1.117 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Julehjælp - donationer... Julehjælp - donationer...

Ved ikke om der er nogen herinde, som måske sidder lidt hårdt i det... Sagen er den at jeg har en "banko"and i fryseren som gerne vil glæde en juleaften?
Tænkte der måske var andre der ku bidrage med noget...:)
Den kan afhentes i Hammel:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julehjælp - donationer...
  • #1   15. dec 2012 Det er godt nok flot gjort af dig! smiley

• #2   15. dec 2012 Kan bare huske at der for et par år siden var nogle som behov for lidt hjælp - og det er jo ingen skam... Man er selvfølgelig velkommen til at skrive en pb, hvis man helst ikke vil frem med det;)
    Og anden ligger bedre i sultne maver end i min fryser;)

• #4   15. dec 2012 Ggg - nej, men den er bare ikke nem at sende afsted med postmand Per;)

Må prøve kommunen, ville bare høre her først - det er jo desværre ikke alle der får hjælp, selvom de er berettiget til det..

Og glædelig jul til alle jer;)

• #5   15. dec 2012 Hvorfor ikke finde et køkken der sørger for mad til de hjemløse????

• #7   15. dec 2012 Fordi det som sagt ikke er alle der får bevilliget hjælp selvom de er berettiget til det... - så derfor prøves der her først;)
    Minion - super med kyllinger:)

• #8   15. dec 2012 Super Isabelle... Dejligt når man har mulighed for at hjælpe:)

Det kan os sagtens være tøj, legetøj osv osv.;)

• #9   15. dec 2012 Synes ideen er supergod....
    Men er desværre færdig med at hjælpe "tilfældige" folk herinde...
    det var der en, der fik ødelagt for et par år siden...

og tror desværre der er flere, der har det sådan...

synd og skam...

• #10   15. dec 2012 well.....

folk herinde på HG har et godt hjerte (har vi set flere eksempler på)
    Og for et par år siden, var der en der tog et initiativ lidt ala dette....
    folk sendte hjælp på kryds og tværs... selv de der ikke havde ret meget selv...
    det hele så meget lyserødt ud...

indtil det viste sig, at den person, der havde "klaget sin nød" højest, og fik mest hjælp... ja det var nok den bruger, der i virkeligheden mindst havde brug for hjælpen alligevel..... smiley

folk blev virkelig taget i røven dengang..... smiley

• #11   15. dec 2012 T - Ej, øv da! smiley

• #12   15. dec 2012 T - det husker jeg alt for godt... Synes bare det er ærgeligt at én skal have lov at ødelægge det for andre... - men forstår dig til fulde:)

• #13   15. dec 2012 minion - ja det er det lige netop....
    ved at der var flere der sad og bankede hovedet ned i tastaturet efterfølgende.....:-(

og når man først er blevet røvet, er det nok svært, at glemme igen.....

Simba - ja kan huske du deltog i debatterne dengang..... og ja det er sq ærgerligt.... er bare nået dertil, hvor jeg ikke hjælper fremmede.... vil gerne vide, hvor pengene/tingene ender, og de giver glæde på den RIGTIGE måde ...

smiley

• #14   15. dec 2012 Simba - og sorry.... ville ikke ødelægge din tråd...

fik bare lige tanken, at det nok er medvirkende til den "manglende" opbakning i forhold til dengang.... smiley

• #15   15. dec 2012 Hmmm.....ellers en rigtig god tråd.... indtil for 5 minutter siden.....
    Jeg ved i alt fald , der er rigtig mange , der vil være glad for både en And.. Høns... og Hornfisk.......
    Så lad nu være med at lade gammelt nag , gå ud over dem.... smiley

Håber der er flere , der kan undvære ,,, til dem der mangler... smiley

• #16   15. dec 2012 T - det er helt ok, jeg tænkte vist bare at folk må være til julefrokost, siden der ingen opbakning er;)

Any who - anden savner stadig en lun ovn, hvis nogen ønsker den;)

Og Susanne - så stopper vi den her, tak.

• #17   15. dec 2012 Ej stop så..

• #18   15. dec 2012 Håber anden får et varmt hjem til d. 24.

• #19   15. dec 2012 Oh yes.... "giv the duck a home"... smiley

• #20   15. dec 2012 Susanne - jeg gider ikke diskutere med dig. Hvis du ikke havde besvaret T's indlæg, havde de få tænkt på dig - men på magisk vis fik du drejet tråden igen, igen.

