Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den perfekte flæskesteg .. HJÆLP
  • #1   31. dec 2012 Jeg løser "problemet" ved at købe nakkesteg i stedet for kamsteg. Det kan tælles på en hånd hvor mange gange i mit liv, jeg har lavet en perfekt kamsteg, synes det er SÅ svært at ramme det sted, hvor de er færdige uden at være tørre.

• #2   31. dec 2012 VED IKKE EN GANG OM DET ER FLÆSKESTEG ELLER KAMPSTEG , HVAD ER FORSKELLEN.... HOV CAPS

• #3   31. dec 2012 flæskesteg er både kamsteg og nakkesteg. Det kunne også være skinkesteg smiley

Det handler om hvor på grisen kødet er fra og hvilken struktur, det har.

Kamsteg er som almindelige koteletter, nakkesteg som nakkekoteletter. Nakkestegen er fedtmarmoreret og har mere mørkt kød.
    Det er lidt ligesom forskellen på fjerkræ - brystkød og lårbasser.

• #4   31. dec 2012 En perfekt flæskesteg steges i en grill med låg:-)
    Brug altid stegetermometer, så risikerer du ikke at stegen bliver tør.

Se også her:

(link fjernet)

• #5   31. dec 2012 Vi plejer bare at langtidsstege ved lav varme, og det plejer at fungere fornuftigt smiley

• #6   31. dec 2012 men hvordan får man sværene sprøde... tror det er en kampstegn , der er ikke så meget fedt i og den er meget høj

• #7   31. dec 2012 har ik en grill:)

• #8   31. dec 2012 Lyt til M....
    Har ALDRIG fået en dårlig flæskesteg herhjemme smiley

Han kan endda redde sværene, når tumpen (MIG!) har pillet ved ovnen *GG*

• #9   31. dec 2012 halv grill halv varmluft , mener du halv tid af hver

• #10   31. dec 2012 Vi har nok alle vores måde at gøre det på:-)
    Sørg for at stegen er ridset helt ned til kødet.
    Gnid sværen grundigt med salt.
    Sørg for at stegen ligger lige (læg noget under, fx sølvpapir, gulerødder, løg, kartofler).
    Hvis sværen ikke er sprød, når stegen er færdig, så tænder du grillen (hvis du ikke har grill i ovnen, så skruer du op for varmen). Nu skal du så stå og kigge på stegen hele tiden, da den meget let branker.

• #11   31. dec 2012 jeg prøver smiley mange tak.., skal den ligge på rist eller i fad

• #12   31. dec 2012 okay super, mange tak:)

• #13   31. dec 2012 Rids sværen helt ned til kødet. Læg stegen med sværen NEDAD i en bradepande og hæld vand 1/3 op ad stegen. Efter 20 minutter ved 200 grader, vendes stegen og der fyldes virkelig godt op med salt. efter smag kommes også laurbærblade, nellilker og peber på. Her skal ovnen så sættes på 190 rader (hele tiden varmluft) og stegen skal steges færdig. tiden afhænger af str. På denne måde får du ikke bare hårde svær men svær der "puffer" og er sprøde som købesvær. Hvis man ønsker kan man lige give den lidt grill til aller sidst - men pas på det går stærkt!
    Velbekomme!!

• #15   31. dec 2012 Dup den godt tør ovenpå... med køkkenrulle:-)

• #16   31. dec 2012 Jeg gør ligesom M. Har stadig til gode at få bløde svær smiley

• #17   31. dec 2012 Får I aldrig en tør steg eller lever I blot med det?

Sværene synes jeg er det mindste problem på en kamsteg - medmindre grisen er helt tosset.
    Men kødet. Råt eller tørt, kun sjældent rammer jeg (og andre hvor jeg har været heldig at spise med) det der punkt lige midt i mellem.

• #18   31. dec 2012 Bruger også kamsteg og synes ikke, den bliver tør.

• #19   31. dec 2012 Jeg har heller aldrig oplevet en tør kamsteg, og jeg bruger aldrig andet, bryder mig ikke om fedtet i nakkestegen. Jeg lader den altid stå i vand, og den får aldrig lov at stege tør, overrisles med vand flere gange under stegningen. Jeg bruger dog ikke grill, men udelukkende varmluft - langtidssteger som regel og giver måske 225 grader den sidste tid. Hvor lang tid afhænger af, hvordan sværene ser ud. Men som M siger, der skal være snittet helt ned til kødet, og der skal salt mellem sværene. Det mislykkes aldrig for mig.

Kommentér på:
den perfekte flæskesteg .. HJÆLP

Annonce