{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp nytår menu???
  • #1   29. dec 2012 Jeg laver Tunmousse i morgen.. En Rigtig lækker en smiley med flødeskum og alt muligt i.. Mums..

    Til hovedret skal vi have nogle røde bøffer med tilbehør

    Og til Dessert skal vi have noget med Margens, jordbær, flødeskum, chokoladesauce og nødder.. Mums smiley


  • #2   29. dec 2012 Forret 1:
    Hummerbisque med ristet kammusling

    forret 2:
    souffleret torsk og hummer

    Hovedret:
    oksemørbrad el. kronhjort med selleripurré, ristede svampe, bagte persillerødder, timian- og hvidløgsstegte kartofler med rødvinssauce

    'Dessert 1':
    Oste med abrikoser i anislage, oliven og knækbrød

    Dessert 2:
    kokosmazarin med honningsyltede hindbær, lakridskys, hvid chokolade creme og hvid chokoladeknas


  • #3   29. dec 2012 Det lyder godt nok som en vild menu Lizette smiley

  • #4   29. dec 2012 Haha.. ja jeg er også glad for at kæresten er kok;)

  • #5   29. dec 2012 Hvad med hasselbachkartofler og bønner svøbt i bacon som tilbehør til stegen??

    Eeeeeelsker selv bønner svøbt i bacon smiley


  • #6   29. dec 2012 Vi skal have asparges med bacon som tilbehør sammen med kartofler smiley

  • #7   29. dec 2012 jeg stemmer også for asparges med bacon.. Men har heller aldrig smagt det med bønner:D

  • #8   29. dec 2012 Og ellers også ristede svampe.. det går altid godt med rødt kød;)

  • #9   29. dec 2012 Forret: Hjemme slagtet Røget Rådyr på en bønnesalat
    Hovederet: Fondue med forskellige godt
    Dessert:?? Det står min veninde og hendes mand for smiley


  • #10   29. dec 2012 Forret: Tunmousse med rejer og flutes

    Hovedret: Elg, fasan og et stykke vildt mere (det er bare små fileter af hvert stykke)
    Hasselbagte kartofler, svampe sauce, tyttebær, æble/gulerodssalat med tørrede bær og nødder.
    Dessert: Ved det ikke - har ikke besluttet mig, men den skal være LET og frisk


  • #11   29. dec 2012 Jeg skal være alene med hundene, så menuen står på tunmousse med rejer, krebsehaler, hjemmelavet dressing osv.

    Og så smørrebrød.

    Og så en masse kransekage, slik/chips, drikkevare osv.


  • #12   29. dec 2012 Her står den på
    forret - Laks vendt i creme fraiche, forårsløg, dild og citron på en bund af napolitana salat og drysset med rejer
    Hovedret - Kalvecuvette m. bagekartofler, asparges m. bacon og bruschetta
    Dessert - Nøddekurve m. nougat/choko is og forskellige friske frugter

    Også selvfølgelig noget kransekage smiley


  • #13   29. dec 2012 Vi skal have følgende menu:
    Forret: Ristet ciabattabrød med pesto, carpaccio, flaget parmesanost og frisk basilikum. Hertil hvidvin.
    Hovedret: Oksefilet med flødesovs, smørstegte timian/hvidløgskartofler og salat. Hertil rødvin.
    Dessert: Hjemmelavet vanilieis med chokoladestykker i nødde/karamelkurv og med chokoladesovs på. Hertil dessertvin.
    Resten af aftenen er der snacks i form af chips.
    Klokken 12 er der Moscato De' Asti, men ingen kransekage da vi alligevel ikke gider spise det.


  • #14   29. dec 2012 Fondue
    Chokomousse m flødeskum
    Irsk kaffe
    Snolder, chips
    Kransekage og Asti


  • #15   29. dec 2012 Jeg aner det ikke.
    Jeg har ligget syg siden d. 26. og jeg er bange for, at vi bliver nødt til at aflyse overfor de inviterede, for jeg har det stadig frygteligt, og nu begynder kæresten også at småskrante.

    Min kæreste og jeg har dog aftalt, at hvis vi bliver nødt til at aflyse, så skal vi to stadig hygge os med god mad sammen.
    Jeg kunne forestille mig, at vi ender ud med noget skaldyr eller fisk til forret. Måske lakseroulade eller noget med nogle marinerede tigerrejer.
    Det bliver muligvis enten vildt, lam eller en okse til hovedret. Dertil har kæresten snakket om, at han gerne vil lave noget svampesauce. Tror vi laver enten baconsvøbte asparges eller bønner til og så noget kartoffelværk.
    Dessert kunne blive en god, blød chokoladekage med hjemmelavet is til.


  • #16   29. dec 2012 Til dronningens nytårstale skal vi have en urtepotte med radiser, jord a´la Noma
    http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE1090773/radiser-i-potte/ - og en eller anden drink...

    Appetizer er tatar af Kobekød med peberrod, kapers, skovsyre, løg etc og esdragonmayo samt enebærgranulat - Endnu en Noma-opskrift

    1. forret er hummerhale på krydderurtesalat, radicchio og feldsalat fra haven, tre-kantet terrine af grønne asparges pakket ind i porrer og trøffelmarinerede hvide asparges

    2. Forret er hummersuppe med persille/hvidløg/chiliristet klo med et eller andet gulerod/porre/pastinak-hejs med hummerkødsrester. - drysset med persille.

