{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.254 visninger | Oprettet:

Hus med oliefyr {{forumTopicSubject}}

Vi er ved, at overveje at leje et hus med oliefyr.
Det er ca 175 kvm med kælderen, som vi ikke skal bruge.
Ovenpå er det nok 100kvm vi skal ha varme i, men der er brændeovn i stuen, hvor vi vil komme til, at være mest.

Det koster 8000 for 1.000L som vi kan betale af hver måned, men hvor meget bruger man? 2.000 L om året?

-Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus med oliefyr
  • #1   9. jan 2013 Kommer meget an på hvad stand huset er i? Hvad fyr det er?

• #2   9. jan 2013 Hmm..
    Vores hus er 108 km2.
    Vi bruger brændeovnen hele tiden og kan derfor nøjes med ca. 7-800 liter olie om året. Dengang vi kun brugte brændeovnen til "hyggebehov", brugte vi det dobbelte...

• #3   9. jan 2013 Udlejer må da også kunne vise et forbrug for tidligere lejer? Ved ikke helt om de skal kunne vise det.

§ 36. Leverer udlejeren varme og varmt vand samt andre ydelser som nævnt i stk. 2, kan denne kræve sine udgifter til lejerens forbrug samt andel i andre udgifter refunderet. Udgiften hertil kan ikke indeholdes i lejen.
    Stk. 2. I varme- og varmtvandsregnskabet kan udlejeren kun medtage udgiften til brændselsforbruget i varmeperioden. Sker leverancen fra et kollektivt varmeforsyningsanlæg, skal udlejeren dog medtage den samlede udgift i varme- og varmtvandsregnskabet. Endvidere skal udgifter til energimærkning og udgifter til kontrol, eftersyn og vedligeholdelse af tekniske anlæg, jf. lov om fremme af energibesparelser i bygninger, dog ligeledes medtages i varme- og varmtvandsregnskabet. Rabatydelser o. lign. skal godskrives regnskabet.
    Stk. 3. Lejerens bidrag efter stk. 1 er pligtig pengeydelse i lejeforholdet, jf. § 93, stk. 1, litra a.

• #4   9. jan 2013 Huset er lige købt af far+søn, der udlejer et par flere huse og har det som fritidshalløj, hvis man kan sige det.. De har lige købt det og isolerer det helt og gør det i stand samt sætter ny brændeovn ind, inden d. 1. marts hvor vi kan flytte ind.
    Så det er et gammelt hus, men der kommer ny af næsten alt samt bliver isolereret.

• #5   9. jan 2013 8000 kr for 1000 liter? Hvor køber du olie henne?

Men vi har oliefyr og bruger 1000 liter om året.. Vi har 116 kvm bolig, hvor fyret bliver brugt til både varmt vand og opvarming af huset..

• #6   9. jan 2013 Hov.. Vi har ingen brændeovn eller noget andet.. smiley

• #7   9. jan 2013 Altså vi har lige boet i et hus med oliefyr, det brugte næsten 200 L om dagen og der var stadig ikke varmt, huset var fra 1933 og den der havde det holdte det ikke i stand. Vi boede der i 9 måneder og endte med en gæld til OK på 10.000 for olie. Så jeg ville aldrig nogensinde bo i noget med oliefyr i mere! Som sagt, kommer det meget an på hvad fyr det er. Det fyr her var meget gammel (over 20 år).

• #8   9. jan 2013 Vi har pillefyr nu fra Twinheat (manden arbejder der smiley ) Vi har sat 1000 kr af hver måned til piller, det er kun siden nov at vi har brugt for det. Så jeg vil aldrig anbefalde olie frem for piller.

• #9   9. jan 2013 Det ved jeg ikke smiley
    Det er udlejer der køber det. På nettet står der 10.000kr for 1.000L, men udlejer siger han kan få det for 8.000kr..

Men okey, så er der håb for, at vi ikke skal betale mange tusinde for olie om måneden, lyder det som om :o)

• #10   9. jan 2013 Det er aldrig til at vide. Men personligt ville jeg holde mig fra olie.

• #11   9. jan 2013 Vi ca 200 m2 som opvarmes med brændeovn + oliefyr. Bor i et hus fra 1948 men med nye vinduer, murisoleret og nyrenoveret 1. sal som et rigtig godt isoleret. Vi bruger for 12000 om året.
    Det er incl til varmt vand ( 4 personer )

• #12   9. jan 2013 Vi betaler somregel 12.000 for 1000 liter olie.. Så det lyder godt nok billigt hvis han kan få det til 8.000..
    Vi har dog været på den sikre side og har sat 16.000 af årligt smiley

• #13   9. jan 2013 Du skal regne med omkring 2500 til 3000 l olie om året, prisen ville jeg afgjort få skrift hvis udlejer skal skaffe det, markedsprisen er noget højere

• #14   9. jan 2013 Lyder som en klog idé Kiki! :o)

Vi tænker også, at betale 1300kr om året, så er der på 1 år til 2.000L olie.. Men nu har jeg lige skrevet og spurgt hvor gammelt fyret er smiley

