Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bage boller
  • #1   14. dec 2012 jeg bruger brugsens børnekogebog smiley deri er en opskrift på kanelsnegle, og den har jeg lavet om på, så den er blevet til en god bolledej smiley

Boller til 20 stk:
    1½ dl mælk
    50 g flydende margarine
    25 g gær
    ¼ tske salt
    1 spiseske sukker
    Ca. 5 dl hvedemel (kan blandes med grovmel

Varm mælken til den er lillefinger varm, og rør gæren ud i den. Når gæren er opløst tilføres margarinen. Rør salt, sukker og mel i.
    Tænd for ovnen på 200 grader, og æld dejen, hvorefter de formes til boller og lægges på bagepladen. Stil bollerne til hævning et lunt sted i ca. 20 minutter og bag dem på midterste ovnrille i ca. 15 minutter.

• #2   14. dec 2012 sikke nogle natte ravne i er. troede lige jeg var den eneste der ikke kunne sove. og tak for jeres indlæg smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #3   14. dec 2012 Min er nogenlunde som Gittes, men jeg bruger dansk vand i stedet for mælk og jeg smider også et æg i. De bliver utrolig luftige med dansk vand. smiley

• #4   14. dec 2012 man kan også komme revet gulerod i bollerne, og alt muligt andet, jeg prøver mig frem med forskellige ting i, for at give smag, luftighed og fugt i.

• #5   14. dec 2012 Jeg laver tit boller herhjemme, men de er lidt på slum.

Sådan ca. Sådan her lyder de:
    7 dl lunkent vand
    50 gr gær
    1 tsk sukker
    2 tsk salt
    En skvat olie, ca. 2 spsk.
    3 dl havregryn
    1 dl knækkede rugkerner
    Og så hvedemel til de hænger sammen.

Somme tider kommer jeg andre meltyper i, men som sagt altid lidt på slum. Jeg veksler også nogle gange mellem om det skal være vand eller mælk. Jeg opløser lige gæren i vandet først og ellers vælter jeg bare det hele sammen.
    Nå ja de skal jo også bages. 200 gr. I ca. 12 min. Jeg bager mine med varmluft.

• #6   14. dec 2012 Hvis man lyster kan man også komme somsikkekerner eller mandler i f.eks. De bliver skide gode med mandler i.

Kommentér på:
bage boller

Annonce