{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Hg´s brugere, alder, tone... Pause fra HG ...hmmm {{forumTopicSubject}}

Ja vidste ikke lige hvad overskrift der dækker mine tanker...

Jeg har over sommer, en en stor del af efteråret holdt en lang HG pause, da der var ting der irriterede mig... Men jeg kan jo godt lide at være med her..

Jeg vil også selv sige (altså det mener jeg) at jeg altid skriver min mening, råd og kommentarer i et ordentligt sprog, og uden overflødig brug af mindre pæne tillægsord osv...

Jeg er en af dem der er tilhænger af en aldersgrænse herinde, eller en eller anden form for at de der bliver brugere kan "klare" mosten, ikke den grimme af af slagsen, men at folk må skrive hvad de mener og må kommenter de dele af et indlæg de vil....

Denne tråd foranlediget af 2 tråde, den ene der kørte meget i sidste uge, hvor man hele tiden skulle være så forsigtig da TS angiveligt var et barn..
Og den anden en nylig tråd, hvor folk kommenterer på en del af indlægget der ikke passer TS og denne så svarer i ord "tone" som jeg ville skamme mig over hvis et af mine børn brugte overfor voksne mennesker... Og ja jeg ved man kun kan læse ordene, og ikke hører tonen, så måske er de ikke ment som de ser ud på tryk...

Men jeg er træt af at skulle passe på andre folks børn, når de er store nok til at være her, så bør de være store nok til at acceptere det der følger med (stadig at vi voksne holder god tone)... Men det kan ikke passe at når vi går ind i en tråd, så må vi ikke spørge ind til det der foregår, for at blive klogere og for at kunne rådgive bedst muligt...

De forældre hvis børn er her, må da også have et ansvar, så burde de måske på en eller anden måde tilkendegive at de mener dette er et sted for deres børn, og at de børn er istand til at håndtere at være på et site med voksne mennesker, og at disse andre brugere er folk der elsker hunde og derfor kan finde på at spørge kristisk til ting i børnenes indlæg...

Ja det trængte jeg så lige til at komme af med...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hg´s brugere, alder, tone... Pause fra HG ...hmmm
  • #1   23. jan 2013 HOST*... et opstød smiley

    Nu kan jeg ikke rigtig gå ind under betegnelsen "barn" mere, nok nærmere ung. Nu er det jo netop tilladt for børn også at være tilstede på det her site - så derfor må man jo også indstille sig på at være lidt mere "mild" og forstående. Det overskud burde vi som voksene have.

    Når det er så er sagt, har jeg tidligere oplevet meget at voksne mennesker virker arrogante og "deres mening er det eneste rigtige", det er nu ikke så meget tilfældet her.


  • #5   23. jan 2013 Almindelig pli og respekt ^^ smiley

  • #8   23. jan 2013 Jeg skriver jo netop at jeg altid skriver med ordentlig tone bag mine ord, og ikke bruger grimme ord i mine indlæg.. Og jeg vil gerne tage hensyn i ord og sprogbrug, men det jeg ikke kan forholde mig heeelt til er at man ikke må spørge ind til det relevante i emnet. Er enig i at i den tråd blev der insinueret ting der ikke høret hjemme, men selv når man spurgte uddybende om det der var relevant nemlig hunden, så kom man på glat is..

    Og når vi som de voksne skal bruge ordentlig svar "tone, ja så synes jeg også de yngre brugere skulle, og at de skal de være vidende om er et must for at begå sig her...

    Jeg er indstillet på at være både mild og hensynsfuld og tænke over mine formuleringer, ingen tvivl om det, men derfra og så til at man ikke rigtig har noget råderum, og skal finde sig i at der svares mindre pænt tilbage, der synes jeg der er et spring..
    Jeg overvejede at skrive et indlæg i den nyere tråd, og opfordre TS der til at tage hvad TS kunne bruge i svarene og lade andet være, og så ellers svare ordentligt, for de indlæg jeg havde læst var på ingen måde skrevet med grim tone, eller grimme ord, det der blev skrevet i nogen af indlæggende passede bare ikke TS, men jeg valgte at undlade, bl.a netop fordi TS er barn... Og valgte så istedet at "bøvse" denne tråd : )


  • #9   23. jan 2013 @ True, tager aldrig debat og andre meninger som kritik : )
    Det er jo netop debat og uden andres forskellige vinkler er der ingen debat, og dermed (i min verden) ingen læring...


