4.428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Mit hår falder (stadig) af Mit hår falder (stadig) af

Jeg lavede en tråd for noget tid siden, om at jeg fælder helt ekstremt. Og det gør jeg så stadig.

Jeg er ved at være helt desperat og er så frygtelig bange for at blive skaldet. Man kan nu se min hovedbund en 5-7 cm ind i håret, når jeg trækker det tilbage.

Min læge fandt noget skæleksem, som jeg har fået behandlet med noget shampoo, som jeg stadig bruger, og min hovedbund er nu helt fin igen. Jeg fælder stadig.

Jeg spiser hver dag tre piller Priorin, tre piller Silica Ekstra, en pille Foligro (hørfrø), en pille B12 og en pille zink. Jeg fælder stadig.

Jeg har fået tid til hudlægen, men jeg må rejse til Grenå for at få den tidligste tid muligt, og det er i starten af januar. Og med den fart jeg har på, så er jeg skaldet inden da.

Jeg har en tid til en hovedbundsscanning nede i Matas om to uger, som jeg ikke helt ved, hvad er- men det er et forsøg værd. Nogen som har prøvet det?

Jeg vasker hår hver anden dag i baby shampoo og bruger kun balsam i spidserne. Ingen styling, føn eller produkter. Hver anden dag sider det i en knold. Jeg børster let og holder meget igen en gang om dagen.

Er der nogen som kan hjælpe med et eller andet, som jeg kan prøve? Jeg kan ikke bare lade stå til og se mit sparsomme hår forsvinde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit hår falder (stadig) af
  • #1   17. nov 2012 Er du tjekket for stofskifteproblemer?

• #2   17. nov 2012 Kan desværre ikke hjælpe dig med andet end at en knold slider på håret, og der falder mange af hver gang du tager elastikken ud medmindre du bruger de nye smarte gummi dimser. Så drop knolden specielt hvis den er stram.

• #3   17. nov 2012 Jeg er ikke tjekket for noget andet end hovedbundsskrab. Jeg har heller ikke ændret kostvaner, været stresset eller syg.

Jordnødden, jeg bruger elastikker uden metal, og den er ikke sådan stram-stram. Tit bliver den til en hestehalen i nakken, hvor det bare er samlet.

• #4   17. nov 2012 Og det ryger op fordi at det ser ud af helvedes til med tyndt, fedtet hår som hænger, og fordi der simpelthen er hår over alt, når det hænger...

• #5   17. nov 2012 Ølgær tabl skulle være super for håret smiley

• #6   17. nov 2012 Hvilken slags hår har du ??

Jeg fælder meget men det fordi mit knækker pga det tørt. Jeg har naturlig krøl og det gør hvis jeg ikke farver mit hår og bruger en hårkur hver ugen, balsam og speciel hårpodukter kan jeg tagen en halv håndfuld hår hver dag.. Min hår er meget svært at mætte..

• #7   17. nov 2012 Tak Kristine. Det havde jeg faktisk helt glemt. Plejer egentlig at anbefale det her inde til folk.

• #8   17. nov 2012 Jeg ville få taget en blodprøve og få den testet for lidt af hvert.

• #9   17. nov 2012 Helt standard skandinavisk. Fint, meget blond og glat. Det knækker ikke rigtig. Det er de helt lange, som kommer af. Håret i sig selv er blankt og ser sundt ud

• #10   17. nov 2012 Jeg skal op og have taget blodprøve i en anden forbindelse på mandag, så jeg kan vel få hende til at tjekke det for noget, som kunne være relateret til håret.

• #11   17. nov 2012 Du havde sikkert skrevet det hvis det var tilfældet, men spørger alligevel.
    Tager du nogen form for medicin?
    Jeg har i lange perioder fået meget medicin, og i de perioder fældede jeg enormt meget..

• #12   17. nov 2012 Jeg tager p-piller, som jeg har gjort de sidste 10 år. Skiftede generation i halvanden måned, men stoppede, jeg troede, at det var det. Har været tilbage på mit gamle mærke i tre måneder og ingen ændring.

• #13   18. nov 2012 Man ser nogen gange hårtab når man stopper med p piller, så det er nok ikke det..
    Håber de finder ud af hvad der er galt, så du kan få hjælp.

• #14   18. nov 2012 Tak
    Det håber jeg godt nok også...

• #16   18. nov 2012 Ingen pletter, bare generel udtyndning. Dog måske lidt mere i højre side, men jeg ved ikke, om det bare er fordi, jeg er naturligt tyndere i den side.

