4.913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

kan alle katte fange mus? kan alle katte fange mus?

ja, måske et lidt underligt spørgsmål.

men jeg har altid gerne ville have en kat, men min kæreste er ikke så glad for katte.

men nu er vi flyttet på landet, og der følger mus med.

2 gange under sengen om natten har jeg set mus, under vasken i skraldespanden, og nu har jeg så lige opdaget den har været i slikskuffen i stuen, og spist af det meste af det slik jeg havde købt til jul.

vi har mussefælder over alt, og flere forskellige slags fælder, men de går bare ikke i dem smiley

så nu er kæresten ved at være overtalt til at få en kat, men vil alle katte kunne fange mus?
jeg vil gerne have en killing/ung kat, så den kan lærer at begå sig med hundene.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan alle katte fange mus?
  • #1   10. dec 2012 hmm, tja altså vi havde en hankat der de første 2 år af sit liv aldrig havde set hvad der lignede en mus, og det var faktisk ham der endte med at fange flest mus da vi flyttede smiley

• #2   10. dec 2012 jeg vil mene at alle katte har jagtinstinktet, men det er ikke dem alle som slår musene ihjel.

• #3   10. dec 2012 tænker jo nemlig at jeg ville købe en fra et internat,
    men min kæreste kammerat fortalte, at det var bedst at hente en hos en landmand, som havde levet i stalden, og vidst hvad det gik ud på.?

• #4   10. dec 2012 det kan bedre betale sig at købe på et internat for så får du en vaccineret, neutraliseret og "hjemløs" kat til en pris som er svær og gøre hvis du får fra en stald smiley for virile han katte STINKER (hvertfald de fleste) og virile hunkatte gir killinger

• #5   10. dec 2012 Den skal vel bo inde og så jage i og omkring jeres matrikel?

Så ville jeg ikke hente en staldkilling, så er den vel ikke vent til at bo inde eller være renlig etc.

Mon ikke internatet kan være behjælpelig med at finde en aktiv og effektiv musejæger?

• #6   10. dec 2012 Tjaa, vi fik afvide at perser katte ikke kunne fange noget men ham vi havde han fangede både mus, muldvarper og fugle smiley

• #7   10. dec 2012 Jeg har aldrig haft en kat som ikke kunne fange mus...Jeg ville ikke hente killingen hos en landm,and fordi den ikke er vænnet til at være i et hus og i menneskehænder..
    Den har sikkert heller aldrig fået en ormekur og kan derfor være prop fyldt med bændelog spolorm. Bændelormene mener jeg kan smitte din hund.
    Jeg ville kigge i dba under killinger og så få en fra en familie.
    'Jeg er selv 4 katte og 4 schæferhunde... De skal selvfølgelig tilvendes hinanden men det plejer at g hurtigt.
    Vælg ikke en hun kat men en han, og få den kastr. chipset og vacc.

• #8   10. dec 2012 Vælg en hunkat smiley
    Og jeg ville nok ikke tage en staldkat hvis den også skal være i huset.

• #9   10. dec 2012 Vores ene hunkat og hankat kommer med mus næsten hver dag når vejret er til at de gider og ud. De 4 killinger jeg har tilbage prøver da også at fange mus, men de kommer ikke ud.

• #10   10. dec 2012 Vi har haft en mus indenfor, og ingen af mine katte rørte et knurrehår på den smiley

De får nok for meget at æde smiley

• #11   10. dec 2012 IB..Hvorfor en hunkat...Den koster kassen at få neutraliseret.

• #12   10. dec 2012 jeg vil også helst hente på internat, så er den "fixet" og det hele. og de koster kun 700 kr på et internat i nærheden.
    jo den skal selvfølgelig bo inde, men også rende ude, da vi jo bor på landet.
    planen er dog lidt, at den skal have kattelem i garagen, så den ikke skal være inde i huset sammen med hundene, når vi ikke er hjemme.

jeg vil prøve at kontakte internatet og hører om de har en de kan anbefale som god "mussefælde" smiley

• #13   10. dec 2012 susanne, jeg har fået afvide at man ikke skal fodre den for meget, hvis man vil have de skal fange mus. selvfølgelig vil jeg ikke sulte den, men tænker da at de giver meget god mening smiley

• #14   10. dec 2012 snow, på det kattehjem i nærheden af os, er det neutraliseret og det hele, for kun 700 kr. så tror nok det bliver sådan en derfra hvis de har nogen.

det vigtigste er også at den kan enes med hundene.

• #15   10. dec 2012 Vi har nu fem udekatte - den ene er dog en killing. De er kontraktansatte og skal sørge for at holde matriklen nogenlunde gnaverfri.

