4.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Arbejde under sygemelding - konsekvenser? Arbejde under sygemelding - konsekvenser?

Jeg har en bekendt der er blevet fyret fra et job hvor han i øvrigt har haft dårlige vilkår og en urimelig chef. Han er nu blevet sygemeldt for stress fra det job men er rigtig rigtig dårligt stillet økonomisk så han nu har taget et lille job ved siden af, men må han det og hvad kan evt. konsekvenser heraf være?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde under sygemelding - konsekvenser?
  • #1   20. jan 2013 det vil jeg da ikke håbe a han må.. for det vil da være svinderi hvis han må sygemelde sig også bare arbejde ved siden af

• #2   20. jan 2013 det må han ikke, og de kan/bør tage hans sygedagpenge alternativt, skal han raskmeldes for at tage det andet job

• #3   20. jan 2013 Man kan godt være sygemeldt på et arbejde og så arbejde et andet sted, hvis man fx er sygemeldt pga dårligt arbejdsklima, så kan man måske sagtens arbejde et andet sted, han skal henvende sig til sin fagforening så kan de råde ham

• #4   20. jan 2013 Han skal betale tilbage og kan risikere politianmeldelse og alt efter, hvor alvorligt de synes det er, så kan det ende i bøde eller fængsel.

• #5   20. jan 2013 Jeg har været sygemeldt pga arbejdsklima et sted og samtidig arbejdet et andet sted, det var så ikke fuld tid nogen af stederne og man får selvfølgelig kun sygedagpenge for timerne man ikke arbejder

• #6   20. jan 2013 Jeg har prøvet at advare ham, men vil gerne vide hvad konsekvenserne så jeg kan prøve at råde ham inden han kommer i uføre.... Banken er desværre også på nakken af ham og han skal skaffe penge for at hans lejlighed ikke skal ryge på tvangsauktion og han selv på gaden.... Jeg har virkelig ondt af ham og vil gerne hjælpe ham bedst muligt, men derfor vil jeg lige indsamle lidt info....

• #7   20. jan 2013 Han er stadig ansat ja og har et opsigelsesvarsel hvilket vil sige han arbejder et nyt sted mens han stadig er ansat det gamle sted (men sygemeldt) og det er derfor jeg er rigtig bekymret for hvad han nu roder sig ud i....

• #8   20. jan 2013 Det er nu ikke så åndsvagt, jeg havde 2 forskellige arbejdspladser en i 20 timer og en på 15 timer ugentlig, arbejdsklimaet var så dårligt den ene arbejdsplads at jeg i samråd med min fagforening blev sygemeldt, jeg kunne fint fortsætte det andet sted og fik så sygedagpenge for det første sted,

Kommentér på:
Arbejde under sygemelding - konsekvenser?

Annonce