Min and savner et nyt hjem hos en familie der mangler - og håber stadig på en aftager.... Og at andre måske vil bidrage til andre der behøver:)

• #21   15. dec 2012 Jeg har ikke lige læst tråden helt igennem så sorry hvis det er blevet sagt smiley Inde på facebook er der en gruppe der hedder Julehjælp - derinde sidder de med en masse familier som hverken har til gaver eller mad og de har en mail du kan skrive på og så formidler de kontakten smiley

Vi har lige sorteret 8 sække tøj (vi har fået en del tøj gennem tiden) som skal afleveres i Herle imorgen som så gives som gaver til mindrebemidlede smiley

• #22   15. dec 2012 here we go again.. smiley

• #23   15. dec 2012 Newborn - super, det ryger med i overvejelserne, hvis anden forbliver hjemløs;)

• #24   15. dec 2012 Susanne - kan du ikke bare lade den ligge, så denne tråd ikke bliver ødelagt!?!

• #25   15. dec 2012 Endelig fattede jeg hvad den skide filterknap er til for;)

Så tilbage til det egentlige - send endelig en pb, hvis du ikke ønsker at melde dig i tråden om rap anden;)

• #26   15. dec 2012 Newborn - glemte helt - thumps up til dig for at hjælpe med tøj - det er stort af dig;)

M - dejligt med kød - det kan man sguette få for meget af;) Og glæden i at give er priceless;)

• #27   15. dec 2012 Tjaa..... og jeg har doneret et par ekstra Patter til en bruger herinde..... Kald det bare Jule-hjælp også..... *GG*

Sorry... for OT....

• #28   15. dec 2012 LOL NITTIB!!

og den bruger er SÅ glad for de patter *GG* de står frit fremme til skue....
    Dem han havde i forvejen, var til hans store utilfredshed oftest gemt væk smiley

• #29   15. dec 2012 He he ....:D

• #30   15. dec 2012 Simba - Tak smiley
    jeg har selv prøvet at være enlig mor til to, på en rent ud sagt latterlig SU og det var så hamrende svært at få det til at løbe rundt. Og vi fik julehjælp 3 år i træk og det var uvurderligt :). Selvom jeg dog så flere der snød og fik fra nærmest alle steder, men der er reglerne vist strammet op nu :). Nu er jeg gift og der er mere luft i økonomien, så nu kan jeg give noget af det tilbage som jeg fik dengang smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #31   15. dec 2012 Jeg har det som T, jeg tabte også lysten til at hjælpe det år. Jeg følte mig pisset på (og nej, det var ikke af dig Susanne). Så fremover hjælper jeg kun folk jeg kender godt. smiley

Pøj pøj , med nyt hjem til anden. smiley

• #34   15. dec 2012 Super dejligt at der er nogen der vil dele smiley

Heldigvis bliver der stadigt sendt ting og sager rundt til folk der har behov for hjælp og der er mange smukke mennesker på HG der ikke er sådan at slå ud.

En stor tak til alle dem af jer der er med til at gøre dagene lidt letter for andre - I er skønne skønne mennesker der også giver lys i verden til langt flere end til dem der modtager jeres gavmildhed! Ingen nævnt, ingen glemt.

• #35   16. dec 2012 Æv, jeg kender ellers en som godt kunne bruge en and. Men vedkommende bor i Varde smiley

Men ellers vil jeg bare sige at JA, der er hjælp at hente her på HG, hvis man er villig til at yde en indsats som f.eks. at køre efter det smiley

• #36   16. dec 2012 Ja af bitter erfaring lærer man hvem man har lyst til at hjælpe og hvem man skal ignorere.

Jeg har også sendt lidt julehygge til en jeg synes fortjente lidt opmuntring..
    Ikke fordi brugeren bad om noget, men fordi jeg havde lyst

• #37   16. dec 2012 Jeg har i år sendt en julegave til en her på hg som jeg syntes fortjente det... smiley

• #38   16. dec 2012 Sådan en tråd som den her er medvirkende til, at man igen tror på det gode i mennesker - jeg havde også lige en kort overgang, hvor mistroen var i overvægt, men jeg har heldigvis fået mere på den anden vægtskål nu smiley

TS: Jeg håber, din and får et godt hjem - blivende bliver det jo nok ikke *GG*

• #39   16. dec 2012 TS - hvor er det en god ide!