• #18   18. nov 2012 Jeg er ikke helt sikker på, hvornår det startede. Om det startede samtidig med, at jeg skiftede eller før. Jeg holdt en måneds pause mellem skiftene, men det er faktisk blevet værre nu her tre måneder efter

• #19   18. nov 2012 Det er også noget af det, som min læge undres over. Aaargh hvis der dog bare ikke var så lang ventetid hos hudlægen! Jeg har tjekket privat, men det koster over 2000 kr for første konsultation, og det har jeg simpelthen ikke penge til- og slet ikke når jeg ikke ved, om de kan hjælpe

• #20   18. nov 2012 Batdog: tak. Men jeg har simpelthen ikke råd til det. Men man må jo ty til det, hvis hudlægen ikke kan hjælpe

• #21   18. nov 2012 Det lyder ellers godt med hårklinikken...
    Mit hår minder meget om hende her:
    http://www.haarklinikken.dk/Resultater-h%C3%A5rtab/Kvinder/Annette

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #22   18. nov 2012 Jeg har desværre samme problem. Jeg har tabt så meget hår, at jeg er begyndt at få kommentar om det, så det er bare mega øv. I øjeblikket prøver jeg Gibidyl Advanced Shampoo. Om det virker er for tidligt at sige endnu. Men min mand mener at kunne spotte lidt nye hår spirer. Så nu må vi se - ellers bliver næste skridt for mig hårklinikken. Det siges at de kan få hår til at gro på et æg. smiley

• #23   18. nov 2012 hvis du kender en go frisør kunne du få ham / hende til at se på det smiley
    de lære jo også noget om det under uddannelse og kan ha erfaring med andre, med samme problem smiley

• #24   18. nov 2012 Jeg mistede på et tidspunkt ca. 1/3 af mit hår pga. allergi. Det kløede helt vildt en enkelt aften og så skete der ellers ikke noget i 1-2 uger, men så begyndte jeg at få skæl og rigtig fedtet hår, og mit hår begyndte at falde af. Jeg fik også rimelig hurtigt styr på skællet, men håret blev ved med at falde af. Heldigvis boede jeg dengang i Schweiz og kunne komme til min hudlæge næsten med det samme. Jeg havde besøgt hende før pga. kontakt eksem og hun sagde det var det samme, men at man nogle gange så en forsinket reaktion med hår og hovedbund.

Mit hår voksede så heldigvis ud igen, men jeg lignede godt nok Gollum i et stykke tid.

Jeg skal naturligvis ikke kunne sige om det er det samme du har, men jeg vil råde dig til at bruge Neutral eller andre hypo-allergeniske shampooer og balsam, hvis nu det skulle være det samme (jeg skiftede også over til baby shampoo da jeg først havde mistanke om at jeg havde allergi, men jeg er så allergisk overfor det meste baby shampoo også).

• #25   18. nov 2012 Min svigerdatter har samme problem som blev udtalt efter en graviditet,det er normalt,at man tager hår,men hendes blev så bare ved,hun tager alle de produkter du tager + hun går på hårklinikken,hun er ikke begejstret for dem,men giver det 1/2 år endnu,men som vi kom til at tale om,hendes familie har utroligt dårligt hår,ikke kun mændene,men også kvinderne,så hvordan er hårkvaliteten i din familie ??

• #26   18. nov 2012 Istedet for knold brug da en kæmpe klemme/spænde istedet

• #31   4. jan 2014 wow Hava Y

Det er godt nok blevet flot dit hår. Hvad er det for nogle ekstrakter?

• #33   4. jan 2014 Mystisk at en fuldstændig nyoprettet bruger går ind og finder en gammel tråd, som hun skal kommentere. Det lyder for mig mere som gratis reklame. smiley

• #35   4. jan 2014 Håber du finder en løsning på det...

• #36   4. jan 2014 Hava, hvor ved du fra, hvad jeg kender til, eller jeg ikke kender til? Så vidt jeg ved, har vi to aldrig mødtes?

Jeg synes, at du skulle overveje, hvad du skriver, før du skriver det.

• #38   4. jan 2014 Jeg tillader mig stadig at undre mig over, at en helt nyoprettet bruger går ind i en gammel tråd med reklame for nogle produkter. Dette er jo ikke en ny tråd. Og du er heller ikke en gammel bruger.

Men hvad ved jeg.

Vi har haft så mange troll'e herinde.

Kommentér på:
Mit hår falder (stadig) af

Annonce