790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Canon EOS 1100D EFS18-55 Canon EOS 1100D EFS18-55

Min kæreste ønsker sig et spejlreflekskamera, og da jeg netop har set dette til en fornuftig pris vil jeg høre, om der er nogen, der har forstand på spejlreflekskameraer og fotografering, der kan fortælle mig, om dette er et godt valg?
Min kæreste er nybegynder; vi har tidligere kun taget billeder med billige digitalkameraer samt vores iPhones. Tror han hovedsageligt vil komme til at bruge det til at tage billeder af Fennie, både ude og inde, stille og i fuld fart smiley

Og ja, jeg aner intet om spejlreflekskameraer, så er heller ikke med på hvad "alle de tal og bogstaver" betyder smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 1100D EFS18-55
  • #1   19. nov 2012 Jeg har sådan et kamera, og er også nybegynder... det er ganske fint til mig indtil videre i hvert tilfælde...

• #2   19. nov 2012 det er et fint kamera til en begynder... fik det selv i sommers fordi mit trofaste sony alpha stod af... og det var hvad der var penge til.

• #3   19. nov 2012 Super, tusind tak for jeres svar smiley

Er det så også et kamera man kan blive ved med at have glæde af, når man bliver lidt mere rutineret?

• #4   19. nov 2012 Camilla: Dit album "Forår i haven" er de billeder taget med det kamera?

• #5   19. nov 2012 ja det burde det være... der er nok indstillingsmuligheder, plus at man altid kan købe nogen federe linser.

• #6   19. nov 2012 er det ikke sådan med Canon at jo mindre tallet er, jo bedre kamera altså så skulle 450D være bedre end 1100 D?

• AsgerG
    AsgerG Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 18
    #7   19. nov 2012 @Nanna K. J
    1100D er fint til begyndere. Hvis du ønsker dig noget der kan lidt mere når du får styr på teknikken og opdager mulighederne kan du skifte til EOS 450D til EOS 650D. (der er en tre fire stykker imellem).

Tror ikke albummet er taget med hendes 1100D. Ud fra beskrivelsen smiley

@connie .
    Jo, Canons slagskib hedder 1D, og er det ultimative Canon DSLR. Det ligger til ca. 40000 kroner smiley

Og 1100D er deres begynder kamera, og kan fås til billige penge smiley

Og så ønsker jeg at gøre opmærksom på at det på engelsk hedder "Lenses", men hedder "Objektiver" på dansk smiley

På dansk er linser noget man spiser eller putter i øjnene smiley

• #8   19. nov 2012 tak sjums, så har jeg forstået det rigtigt.
    uha ja det er mange penge
    det jeg har set på koster 10000 kr og det er jeg også for nærrig til.

hvor meget bedre er de i forhold til mit 450D
    jeg kunne fx godt tænke mig et kamera der ikke var helt så afhængig af at det er solskin den dag man ville fotografere eller en der kan tage billeder af små ting.
    måske kan mit kamera det og jeg bare ikke er dygtig nok

• AsgerG
    AsgerG Tilmeldt:
    jun 2012

#9   19. nov 2012 Så skal du nok skaffe dig et andet objektiv, men det hører vist ikke tråden til smiley

• #10   19. nov 2012 sjums:
    Tak for det, så blev jeg lidt klogere smiley
    Nok et dumt spørgsmål: EFS18-55 er det, det objektiv der følger med?

For min skyld må I gerne off topic'e smiley Jeg er nemlig selv ret slem til det i andres tråde smiley

• AsgerG
    AsgerG Tilmeldt:
    jun 2012

#11   19. nov 2012 Ja, EFS står for et eller andet, ved ikke hvad smiley

18-55 er zoom. altså 18-55mm zoom. Når man ikke har et Fullframe kamera (Fullframe er de dyre kameraer) skal man gange brændevidden (altså zoom'en) med ca. 1,5 (Det hedder crop-factor) smiley

Man siger som tommelfingerregel at mennesket "ser" med 50mm, som så er 35mm på 1100D. Så hvis objektivet fx. er sat på 70mm brændevidde (2*35) svarer det til 2x virkeligheden smiley

Så 50mm er dobbelt så meget som 25mm, og 100mm er dobbelt så meget zoom som 50mm smiley

• #12   19. nov 2012 sjums:
    Aha, mange tak for den lille lektion smiley

• #13   19. nov 2012 Nu vil jeg lige sige at 650D er den nyeste på markedet, før den 600D og før igen 550D - SÅÅÅ det er ikke altid at serien går nedad jo bedre det bliver smiley

Men ja - som der bliver sagt er der 7D og sådan som er rigtig dyre og gode smiley

• #14   19. nov 2012 1100d er et OK kamera, og kan købes ret billigt fra nyt.

Men det er altså også et ældre kamera efterhånden, og for en forholdsvis beskeden mer-pris kan du få noget nyere og bedre.

Jeg er ikke så meget inde i Canon, men Nikons entry-level kamera er pt d3200, det kan fåes til 3900 med et ok start-objektiv
    http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/nikon-d3200-sort-af-s-dx-18-55-mm-objektiv-id-6766008.aspx

Alternativt er den "ældre" model af d3200 også stadig et glimrende kamera, den er helt nede i 2700.
    http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/nikon-d3100-af-s-vr-dx-18-55-mm-objektiv-id-4266142.aspx

Spejlrefleks taber ikke ret meget i pris, og med mindre det er behandlet ypperligt, så er det ikke specielt tit det kan svare sig at købe brugt...med mindre vi er oppe i pro-segmentet.

• #15   20. nov 2012 Nej de billeder er blot taget med mit lille canon ixus kompaktkamera:)

• #16   20. nov 2012 Mange tak for alle jeres svar smiley Nu har jeg købt Canon EOS 1100D EFS18-55 efter en snak med et par ekspedienter også - og håber han bliver glad for det smiley

Kommentér på:
Canon EOS 1100D EFS18-55

Annonce