på biler... jeg kommer bare til at tænke på den reklame med væggen, der bliver mere bærende med tiden smiley

• #2   13. nov 2012 Haha. jamen lyder det ikke lidt mærkeligt, at den skulle bruge mere benzin, jo ældre den bliver :P??

• #4   13. nov 2012 Det passer at jo ældre bilen er, jo mere benzin bruger den smiley motoren blir slidt og det er særligt efter 300 000 kørte km at det kan mærkes smiley

• #5   13. nov 2012 Fiat panda kører ca. 20 km på literen. Vi har haft den i tre år.

• #6   13. nov 2012 Ældre biler kan sagtens have et elendig gennemsnit i forhold til km pr. L. kommer jo også an på hvordan man kører.. smiley men 9 km/l lyder lidt lavt alligevel, også burde bilen måske en tur omkring værkstedet..

• #7   13. nov 2012 Den skal være direkte defekt for at køre så lidt på literen, meget elendig motor eller hul i tanken smiley og så vil det hurtigt tjene sig ind med et service
    14 kilometer minimum ved frisk kørsel, du skal vel ikke betale for at bilen er defekt

(Har forstand på biler, har arbejdet med dem siden 1980)

• #9   13. nov 2012 Så hvis jeg siger 10km på literen er jeg hvertfald fair overfor hende? smiley

• #10   13. nov 2012 Hun vil nemlig have 750kr for at kører fra aalborg til silkeborg og så tilbage til aalborg -.-' Og der synes jeg er vanvittigt for en tur på 300km i en panda smiley Så ville lige være sikker i min sag inden jeg braldre løs

• #12   13. nov 2012 altså hvis det er en enkelt gangs tur, og hun ikke selv skal noget på lokationen, så tænk på at hun bruger tid på at hjælpe dig, så kan godt forstå at hun vil have dækket udgifterne ind, men også en godbid for at bruge tiden på det..

• #13   13. nov 2012 Men 750kr er stadig for meget.. smiley

• #14   13. nov 2012 Jep, det er derfor jeg NÆGTER at betale. Vi er 6 der skal dele, og jeg regnede det ud til 15 km på literen, så er det 36 kr fra hver person

• #15   13. nov 2012 Vi skulle alle på et kursus i silkeborg, så hun skulle derned uanset hvad smiley Vi kunne sagtens have fundet en anden bil, men hun ville gerne køre. 3 af os kørte kun med derned og ikke hjem, men nu er jeg bare så gal at jeg ikke gider betale for begge veje, som jeg havde tænkt mig før

• #16   13. nov 2012 meget smiley

• #17   13. nov 2012 tilbyd hende 65kr, eventuelt start på en flad 50ér smiley for begge veje, hver især, den pris ville det ihvertfald koste offentligt transport, og det dækker chaufføren udgifter, så kan alle smile og være glade..

• #18   13. nov 2012 Mærkelige mennesker er der nok af.. smiley

• #20   13. nov 2012 iflg krakkort er det 115 km eller 230 km i alt? normal kotume er 1 kr pr kørt km rundt regnet, dette er inberegnet både benzin, dækslid, samt diverse andre sliddele

Hvis man skal køre efter skats højeste sats af kørepenge skal dette lyde på 3.8 kr pr kørt km som giver 874 kr..

Urimeligt.. ja pænt meget.. Fair pris - 300 kr delt over - Hvis personen skal lege taxa for jer uden at personen skalmed til noget 500 kr.. hvis personen skal køre frem sætte jer af, tilbage.. køre frem og hente jer og tilbage og sætte jer af er 600-750 kr fair.. ellers 300-400 kr

Normal kørepenge sats er 2.1 kr pr kørt km hvilket giver 483 eller en 500 mand

• #22   13. nov 2012 Min 5 år gamle Panda kører 20 km på literen smiley

• #23   13. nov 2012 Man kan aldrig stole på opgivelsen.. hvis en bil er opgivet til 14-15 km / l kører den nok 13 med en enkelt person i.. man skal påberegne ca 20-30% ekstra benzinforbrug ved en fuld bil hvilket giver omkring 11-12 km / l

Nu er spørgsmålet jo også - hvilken fait panda? årgang og motorstørrelse

• #25   13. nov 2012 Jeg har haft en opel med skæv topstykke, og den kørte altså kun 7 km/L så hvis det er i stykker kan den godt gå meget lidt på literen...

