7.505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

ØV taber min negl ØV taber min negl

Jeg ville bare høre om ikke jeg kunne få svar fra andre som har været i samme båd eller bildør så at sige.....

Ja mandag morgen var jeg så heldig at jeg i al travlhed, med hund og tasker klemte min finger i bildøren (av av), på vej ind på arbejde.. Efter arbejdsdagen (læs: efter kæresten så min ulykke) tog vi ind på skadestuen og fik tjekket op på det for en sikkerheds skyld, da han mente at min fingerspids muligvis kunne have været brækket, det kunne de ikke afvise, men heller ikke gøre noget ved, da det var for langt ude på fingeren, men fik af vide jeg nok kommer til at tabe min negl.. det har jeg fået at vide af flere, men jeg glemte egentlig at få spurgt lidt..

Når man taber sin negl.... gør det ondt?
Kommer den nye til at ligne den gamle?
Min finger er på 4. dagen stadig så hævet at jeg ikke kan bøje eller strække den helt, men det gør ikke så ondt længere er der noget jeg kan gøre for at få hævelsen til at forsvinde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ØV taber min negl
  • #1   29. nov 2012 hvor lang tid gik der før de nye fik skubbet de gamle væk?

• #2   29. nov 2012 Jeg fik engang en tømmerlus under hele den ene negl, efter jeg tabte en potteplanteskjuler på fingeren.. Neglen blev løs og faldt af efter et par dage.. Den nye negl er ikke noget at råbe hurra for.. Eller jo, den ser ud som den gamle, udover at den har en svag streg hele vejen op ( Det har skadet inde i fingeren/eglebåndet) så min negl knækker meget nemt, halvvejs over, den anden halvdel er som beton smiley

Men hellere det end ingen negl smiley

• #3   29. nov 2012 tak for svaret! smiley

• #4   29. nov 2012 R ' R . & de 2 franske smiley håber godt nok min bliver som den var, men sm det er lige nu er jeg bare glad hvis den kommer ud igen haha, har store blodansamlinger 5mm fra neglen

• #5   29. nov 2012 Jeg havde det på samme måde, og min moster skræmte livet af mig og sagde "Den bliver aldrig normal igen, der kommer slet ikke nogen negl.." Haha dumme hende, men det var heldigvis ikke tilfældet smiley

• #6   29. nov 2012 Haha...
    Ej undskyld... Jeg tænkte, det må være en eller anden dum tøs der har tabt en dyr kunstig negl...

Pyha.. Det var noget helt andet...

Godt du har fåået nogle gode svar, surt du fik klemt hånden, men håber snart hævelsen falder, havde du is på da du havde klemt den?

• #7   29. nov 2012 Min datter har prøvet det samme - hun holdte selv ved midterstolpen og smækkede så bildøren lige på tommelfingeren. Neglen og det yderste af fingeren blev mere eller mindre knust og det blev behandlet som åbent brud. Hun tabte neglen efter en måneds tid og den nye der groede frem er lige så fin som den gamle smiley

• #8   29. nov 2012 Kaj, Rullepølsen og jeg. Det havde vel også været en katastrofe? smiley jeg havde ikke is på, men skyldede den i koldt vand et stykke tid og havde derefter min hånd højt, indtil jeg blev nød til at arbejde.

• #9   29. nov 2012 Som de andre srkiver, så gør det ikke ondt...men huden under neglen er ret tynd og kan godt være temmelig følsom...den føles nærmest lidt pergament-agtigt :-)Og ja pas på du ikke hænger i...den nye negl er flosset i kanten og kan hænge i både tøj og hår.

Jeg klemte selv mine fingre for mange år siden...og mistede den ene negl. Den faldt af og en ny voksede ud, men det tog ca ½ år før den var hel og pæn igen. Den ligner den anden, men som R ' R . & de 2 franske smiley skriver, har min også en lille stribe, hvor den knækker. Jeg havde dog lidt problemer med nedgroet negt, da den voksede ud...den skulle lige guides lidt på rette vej smiley

• #10   29. nov 2012 Jeg hamrede bildøren i over min lillefinger i juli måned.
    Hele neglen blev næsten sort og fingeren var hævet i 4-5 dage (genialt træk, dagen efter skulle jeg køre 1100 km. til Stockholm).

Neglen er ikke faldet af, men vokser ekstremt langsomt, den mangler stadig godt halvdelen før det sorte er væk.

• Eva N
    Eva N Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #11   3. nov 2014 Jeg fik også klemt min finger i bildøren for ca 2 måneder siden AAAVV !
    Nu er neglen så faldet af:(
    Jeg HÅBER den vokser hurtigt ud igen !

Det gjorde ikke ondt da den faldt af, men det føles bare mærkeligt og ubehageligt at ingen negl er på fingeren smiley

• #12   4. nov 2014 Eva er sikker på at din negl også nok skal vokse ud igen. Som alle de gode svar jeg fik i sin tid sagde, så voksede også min negl ud igen. Det føltes dog som om det tog en evighed og jeg havde ret ondt fingeren et helt år efter, hvilket dog ikke har noget med neglen at gøre, men at jeg havde skadet selve fingeren. Det føles lidt som om at det trykker op imod neglen og min finger er faktisk stadig en del tykkkere end tidligere, men jeg har heldigvis ikke ondt længere og kan bruge den helt normalt igen. Jeg var desuden så heldig at neglen blev helt som tidligere smiley

Kommentér på:
ØV taber min negl

Annonce