  • #10   23. jan 2013 Selvfølgelig - tonen gælder begge veje. Men det halter til tider, både fra de unge og de ældre smiley

  • #12   23. jan 2013 Ha ha, ja der er foskel det kan jeg godt se... begge dele frustrerer bare... og ikke for at debattere den tråd vi begge kender, så var en del af frustrationerne også baseret på om det nu også helt var hvad det gav sig ud for . .. hele baggrunden og TS som sådan... men man er jo nødt til at kommentere udfra at det er det.... Men så sidder man så nogen gange og tænker, hjælper jeg virkelig her, eller er der en der sidder og får sig en god underholdning....

  • #14   23. jan 2013 Det forstår jeg sååå godt ....
    Og det er frustrende at bruge tid, og tanker osv og så ikke få en afrunding på tingene..
    Det er så også lidt træls at andre, fra omtalte tråd, åbenbart ikke vil fortælle om der sker noget.. jeg trænger til at få lukket tråden/tankerne..

    Og ja det der med at folk sletter, det er så træls, jo hvis tråden er løbet af sporet, men mange gør det jo bare hvis ikke de lige får de ryg-klap de havde regnet med når de oprettede tråden.... og det behøver såmænd ikke være fordi indlæggene ikke er skrevet pænt, det passer dem bare ikke at møde andre meninger...


  • #15   23. jan 2013 Takker, har kun en gang for lææænge siden haft et mindre sammenstød... men efter en tid var det glemt..
    Nogle af den slags tråde som du hentyder til Madam Mim undgår jeg bevidst, der ville min tålmodighed og diplomatiske sans heller ikke altid bestå sin prøve...


  • #17   23. jan 2013 @ Linda, jeg gider såmænd godt tage hensyn, derfor skriver jeg også altid pænt, tænker mig om med mine formuleringer og hvilke ord jeg bruger, det er ikke der jeg har et problem, det er mere når man rent faktisk ikke kan få en TS til at give fyldestgørende svar fordi de glider af på fx direkte spørgsmål, og man så sidder der og tænker hvordan man da lige får spurgt så de fatter hvad det er man søger svar på...
    Og så det der med når de bliver tøsefornærmede over at man ikke skriver hvad de ønsker og man så får et "beskidt" svar


  • #18   23. jan 2013 @ The fish.... nu er det heller ikke alle "yngre" der skal skæres over en kam... der er bare nogengange det er et "problem"...

  • #20   23. jan 2013 @ Linda, ja men nu er 18+ vel ikke gamle krager : ) altså som eks på en alders grænse...
    Og ja kan godt se det fornuftige i at alle kan søge viden her, og det er nok også som oftest et godt sted for os alle... men er nu alligevel lidt irriteret nogle gange, når man ligesom synes man slår i en dyne og ingen vej kommer...


  • #22   23. jan 2013 Joe det er det måske, nu var de tilfælde der irriterede mig nu her bare børn...

  • #23   24. jan 2013 HOTDOG - ja..

  • #24   24. jan 2013 @ Batdog... jeg synes ikke det er normalt at man som barn er på nettet om natten, nat efter nat, i en weekend, eller hvis man er syg, men nej ikke som det tilfælde vi begge tænker på...

    Mht det med sex, så kommer det til at lyde forkert som du refererer det, du får det til at lyde som om den deltager... den gjorde det og det hele stoppede så der, netop fordi det ikke skulle være sådan ..... det var (synes de fleste) en sjov historie og ikke andet....

    Derudover ja så kan der være flere grunde til at folk slettet, stadig nogle gange fordi folk ikke skrev hvad man ville høre...