    Mellemret er confiteret lår af agerhøne, brystet i ravioli med sauce kogt på skroget af fuglen og dertil er der svampe samt løg i forskellige afskygninger. Dertil jordskokpuré samt friteret "krølle" af jordskok.

    Hovedret er bøf af Kobekød med hjemmelavet bearnaise og hjemmelavede "Heston Blumenthal-fritter"

    Ganerenser, som er champagnegranite med citronsne lavet af maltodextrin og citronolie

    Desserten er Pavlova med flødeskum, jordbær, kiwi, passionsfrugt og banan

    -OG hjemmelavet kransekage kl 24!


  • #17   29. dec 2012 Det da godt nok nogen vilde menuer i har sat for for... har lige et spørgsmål hvor lang tid skal asparges med bacon viklet rundt om ha i ovnen...?

  • #18   29. dec 2012 Hold da nu fast Rie J, det lyder jo fuldstændig vildt det der. Imponerende menu. Laver du den selv?

  • #19   29. dec 2012 Lotte;

    At lave mad gør mig glad - helt bogstaveligt..:-) - Synes det er super sjovt - og ja, jeg laver det hele selv - Dog laver jeg ikke burgeren, som knægten har bestilt - Det sørger far for - og også drink til nytårstale.

    Har forberedt en masse nu, så jeg kan komme på skovtur med vovsen og veninden i morgen, og nå lidt i morgen eftermiddag, og også lidt nytårsdag..

    -Og så overskudsagtig her er jeg på ingen måde til hverdag;-)


  • #20   29. dec 2012 forret og dessert kommer andre med...
    til hovedret laver vi
    oksemørbrad, en sovs kogt ind med rødvin, portvin og fløde... kartoffel fondanter og persillerods pure...


  • #21   29. dec 2012 Nogen der har en idé til hvilken kartofel vi skal ha til vores kalve steg...? Det min kæreste der er krop umulig på det punkt så kom med Alle de ideer i har....

  • #22   29. dec 2012 Jamen det lyder jo som om du har fod på det Rie, god appetit og arbejdslyst:-)

    TS:hvad med flødekartofler i fad? Eller en hjemmelavet kartoffelmos, som du former til flade "frikadeller" og steger i rigtigt smør på panden?


  • #23   29. dec 2012 Har jeg foreslåetbmen næh det gad hen heller ikke. Men han mener i skal ha kartofler fra fryse pose i ovnen ( det er hans livret) men fandmed om jeg vil lave det til nytår...

    Vores menu er..
    Forret; lakse roulade med flutes og dressing
    Hovedret; kalvesteg med sauce asparges i bacon svøb samt Kartofler a en art..
    Dessert; hindbæris på nøddebund...


  • #24   29. dec 2012 Nej det ville være fjollet at lave frysekartofler til en lækker nytårsmenu. Ellers så lav det du vil have og knald en frysepose i ovnen til ham, det have jeg gjort uden så meget som at blinke med øjnene. Vil nok blive lidt flov over at få "særbehandling" som et andet barn, når først der er gæster ved bordet:-) så har du løst den konflikt til en anden god gang smiley

  • #25   29. dec 2012 Lotte det var da en kanon idé.. tusind tak... det min plan.... godt nytår...

  • #26   29. dec 2012 Hasselback-kartofler er gode - ellers kunne man få halve bagte kartofler med krydderi og olie på skærefladen! - synes begge dele er super til kalvesteg. Pommes frites og lignende bliver lidt for fed, hvis der også er sovs, synes jeg...

  • #27   29. dec 2012 Var så lidt. Man lærer jo at sno sig som kvinde:-)

  • #28   29. dec 2012 Kartofler (de små) kan du koge let og derefter komme i ovenen med en god klat smør og hvidløg mellem.

    Dessert har jeg nogle år lavet en nødde/nougat/marcipan bund med is, frugt og hvid chokolade sauce over.

    Revet marcipan, blandes i en gryde med smeltet nougat og hakket nødder. Massen formes i muffins forme og køles af i køleskabet ( kan laves dagen før)


  • #29   29. dec 2012 Vi laver engang i mellem hvidløgskartofler i ovn. De smager os godt.

  • #30   30. dec 2012 Forret: Tun mousse..

    Hovedret: Raclette (det er nemmest når vi er 9 mennesker der skal spise)..

    Dessert: Nøddekurve med 3 forskellige hjemmelavet is parfait (vanilje, chokolade og bær)..

    Kl. 24: Naturligvis hjemmelavet kransekage.. smiley


  • #31   30. dec 2012 Kristina - Blancher aspargesene i max 30 sek. Skylles med koldt vand og afdryppes på lidt køkkenrulle. Vikl bacon om og så skal de bare steges til de ser lækre ud smiley Så er aspargesne færdige og baconen sprød smiley Desuden holder aspargesene også farven bedre ved den korte blanchering smiley

Kommentér på:
hjælp nytår menu???

Annonce