Men det er ret sjovt at se hvor forskellige, de er hvad det angår. Den ældste, der har levet vildt er virkelig skarp og et par af hendes killinger slægter hende lidt på. Og så er der en, der er lidt doven. Ikke engang den fedeste af dem, det er lidt pudsigt.

Men ja, katte er lidt forskellige hvad det angår.

Med hensyn til musefælderne - hvis de ikke går i dem, så er der noget skævt. Har I SET musene?
    Hvad lokker I dem i fælden med?

Jeg kan anbefale hundetørkost, det går de lige på røven over.. Og nå ja, også til de evige jagtmarker.

• #16   10. dec 2012 ch, ja jeg har set dem. de to gange under sengen, og en nat i køkkenet sad der en og kiggede på mig inden den hoppede bag skabene.

fælderne klapper, og de tager madingen, men ingen mus i.
    vi har lagt spegepølse i blandet andet.

vi har almindelige klapfælder, og så har vi sådan en hvor de fanges levende, og så sådan nogle smarte grønne klapfælder, hvor der ikke skal mading i, men hvor der er sådan noget duft noget i.

• #17   10. dec 2012 I må have Jer nogle mere effektive fælder.

Denne her er ualmindelig effektiv - og de dør med det samme i den. Der sker ikke, som der kan gøre i klapfælderne, at de sidder fast med næsen eller et ben og ikke dør med det samme.

(link fjernet)

• #18   10. dec 2012 jep hunde tørfoder virker godt her har vi fangen vores med det årr hadet det kryp pu ha kan slet ikk ehave det..

• #19   10. dec 2012 Jeg har haft med heste at gøre i 14 år. På den sidste rideskole blev der hældt masser af tørkost op, så kattene var i god form. Ejeren sagde, at det var vigtigt, så kattene havde de bedste chancer for at kunne jage, dvs. var stærke og sunde.

Desuden skulle hendes "ordnede" katte være i god foderstand for at kunne forsvare deres territorie mod indtrængende fertile, som der fra tid til anden gerne ville finde et nyt hjem.

Hun sagde, at hun valgte aktive hunkatte med stor legelyst/jagtlyst. Om ikke andet ville de så kunne stresse musene til et hjerteanfald >< *GG*

• #20   10. dec 2012 ch det er også sådan nogen vi har de super

• #21   10. dec 2012 den ser smart ud.
    måske vi skulle få fat i sådan en.

puha, det er en udfordring at flytte på landet fra byen af.

er godt nok vokset op på landet, men har boet i byen siden jeg var 18.

og nu har vi både mus og rotter smiley ADDD. rotterne er heldigvis kun ude ved hønsehuset.
    men man skal lige vænne sig til det smiley

• #22   10. dec 2012 Vi flyttede på landet for 10 år siden. Det første efterår fangede vi 35 mus indendøre - med de fælder der.
    Nu kommer de efterhånden kun meget sjældent ind. Kattene gør et godt indhug, uglen ligeså smiley

Der skal bare bund i det et par år i træk, så bliver det bedre. Og de fælder der er virkelig virkelig gode.

Til unger kniber det dog - vi fandt engang ikke mindre en fem levende museunger inden i fælden *GG*
    Den var smækket, men ingen var blevet ramt smiley

• #23   10. dec 2012 jeg tror vi prøver at købe sådan en fælde i dag.

er det rigtig set at det er fra biltema?

• #24   10. dec 2012 vi har to..
    en vi har hentet hos en landmand. han er viril og fanger alt der bevæger sig. og spiser det tilmed,
    han kommer ind og for varmen når vi er hjemme og er kælen ud over det sædvanlige.
    npr han ikke er inde har han altid rigeligt mad i garagen oven på fyret så vandet ikke fryser.

Den anden er en vi har arvet, en norsk skovkat, hun er steriliseret og HADER at være ude. hun nægter at jagte noget som helst. også selvom en levene mus blev serveret lige foran hende.

så jeg ville ikke betænke mig at købe en hos en landmand.
    her er det i hvertilfælde den bedste musse fanger.

selvfølgelig kan man også hente en på internat, der er de jo nogen gange fanget som vild katte, og så har de jo også lært at jage. og så hvidt jeg forstår bugner internaterne lige for tiden.

det skal lige siges at begge vores katte er selvføgelig passet med ormekur og vac. så der bliver ikke gjort forskel

• #25   10. dec 2012 Det er rigtigt set, Michelle - og sikke billige de er der smiley

• #26   10. dec 2012 Alle vores katte er nu neutraliserede. Jeg vil ikke have katte, der har adgang til det fri, intakte.