  • #25   24. jan 2013 kan ikke se der, skal være en aldersgrænse herinde, for med hensyn til at " passe" på over for andres børn , samt at deres sprog ikke er helt okay, så vil jeg desværre sige at det gælder vist også for de voksne mennesker herinde . tit og ofte kan man da blive i tvivl om det er børn eller voksne , der sidder og skriver , da opførsel ikke altid svarer til deres alder smiley
    der skal være plads til alle, da alle kan have brug for et "fristed", have brug for at stille et spørgsmål osv osv. og hvis man , som voksen kan se at den debat man har gået ind i ikke fører noget med sig eller tonen bliver grov, så kunne man jo vælge at gøre ligesom man gør med små børn , når de snakker grimt !!!! ignorer og lad som om man ikke så / hørte det...


  • #26   24. jan 2013 Med hensyn til det med tonen, så er der kun 1 ting at sige: Behandl andre, som du selv vil behandles. Kortere og mere præcist kan det ikke siges.

    Jeg er langtfra så aktiv herinde, som jeg før har været. Måske fordi jeg ikke synes at bølgerne går så højt herinde længere og der er ikke behov for at komme op på lakridserne for at forsvare/støtte andre i deres holdninger/meninger.

    Men et eller andet sted, så synes jeg der bør måske ske et eller andet mht det med børn kontra voksne herinde.
    For børn imellem har det grimmeste - helt og aldeles grimmeste - sprog, jeg nogensinde har hørt. Det være sig i tale og skrift. Den slags hører bare ikke hjemme på et site, hvor det oftest er voksne, der debatterer.
    Synes faktisk at det der teleselskab har en pointe: Tal ordentligt, det koster ikke noget.


  • #27   24. jan 2013 hvis vi endelig skal generalisere, så synes jeg min oplevelse er, at når man møder de her berømte tråde hvor TS får en masse gode råd, men bare ikke liiiiiiige det, som vedkommende fisker efter, og derefter får et hissyfit - så er det ofte den yngre generation. Indrømmet, at man nogen gange kigger profilen, oplever at alderen er i 'ældre trunte', og så tænker man whoooooa smiley
    Og så er der de unge, hvor man aldrig opdager hvor unge de er.. som fiskenørden - fordi de ikke får den slags hissyfits.


  • #28   24. jan 2013 Min søn på 12 fik aldrig min tilladelse til at være sådan et sted her..

    Det kan være hård kost for et barn at få folks ærlige mening smidt i hovedet, og det er endnu værre at nogle netop ikke skriver på en pæn og respektfuld måde..



  • #29   24. jan 2013 Arh jeg vil lige sige til min søns forsvar at han aldrig kunne komme i tanke om at behandle voksne, eller unge for den sags skyld, respektløst og det gælder også de fleste af hans kammerater.

    Om de ikke er som de fleste børn og unge ved jeg ikke. Men min menig er nu, at vi som voksne er nød til at statuere et godt eksempel, og ikke synke ned på deres niveau.


  • #30   24. jan 2013 Behandler andre ham respektløst er der ingen grund til, at han er lige så dum..
    Selvfølgelig er der grænser for hvad han skal finde sig i..


  • #35   24. jan 2013 @ Batdog jo UNdskyld . . . det var Hotdog der havde skrevet det ....skal nok gøre mig mere umage

  • #36   24. jan 2013 @ Kratluskeren hh, skal jeg forstå det sådan at du synes her er blvet liiidt kedeligt ?

    Til andre, jeg mener når det er voksne der taler grimt til hinanden så må de nu selv finde ud af det...

    Skulle der være en alders grænse og nogle lyver om alder, ja så må de tage ansvar for deres handlinger... står der fx de er 18 så må man gå ud fra det, er de det ikke er det deres problem, man kan ikke kontrollere alt...
    Synes også man kan tage så meget hensyn at man rydder enhver sten på børn og unges vej, det lærer de nu ikke noget af... (og det er IKKE det sammen som jeg mener der ingen hensyn skal tages )


  • #37   24. jan 2013 sådan med humor så vil jeg nu helst kun tages til indtægt for opdragelse af mine egne 3 og så hundene : ) det er riiigeligt

Kommentér på:
Hg´s brugere, alder, tone... Pause fra HG ...hmmm

Annonce