• #15   9. jan 2013 1300kr om måneden *

• #16   9. jan 2013 Sikke da noget vrøvl omkring at holde sig fra olie. Hvis huset er godt isoleret, som vores f.eks er, så er det da ikke nogen speciel dyr opvarmningsform.
    Vi giver ca. 11.000 pr. 1000 l olie og bruger ca. 2000 l om året. Huset er lige omkring 85 kvm. i grundplan + 25 kvm udnyttet overetage.
    Grunden til hans lavere pris kan være, at han køber ind i større mængder til erhvervsmæssig brug, det giver en rabat, vi har tidligere gjort det på den måde via mandens arbejde, der sparede vi 7-800 kr. pr. 1000 l. Og han kan i erhvervsmæssig øjemed også fratrække momsen i det samlede udlejningsregnskab.
    Men spørg ham ad, om "jeres" oliepris er inkl. moms, det er væsentligt for jer at vide.

• #17   9. jan 2013 @Karina P; 200l. om dagen? Så må der godtnok have været hul på jeres olierør smiley
    Vi bor i et dårligt isoleret hus (bungalow med fladt tag) på omkring 130 kvm. og som vejret er lige nu bruger vi ca. 10l. om dagen. Og udover oliefyr har vi også en pilleovn i stuen.

• #18   9. jan 2013 Troldens far: der var is på indvendig side af vinduerne sidste vinter, der var ikke hulrums isoleret eller noget, det var det værreste man kunne bo i! Og der havde boet en børnefamilie inden vi flyttede ind. Det varmeste vi havde i sovetværelset var 9.7 en vinter morgen da vi stod op og der var varme på. Ikke nok med det, så faldte der et stort hul af muren ud inden vi flyttede, men dog ikke helt igennem muren. Men det hus var så slem, at de slanger vi har, kunne ikke få varme selvom deres varmemåtte kørte på fuld hammer. det kostede os 5 slanger inden vi kom væk fra det lort, og til sidst når vi vaskede tøj, så kom vandet op inde i vores bruser.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #19   9. jan 2013 BodilD - med det antal liter vil der KLART være et hul et sted!

• #20   9. jan 2013 Jo, men alligevel. 200l. om dagen, det er 2.300,- OM DAGEN? Det er en månedlig varmeudgift på 70.000,- kroner? Så havde det da været meget billigere at tage på ferie på Hawaii smiley

• #21   9. jan 2013 Det ville vi også meget heller da! Det skal lige siges at vi stoppede med at olie og brugte en varmeblæser i stedet for. Det andet var spild af penge.

• #22   9. jan 2013 Snit på alm paraselhus er 2500 liter på årsbasis:) Kiss a Frog:)

• #23   9. jan 2013 Karina P.. Der har da været noget galt med olieledningen.. I det tidligere hus vi boede til leje i havde tidligere lejer brugt 75000 kr om året.. Huset var fra 1885 og på 455m2 og slet ikke isoleret , det var original vinduerne , dog med en forsatsrude på.. hvert rum var på 50 m2 .. Omregnet brugte han ca 20 liter om dagen.. Vi fik pillefyr ind og i de koldeste måneder ( vinteren 2009 og vinteren 2010 ) brugte vi 3½ tons piller om måneden..

Vi boede tidligere i et 70 hus med de originale vinduer . Huset var på 170 m2 her brugte vi 1500 liter olie om året

• #24   9. jan 2013 Jamen jeg er også sikker på der var noget galt i det hus, og jeg har da aldrig mødt så ustabil et udlejer par som dem! Han ejer og fremlejer til konen også lejer hun det ud. Er kun glad for vi kom væk derfra ellers var vi ikke sammen i dag. Vi havde ikke råd til mad, hundefoder eller noget andet derude. gamle lort! Det hus vi bor i nu var der olie fyr i, inden vi byggede os, der står det brugte ca 2000-2200 liter om året. Men de havde også varme på i alle rum og meget varme. Huset er på 123 og fra 1967.

• #25   9. jan 2013 Kommer altså også meget an på hvor varmt man vil ha de i husett og om man tænker sig lidt om (Vinduer+dører)...... I realiteten er det ikke vildt meget dyrere end fjermvarme...

• #26   9. jan 2013 Alt under 25 ° er koldt !!!!! smiley

• #27   9. jan 2013 Hanne, fjernvarme kan være mange ting, det kommer an på, hvordan fjernvarmeværket er etableret rent økonomisk og hvilken energikilde, de bruger - i nogen byer er det vanvittig dyrt at være tilsluttet og i andre meget billigt.

• #28   9. jan 2013 Det kommer i dén grad an på, hvordan huset er isoleret.

Her er oliefyr, og opvarmer for det meste kun stue, køkken, minibadeværelse, og så knægtens værelse (kun hver 2. uge) Det er nok tilsammen 70 kvm...

På årsbasis kommer vi af med omkring 25-30000 - og betaler vist omkring 9000 for 1000 liter...

