{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til aftensmaden! {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hundehoveder! smiley

Vi er nået til den sidste del af måneden, og derfor køber jeg ikke mere ind for nu, delvist pga. pengene er små (SU), og delvist fordi jeg vil tømme skabene, så intet bliver for gammelt. smiley Jeg hader at spilde penge.

Derfor tænkte jeg på om jeg til aftensmad ikke kunne lave noget hurtigkartoffelmos (Det i pulverform), smide det i blenderen med nogle kogte gulerødder og evt. nogle kogte broccoli, og så lave små kartoffelmoskager og dumpe dem i ovnen til de er brune?
- Kan jeg evt. tilsætte lidt stegt bacon i blandingen inden jeg sætter dem i ovnen? smiley

Er der forresten nogen der har en god idé til at tilberede bønner? Jeg har en rodfrugtblanding, majs, ærter, vist nok også en grøntsagsblanding liggende også. Nogen idéer til det? smiley Jeg har 5 pakker bacon liggende ialt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp til aftensmaden!
  • #1   22. jan 2013 Jeg har lige lavet bagt mos med låg af bacon, det var godt.
    Du laver kartoffelmosen og putter den i ildfast fad, beklæder det med bacon og stiller det i en 200 grader varm ovn til bacon er sprødt, mums, gulerødder ville jeg rive font rå og vende dem i citronsaft med lidt sukker i, det er godt

• #2   22. jan 2013 Ikke font men fint smiley

• #3   22. jan 2013 Skønt! Det prøver jeg! Spiser ikke så meget kød selv, men min mand er en kødæder af en anden verden. ;o) Hihi.

• #4   22. jan 2013 Jeg har lavet tomatsuppe/sovs.. Havde grønt i køleskabet, så har puttet lidt frisk timian og persille, 2 gulerødder, 1 rød peber, ½ squash, 1 bladselleri-stilk og 5 kugler frossen spinat i en gryde sammen med 1 dåse hakkede tomater, lidt vand og 2 boullion-terninger, 1 okse og en hønse. Så har jeg kogt det i et par timer. Det kan bruges som det er, men i dag vil jeg have kylling til. Har skåret 2 kyllingefileter op langs siden og fyldt dem med et tyndt lag light pikantost og bundet dem sammen, brunet på panden og puttet i et fad med suppen i. Dertil 1 nybagt grovbolle og lidt pasta. Nemt, billigt og super sundt!!

• #5   22. jan 2013 Hmm...hva har du ellers i gemmerne...tænker pasta, ris, linser, dåser...:-)

Er det grønne bønner du har? Eller dem der skal ligges i blød og så koges (bælgfrugterne)?

• #6   22. jan 2013 Grønne bønner, altså haricot verts, kan man tilberede ved at tage lidt olie på en varm pande, presse en masse hvidløg på panden, hurtig stege det lidt og så lægge bønnerne på, og stege dem i lidt tid.
    Det smager super lækkert og gør dem mindre kedelige :o)

Kommentér på:
Lidt hjælp til aftensmaden!

Annonce