{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Til jer der køber på nettet {{forumTopicSubject}}

Jeg ved jo at der er rigtig mange, der handler på nettet, så der er sikkert nogen der kan svare på mit spørgsmål..

Hvis nu man bestiller en ting og det bliver sendt.. feks med gls. og man ikke er hjemme når de kommer med pakken og man ikke lige får hentet pakken i pakkeshoppen til tiden, så den bliver sendt retur til afsenderen..
Hvad gør man så ?
Kommer man til at betale for ekstra fragt eller ?

Er nødt til at smutte en halv times tid, men vender snart tilbage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der køber på nettet
  • #1   7. dec 2012 Er ret sikker på at den så bliver afleveret på nærmeste gls depot smiley Og så kan du hente den der smiley

  • #2   7. dec 2012 Jeg bestilte noget som blev sendt retur fra gls ved ikke om det var fordi jeg ikke var hjemme, men jeg betalte ikke mere fragt. Det tænker keh heller ikke de kan for du skal jo give din godkendelse på det. Jeg sagde bare til petshop jeg ikke havde fået mit foder og de sendte det igen smiley

  • #3   7. dec 2012 Her plejer de at lægge en seddel om at man skal kontakte dem med ny dag de skal komme forbi på.



  • #4   7. dec 2012 Ja som Christina siger.
    Hvis man får at vide man skal hente pakken i pakkeshoppen inden den dato, men man ikke henter pakken, så den ryger tilbage til afsender..

    Får man den sendt igen ?
    Skal man betale en ekstra gang fragt fordi man har kvajet sig ?
    Hvad plejer proceduren at være ?


  • #5   7. dec 2012 Jeg er ganske sikker på at du så skal kontakte det firma du har bestilt din pakke fra og få dem til at sende dem igen, og det må så blive på din regning, selvfølgelig skal forretningen der har sendt pakken ikke betale porto igen da det ikke er dem der har lavet fejl. Man kan hænge en fuldmagt ud til chaufføren så de kan stille den hvis du ikke er hjemme, og ved en pakkeshop går der altså 10 før de sender den retur plus man får en sms osv.

  • #6   7. dec 2012 Jeg spørger fordi jeg (firmaet) har fået en pakke retur fordi kunden ikke hentede pakken.
    Vi vil gerne yde en god service, men overskudet går fløjten hvis vi skal betale fragt flere gange på samme ordre.
    Derfor vil jeg gerne vide hvad man som kunde forventer, hvad der er normalt og evt hvad man har prøvet.


  • #7   7. dec 2012 Tak

  • #8   7. dec 2012 Okay. Nyt spørgsmål

    Vi tager 39 kr i fragt ved køb under 400 kr
    Den reelle fragtpris er 50 kr

    Er det fair nok at sige kunden skal betale den reelle pris på 50 kr ?


  • #9   7. dec 2012 Den er temmelig tricky.

    Der er jo 14 dages fortrydelsesret på varer købt på nettet og returnerer man som køber hele ordren til sælger, skal denne refundere både varens pris + forsendelsesomkostningerne (ikke returfragt)

    Lovmæssigt er det ikke at afhente en pakke at betragte som fortrydelse af købet og så skal hele beløbet refunderes også fragtomkostningerne.

    Reelt kan køber sige at han har fortrudt købet og derfor ikke afhentet pakken, han skal så have hele beløbet retur.
    Dagen efter kan han gå på hjemmesiden og bestille nøjagtig de samme varer en gang til.
    På den måde kommer han til kun at betale for en gang fremsendelse af varen



  • #10   7. dec 2012 Arehh... Det har du da ret i Kirsten

  • #11   7. dec 2012 Det er nemlig lidt frustrerende når man er sælger smiley

  • #12   7. dec 2012 Jeg ringede og sagde, at de måtte stille mine varer ude foran døren, hvis vi ikke var hjemme. Og det gjorde de så. Det var GLS

  • #13   8. dec 2012 Min søn har prøvet at bestille en vare, han bor på 3. sal og GLS gad åbenbart ikke tage trappen. Han fik ikke sin vare og begyndte at undre sig. Han fandt så ud af, at den var på et GLS-afhentningssted. Jeg håber da, at det er en enlig svale, men bare for at illustrere, at det ikke altid er kunden, der har smølet.

    Men ja, lovgivningen er, som Kirsten skriver, personlig synes jeg som kunde, at det ville være dybt urimeligt, om et firma skulle betale en ekstra gang fragt, fordi jeg er et snøvlehoved.


  • #14   8. dec 2012 Jeg har også fået en pakke retur fordi kunden boede i en opgang med dørtelefon og ingen navn på klokken.
    gls kan ikke komme ind i opgangen og postkasserne er i opgangen.
    Lovgivningen forbyder dem at ringe på en tilfældig klokke.

    Det er heldigvis sjældent der kommer uafhentede varer retur.
    En ting er at varen skal sendes igen, og det koster jo.
    En anden ting er kundens oplevelse af at handle hos mig..


  • #15   8. dec 2012 Ib: Der er ingen dørtelefon i min søns opgang - døren er slet ikke låst.

  • #16   8. dec 2012 Bente: SÅ er det bare ikke godt nok

  • #17   8. dec 2012 Nej, det er nemlig slet ikke godt nok, han var også sur - især fordi han slet ikke fik nogen besked om, at de så havde afleveret pakken på et tilfældigt GLS-afhentningssted. Men han manglede jo pakken, så lavede research og fandt ud af, hvor den befandt sig.

    Apropos pakker, så ringede min nabo på min dør i morges med en pakke, som posten havde lagt ovenpå min postkasse. Jeg bor i boligforening og vores postkasser er samlet centralt ude, hvor der færdes en frygtelig masse mennesker. Den pakke havde været let at tage med for en forbipasserende - den var jo endda betalt og det hele. Den anden dag var en bogpakke stukket i postkassen, så den bare kunne hives op. Også betalt. Det er åbenbart uoverskueligt at gå de 50 meter og ringe på min dør. (Jeg har været hjemme hele tiden, fordi Luna lige er blevet steriliseret).


Kommentér på:
Til jer der køber på nettet

Annonce