• #27   10. dec 2012 super, jeg køber sådan en fælde, og så ringer jeg til internatet smiley

• #28   10. dec 2012 Vores gamle kat på 17 år fanger stadig mus.
    Før vi fik hende brugte vi musefælder. Både klapfælder og nogle som fangede dem levende. Rosiner var det bedste lokkemad i dem. Rosinen kan klistre rundt om udløseren, så musen bruger mere kraft til at få den fri, hvorved fælden klapper.
    Vores kat har mad ad libitum, og kattelem, så hun kan gå ud og ind, som det passer hende. Hun forlader ikke vores grund, for det har vi lært hende, at hun ikke må.
    Pt går hun ikke ud, for hun hader sne.

Hunden (DSG) fanger også mus. Mest udenfor, men hun har fanget en enkelt i soveværelset, som var kommet ind gennem et åbent vindue.

• #29   10. dec 2012 hvordan har i lært katten ikke at forlade jeres grund?

• #30   10. dec 2012 det gør den normalt efter noget tid hvor du har fodret den fast smiley

• #31   10. dec 2012 ilder-mor,

mine forældre bor på en gård, og deres kat forlader grunden hver dag, trods at hun har foder stående i stalden, og kan komme inden for så tit hun vil.

så tænker at det ikke er alle katte der bliver i nærheden

• #32   10. dec 2012 Vores katte kommer også hjem hver dag og spiser, men de bliver bestemt ikke på grunden. De har et territorium, der er noget større end vores matrikel (trods den er ret stor).

Det kan hænde at en kat er væk i længere tid - normalt nogle dage eller måske en uge. For kort tid siden var der dælme en der var væk i tre uger, men det er så også usædvanligt.
    Men de ved godt, hvor de bor, hvor de får mad - men opfører sig naturligt alligevel

• #33   10. dec 2012 de fleste vil strejfe men det er begrænset hvor langt væk smiley virile katte går længere væk end neutraliserede smiley har jeg af erfaring,

• #34   10. dec 2012 Jo - men "begrænset hvor langt væk" er jo noget ganske andet end "bliver på grunden" smiley

• #35   10. dec 2012 nu bor vi heldigvis på landet, og naboerne til begge sider har også kat, men vil jo helst ikke at det skal genere nogle at vores kat kommer rendende.
    vi havde en fremmede kat i haven hvor vi boede før, og den var skide irriterende.

• #36   10. dec 2012 det skal helt sikkert være en neutraliseret kat, der findes katte nok i forvejen, så ingen grund til at sætte flere til verden.

• #37   10. dec 2012 Michelle, på landet foregår tingene lidt anderledes med de katte. Det er ihvertfald min oplevelse.
    Alle her omkring har katte - eller de fleste. Det betyder, at vi jo nogle gange løber ind i hinandens katte - men her er de ikke en ulempe, men en kæmpe fordel, de er brugsdyr, som vi slet ikke kan undvære.
    Derfor er der ikke de store gener ved dem. De holder sig da også mest for sig selv, når de har masser af plads at gå på.
    Det eneste, der generer er fertile hankatte, der godt kan opføre sig mindre pænt....

Så dem bander jeg personligt langt væk. Men de er mestendels vilde, dem der er her.

• #38   10. dec 2012 Michelle - det første år vi havde hende (1996), kaldte vi på hende mange mange tusinde gange, når hun nærmede sig skellet, og hver gang hun vendte om, fik hun en reje.
    Det første år, var hun kun ude når hun var under opsyn.
    Vores grund er 7000 kvm, og er indhegnet. Hun kan helt sikkert hoppe over hegnet, hvis hun vil, men faktisk tror jeg ikke hun ved, at det kan lade sig gøre.
    Vores naboer har også kat. Den kan finde på at gå ind på vores grund, men den bliver straks jaget på porten af vores. Minnie (vores kat) stopper ved skellet, og sidder og brøler op, men hun overtræder det ikke.
    Vi er meget glade for, at det lykkedes at lære hende, at hun ikke måtte forlade matriklen, for vi har en ret befærdet markvej tæt på os (vi bor på landet).
    Hun var kun 5 uger, da vi fik hende fra Inges kattehjem, sammen med hendes bror.
    Deres mor var blevet kørt over.
    Vores Minnie er neutraliseret, vaccineret og er øretatoveret.
    Hendes bror lever stadig, men bor hos nogle af vores venner, for kattene kunne ikke enes, da de blev voksne.

profilbillede
  • #39   10. dec 2012 Hvor er hun fin Hanne smiley

Ja jeg stemmer i og tror at de fleste katte kan og meget gerne vil fange mus. Jeg ville personligt gå udenom de lidt fladnæsede racer, jeg tit funderet over om de kan have en mus i kæften og ville gide at jage. En alm. huskat er et sundt og sikkert valg vil jeg mene.

Kommentér på:
kan alle katte fange mus?

Annonce