• #27   13. nov 2012 Hehe, det er ligefør jeg gerne vil køre den tur for dig til den pris smiley

Vi kører fra Holsted til Aalborg med jævne mellemrum, og det tager ikke en hel tankfuld. Vi plejer at regne med 400-500 for turen, afhængig af dagsprisen på benzin.

I kan jo aftale at bilen tankes op inden I kører, og når I så kommer hjem, så betaler du for at fylde tankten på igen, Så betaler du hvad det reelt koster den dag, og kan jo så lægge lidt ekstra oveni for slitage.

• #28   13. nov 2012 Hun skal da ikke have noget for slidtagen?

For det første skulle hun selv på samme kursus..

Og for det andet meldte hun sig selv frivilligt til at køre....

• #29   13. nov 2012 moster i svøb.. det lyder at være den mest rigtigt måde at gøre det på, så kan de fastsætte et beløb inden afstart om hvad hun skal have for at lægge bil til også kan de dele det beløb imellem sig, også benzin regningen når de kommer tilbage..

• #30   13. nov 2012 Nu ved jeg ikke hvad det er for noget kursus I skal på. Men går udfra at det ikke er noget, hvor der kan hæves kørepenge fra andre steder.

Når hun i forvejen selv skal afsted, så synes jeg heller ikke der skal betales for andet end den reelle pris.

• #31   13. nov 2012 hvis du kender årgangen kan du bare slå det op på nettet smiley men nej de nyere fiat panda kører meget langt på literen. Og ja oftest kører ældre biler ikke lige så langt på literen som nyere, men det er altså fordi de nyere bliver lavet mere brændstofbesparende da det er det forbrugerne vil have, og teknologien desuden rækker til det.

• #32   13. nov 2012 Selvfølgelig skal man da have for slitagen - men det kommer normalt i regnestykket som siger f.eks. 250 kr i alt brugt i benzin så smider man 300

• #33   13. nov 2012 jeg synes det er nærigt den anden vej rundt.. den personer låner en ting ud til jer som koster pænt mange penge.. den person giver sig tiden at samle jer op..

jeg giver ALTID svarende op til den næste 50 eller 100 kr seddel, kunne heller aldrig finde på at bede om det, men synes det er normal kotume at gøre det

• #34   13. nov 2012 Enig med Kim S, man runder altid op.. smiley

• #35   13. nov 2012 I vores panda kunne vi køre fra Viborg til grænsen og hjem igen for under 300 kr.

• #36   13. nov 2012 Hvis man tager f.eks. turen fra mig og til tyskland som koster cirka 100 kr +/- 10 kr giver jeg ALTID 100 kr.. det regne stykke er 150 delt i 2 og rundet op.. så kan det godt være at han skulle vejen alligevel, men det synes jeg personligt er den dårligste undskyldning for nærigrøve at komme med smiley

Men vend den om.. hvis du ikke betaler for at låne, skal man heller ikke selv betale for at låne og så går tingene jo lige op, så det er fair at have det på den måde, alle skal bare være enige om det selvfølgelig

• #37   13. nov 2012 For mig er der stor forskel på venner og familie samt situation smiley

Som som sagt, hvis alle bare har den samme holdning om at det ikke koster noget for nogen går det også lige op medmindre man udnytter det smiley

• #38   13. nov 2012
    Megs&Foxi

Jeg synes det lyder helt hen i hampen 750 kr for 300km i alt erhm, jeg har en citroen xantia exclusive aut. st.car 3.0 V6, og for 750 kr kan jeg kører fra helsingør - middelfart og hjem til helsingør igen og det er sku inclusiv bro betalingen. Og her snakker vi altså om 500 km med en bil der kører 7-10 km literen alt efter hvor pænt jeg kører.