Jeg er vild af forundring over, hvad det her forum kan - denne jul her, den vil jeg aldrig i mit liv glemme og det er ene og alene på grund af HG.
    Jeg har i sandhed mærket, hvad det er julen handler om, når vi ser ud over gaver, pynt, nisser og fjernsynsprogrammer.

Hjertevarme - og jeg har mærket den i nogle måneder. Fuldstændig fantastiske mennesker, der viser omsorg på en måde, jeg ikke anede eksisterede. Og det har været noget af en eyeopener, det må jeg sige. Jeg har altid troet på det gode i mennesket, men har nok også altid været for dårlig til at bede om hjælp til for alvor at se det udfolde sig.

Vi har fået gaver - med helt samme udgangpunkt som udspringet af denne tråd. Og jeg vil rigtig gerne - igen - sige tak til alle jer, der har givet os hjælpende hænder, både i form af tanker, ting, godter og madvarer.
    I har gjort en forskel, som I slet ikke forstår.

Denne jul er bare helt speciel, fordi folk tænker som dig, TS. Vi har alt, hvad vi skal bruge for at holde en perfekt jul. Så sent som i går modtog vi en kurv så stor med lækkerier, ganske uventet. Alt til jul, simpelthen - og det er svært at beskrive, hvor meget det betyder.
    Jeg bliver sgu mundlam af det, og jeg tror jeg lærer en vigtig lektie. At bede om hjælp, når det behøves, at sige JA, hvis hjælpen bliver tilbudt og at lade taknemmeligheden strømme og måske prøve at være lidt mindre forlegen over det smiley

Så alle Jer, der tænker sådan - som vil hjælpe folk, der har mindre at gøre med - TAK skal I have.
    På egne vegne og på alle de andres vegne. I er fantastiske mennesker, med kæmpe hjerter og I drømmer ikke om, hvilken forskel I gør.

Jeg håber anden og kyllingerne kommer godt frem og vil blive værdsat i den ånd, de bliver givet.

smiley

• #40   16. dec 2012 Super indlæg, CH smiley

Og jeg VED at de mennesker der hjælper gør det af et godt hjerte og fordi det glæder dem at hjælpe smiley

• #42   16. dec 2012 Præcis som Ch- Mette Og Maj-Britt skriver så er der stadig gode hjerter tilbage i DK som vil hjælpe og støtte andre mennesker i at få en bedre hverdag... smiley

• #44   16. dec 2012 Jeg har pigetøj tøj fra str. 50 til 75 som jeg giver væk til en trængene familie. Meget af det, er næsten ikke brugt. Og bleer - str. 3 til 7 kg mener jeg det er.

Derudover har jeg masser af fint legetøj, en uro, som er brugt i 5 mdr. osv.

Flyverdragter og masser af andre fine ting.

Jeg bor i Albertslund. Jeg giver også en barnevogn væk smiley - hvis der er nogen som har virkelig brug for den.. Den er brugt, men i fin stand smiley

Mad har jeg desværre intet af. Jeg har også en rødhvin, hvis den kan hjælpe på en juleaften smiley

• #45   16. dec 2012 Ihh sikke en masse dejlige indlæg, der er kommet, - hvor er det dejlig læsning:)

CH - you have a way with words;) Fik helt gåsehud af at læse dit indlæg, hvor er det lækkert at der formåes at tages imod med samme glæde som der gives:)

• #46   16. dec 2012 Jeg har lige en lille ting jeg gerne vil ud med... smiley
    Husk nu på at det ikke kun er i julen folk kan have brug for hjælp, men der er flere og flere i dagens DK som virkelig er nede økonomisk om det er fordi man har gæld eller har lavet en fejl på et tidspunkt er fuldstændigt ligemeget, så det er vigtigt at hjælpe når der er brug for det... smiley

• #47   16. dec 2012 Anika: Helt enig smiley

• #48   16. dec 2012 Tak Alilaya... smiley

Og det behøver jo ikke være penge det kan være alt lige fra et kort til en middag... smiley

• #49   16. dec 2012 Igen, helt enig smiley

Man giver hvad man kan - og de fleste kan godt undvære en eller anden ting - og måske det de kan undvære, er lige det en anden virkelig står og mangler smiley

• #50   16. dec 2012 Dejlig tråd smiley

• #51   18. dec 2012 Nå - jeg hiver lige tråden frem igen i håb om at flere får set tråden;)

• #52   18. dec 2012 God ide Simba... smiley

Kommentér på:
Julehjælp - donationer...

Annonce