4.656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

flexjob, deltidsjob og skånejob ?? flexjob, deltidsjob og skånejob ??

Godaften HG !

Jeg håber på der er nogle der kan forklare mig forskellen på de 3 overstående job typer smiley Og eventuelt nogle der ved hvad man får i løn ved de forskellige typer ? (ca.) og er det noget kommunen betaler eller arbejdsgiveren ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flexjob, deltidsjob og skånejob ??
  • #1   6. jan 2013 Følger lige med her smiley

• #2   6. jan 2013 Bare i orden smiley Godt at vide jeg ikke er den eneste der ikke ved det smiley hehe

• #3   6. jan 2013 Deltidsjob er noget, du skal kunne varetage uden særlige skånehensyn, og du skal stå fuldt ud til rådighed for arbejdsmarkedet og søge jobs mm.

Flexjob er noget, du får tilkendt, hvis du ikke kan varetaget et almindeligt arbejde, og at du har visse skånehensyn.

Så meget ved jeg da smiley

• #4   6. jan 2013 Deltidsjob er ordinært job under 32 timer (så vidt jeg husker er timeantallet 32)
    Fleksjob er job for syge med kraftigt nedsat arbejdsevne. Lønnen er delvist hvad arbejdsgiveren betaler i timeløn - den forhandler man selv - og en supplement med 80 % af dagpengesatsen i de resterende timer.
    Skånejob er et job man kan tage som førtidspensionist. Det tror jeg dog bliver afskaffet stille og roligt nu efter reformens vedtagelse. Så er ingen på førtidspension i stand til at arbejde overhovedet.

• #5   6. jan 2013 Aha ! tak Rikke ! Så det er sådan det skal forståes ! smiley

Nogle der ved hvad man får i løn ved sådan nogle jobs ? smiley

• #6   6. jan 2013 Deltid - overenskomstmæssig løn.
    Fleks - som beskrevet
    Skåne - forhandles med arbejdsgiver.

• #7   6. jan 2013 deltidsjob er job på helt almindelige betinglerser bare mindre tid end fuld tid, og man får jo så også mindre løn end en fuldtidsansat.

Fleksjob er noget man skal igennem forskellige scaenarier for at få ret til, det er hvis man har arbejdet fx fuldtid i mange år, og så får en sygdom der gør at det kan man ikke længere, så kan man fx arbejde færre timer men stadig få noget der ligner fuldtidsløn, arbejdsgiveren får så en kompensation til lønudgiften, der er lige kommet nye regler og dem er jeg ikke inde i, men det er ikke nemt at blive berettiget til og man skal altså typisk have en varig lidelse der nedsætter arbejdsevnen.

Skånejob er ofte til folk på fx førtidspension, men som kan arbjede få timer med helt specifikke skånehensyn, igen skal man være syg/have lidelser der berettiger til dette

• #8   6. jan 2013 Rådighedskravet er kun, hvis man samtidig modtager supplerende dagpenge.

• #9   6. jan 2013 De fleste modtager supplerende dagpenge for at overleve. smiley

• #10   6. jan 2013 Deltidsjob er alt under 29,6 time om ugen. Hvis du skal have supplerende dagpenge skal du stå til rådighed. Ellers kan man sagtens have et deltidsjob på samme vilkår, som en med fuldtid- det er en prioriteringssag.
    På deltid får du alm. Løn for de timer du er ansat. Det er arbejdsgiver der betaler hele gildet..

På skånejob mener jeg også arbejdsgiveren betaler det hele. En pensionist har et maks antal timer man må arbejde om året.

I flexjob arbejder man alt i mellem 2-28 (mener jeg) timer om ugen. Arbejdsgiveren udbetaler det der svarer til en alm. Ansat indenfor samme arbejdsfelt. Men får refunderet 2/3 dele af lønnen af kommunen, som en slags "tak"..

• #11   6. jan 2013 Mommy fra d. 1. januar er reglerne ikke længere sådan for fleksjob.

arbejdsgiveren betaler for det faktiske antal timer fleksjobberen er der - lønnen forhandles af vedkommende selv - altså ikke fagforeningen og derfor er lønnen heller ikke sikret som værende overenskomstmæssig.
    Resten af lønnen suppleres op til 37 timer med 80% af dagpengesatsen.

• #12   6. jan 2013 Susanne - rigtig rigtig mange har ganske almindelig ansættelse uden at stå som arbejdssøgende.
    Det er ganske normalt inden for en del områder.

Kommentér på:
flexjob, deltidsjob og skånejob ??

Annonce