• #39   13. nov 2012 Jeg har regnet det ud til den kører 10km på L, dvs hun også får ekstra. Og ville med glæde runde det op, og hvis man skal have for slitage på bilen, siger man det INDEN man kører. Kurset har vi betalt 500kr for, så hun skulle alligevel derned. Alle biler og passagere skulle mødes samme sted og sættes af samme sted. Jeg er bestemt ikke nærig. Men jeg har ALDRIG oplevet at skulle betale slidtage. + 10km på literen er pænt regnet af os. Så synes jeg bestemt ikke hun har noget at klage over. Og de penge for det såkaldte slidtage på bilen, går jo alligevel ikke til bilen, men direkte ned i lommen. Men at være så slesk at prøve at bilde os ind det bliver 750kr og derefter 600kr for 300km, det betaler jeg simpelthen ikke. Især når vi også kan hører at de andre biler kun er kommet af med 25-40kr for den ene vej.

Troede heller ikke at man som veninder kunne finde på at diske op med ''i skal betale for slidtage'' - Flabet.

• #40   13. nov 2012 Kim S - Der er også langt fra at runde en 50er op, til 750kr smiley

• #41   13. nov 2012 jamen det er er vel ikke 750kr pr. person? så 750/6=130kr pr person, vi kan godt blive enige om at det er for dyrt, så det jeg tror at Kim S mener, er at hvis benzinen kostede 260kr så runder man op til 300kr også kunne i jo dele det beløb i 6..

• #42   14. nov 2012 Tror den er misforstået med slitage for bilen.. slitage på bilen menes med

hvis der køres f.eks. 80 km i alt, bilen kører 10 km literen og benzinen kostede 10 kr ville dette tilsammen kun for benzin give 10 kr så runder man op til 100 og så er slitagen med.. dette var bare runde tal for at gøre det nemt smiley

Som Klaus J siger smiley

• #43   14. nov 2012 Jeg ville gøre det sådan

10 km L - 300 km = 30*12 = 360 kr rundet op(slitage) giver dette 400 kr og mere ville jeg ikke give

Hvis 2
    fører 200 kr
    passager 200 kr

hvis 3
    fører 100
    passager 150
    passager 150

hvis 4
    fører 100 kr
    passager 100
    osv
    osv
    osv

Uanset om jeg er passager eller fører giver jeg mest, men ville aldrig nogensinde give mere end 400 sammenlagt i alt for den tur

ellers ville jeg checke gomore.dk

og så er det VIRKELIG også sat meget højt

• #44   14. nov 2012 Mente selvfølgelig 80 kr i det første regnestykke.. smiley

Var også lige inde og kigge på dsb for at finde en slags fair pris.. men de ville have 250 kr for turen??

• #45   14. nov 2012 nogen er virkelig 'grådige' ... og efter min mening rigtigt dårlige veninder.

En jeg kender havde en veninde der skulle på ferie og spurgte om hun skulle tage 'whatever' med til min veninde - det sagde hun ja tak til. Da hun fik overleveret hvad det nu var, så fik hun da liiiiige lov til at betale for 'transporten' osse.

• #46   14. nov 2012 Haha ja det er sku grisk.. når jeg kører til tyskland (1 gang hver måned) og folk spørger om jeg kan tage noget med skal man da ikke betale for benzin, men hvis de tager med skal man selvfølgelig smiley

• #47   14. nov 2012 så må du jo bare tage en anden transport form.
    den der har bilen bestemmer prisen, da jeg havde min chevrolet spark lt, fik jeg sat større fælge på og det gjorde den aldrig kom over 12 km/l til trods for den var opgivet til at kører op til 25 km/l. så der er mange ting der kan gøre hun selv mener den kun kører 9km/l. og i min venne kreds er det også helt naturligt at give til slitage, og kan man ikke bliver enige om prisen tager man den fra fdm eller skats sats af kørepenge på de 3.8 kr pr kørt km som kim også nævner,

• #48   14. nov 2012 Hvis Pandaen ikke kører mere end 9-10 km literen, så sig til hende at hun skal huske at slippe håndbremsen smiley

• #49   14. nov 2012 Trist at venner kan være så griske smiley

• #50   15. nov 2012 vi har givet ekstra. De andre har sågar givet over 100kr til hende, dvs 400kr bare fra dem. Hvis hun vil have for slitage, må man sige det fra start. Jeg har betalt for hende før, når vi har skulle lave mad sammen, så hun har skam ikke manglet noget i vores vennekreds. Jeg synes det er en klam måde at tage penge fra sine venner på smiley

Kommentér på:
Bil spørgsmål, hjælp :)

Annonce