Det er helt hen i vejret, men jeg er overbevist om, at den brændeovn, der skal indsættes næsten kan halvere forbruget, da den vil kunne opvarme stue og til dels køkken - lidt efterisolering ville også hjælpe:-)

Men det hele kommer an på husets stand. Jeg bor i et skodhus uden isolering!

• #29   9. jan 2013 Kirsten R - Jeg skriver også bare i realiteten... smiley jeg mener i gennemsnit r der ikke det helt vilde at spare ved fjernvarme kontra oliefyr...

(link fjernet)

en oversigt over forbrug af de forskellige varme-kilder.... (Ikke i pris men i selve forbrug)

• #30   9. jan 2013 Hanne, vi er helt enige, det var bare så TS ikke skulle sammenligne direkte med en fjernvarmeregning.
    Vi har nemlig to hold venner, der begge har ret store parcelhuse og begge med fjernvarme, dog i hver sin ende af landet. Det ene hold varmer op for under 10.000 om året, de andre betaler næsten 40.000 om året, og deres varmegrader og øvrige forbrug er forholdsvis ens.
    Det er helt vildt med den forskel.... :-0

• Anja T
    Anja T Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #31   9. jan 2013 Hvor får I olie til under 10000 for 1000 liter? Jeg betaler næsten 12000 for 1000 liter...og bor i et ældre hus på landet. Vi bruger næsten 3000 liter om året....

• #32   10. jan 2013 Jeg ville aldrig i livet vælge olie. Det er det nemmeste, men vildt dyrt.

• #34   10. jan 2013 Michelle; jeg tror såmænd heller ikke der er mange der ligefrem ville vælge olie, men det er ikke altid der er andre muligheder. Jeg undersøgte sidste år prisen for at blive tilsluttet fjernvarmenettet. Det kostede lige omkring 250.000,-

• #35   10. jan 2013 Ja det er rigtigt nok, og det er jo fuldstændig vanvittigt .

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#36   11. jan 2013 Vi har 150 m2 - vi bruger 1400 l om året og har gjort det i 15 år. Så der må fame være nogle, der bruger virkelig virkelig meget.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#38   11. jan 2013 Mit hus er 40 år, men kedel 20 - det virker stadig af sygt meget

• #40   11. jan 2013 Det behøver faktisk ikke at betyde så meget med alderen, vores er også gammelt, men vi har fået "renoveret" det med ny brænder eller hvad det hedder, det hjalp meget og kostede ikke voldsomt meget.
    Men selvfølgelig er udnyttelsesgraden på olien bedst i helt nye oliefyr, men fra 2016 må de slet ikke installeres mere.

• #41   11. jan 2013 det kommer an på flere ting:

Et nyt oliefyr bruger (meget) mindre end et gammelt
    Hvor varmt vil i gerne have indenfor. En eller to graders ektsra komrfort temperatur gør en stor forskel i forbruget.
    Er huset isoleret?
    Det kommer også an på om vinteren er, lang kold og/eller blæsende.

• #42   13. jan 2013 Tack for alle svarene. Huset bliver isoleret inden vi flytter ind, vinduerne bliver tætnet, der er blevet sat brændeovn i stuen var vi ude og se idag.
    Og vi kan sagtens sove i stuen i de første måneder, til det bliver varmere, sådan at vi sparer varmen i soveværelset. Så jeg gætter på at vores forbrug kan holde sig på under de 3000kr som vi har til rådighed :o)

• René
    René Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #44   13. jan 2013 det kommer jo også an på hvor gode i er til og få brugt brændeovnen. jeg har ca 110 kvm jeg varmer op, og jeg bruger udelukkende brændeovn, og der ligger jeg altid mellem 20 og 22 grader i hele huset.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #45   5. apr 2014 gør som mig betal kun for din husleje

du kan selv vælge om du vil have varme på eller ej

du kan sagtens hold dig varm selv om vinteren ved at gøre som

den lille pig med svolvstikkerne jeg sidder lige nu på gulvet med den sidste

tændstik.!!! og tænker tilbage på de gamle dage med varme

min ånde tåger med iskrystaller de blå blink i mørket men hvor er mor ?

der er ingen kære mor jeg er helt alene i mørket

der er ingen kære mor jeg er helt alene i verden

jeg har dog min hund at varme mig ved tit står jeg og kikker ud på sneen

der ser så dejlig ud derude alle de andre mennesker derude ser ud til at

have det dejlig og rart jeg kikker tit ind til dig i din stue du sidder derinde

foran brændeovnen sådan en har jeg ikke råd til jeg har ikke engang råd til

olie til mit oliefyr jeg fryser om hænderne og fødderne men ingen tænker på

mig ?

jeg er så trist og ensom og jeg fryser og jeg er helt blå i hovedet ?

men nu tænder jeg den sidste tændstik den giver mig lidt ro i mit ensomme hjerte

det en virkelig historie skrevet i april 2014

P L E I A D I A N S D E N M A R K smiley smiley

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 3
Kommentér på:
Hus med oliefyr

Annonce