6.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Sølvbryllup...AAARGG Sølvbryllup...AAARGG

MIne forældre har sølvbryllup den 9 marts.

Og af hvad jeg har hørt er der ikke rigtig nogle der har planlagt noget - vi er kun mig og min bror, og min bror virker ikke videre interesseret.

Jeg er begyndt at blive helt stresset over det eftersom intet er planlagt, af hvad jeg ved af - men hvordan foregår et sølvbryllup?! Hvor får man en krans henne? Er det bare morgenmad og orkester - eller fest fra morgenen - først om aftenen eller slet ikke?

Derudover… så står vi og har sat huset til salg - efter en fremvisning er det så godt som solgt - så hvor skal jeg invitere hen til? Hvordan finder jeg ud af om hun har fri?
Hvordan skal det foregå?
Hvem invitere man? Aaahhh!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sølvbryllup...AAARGG
  • #1   4. feb 2013 Jeg har ret godt styr på det sølvbryllup vi skal til at holde..

Om morgenen på selve dagen, de har ikke sølvbryllup den 9. vel? Det er en lørdag? De har vel om tirsdagen eller onsdagen før? Det er meget almindeligt..

Men.. Om morgen på selve dagen bliver venner, familie, lidt kollegaer, naboer og den slags inviteret til morgensang - det er meget almindeligt at det er kl 7.00..

Til morgensang er det ofte et par blæsere, men ikke altid.. Efter man har vækket parret ved sang så går man ind i parrets hus hvor der er gjort klar til morgenbord smiley

• #2   4. feb 2013 Kransen du snakker om, er det porten? Den laver man selv smiley

• #3   4. feb 2013 Nej - det er den niende de har sølvbryllup.

Åhhh.. Løber rundt i ring om mig selv..

• #4   4. feb 2013 Så er de gift på en onsdag i tidernes morgen? Det kan jo lade sig gøre, men er meget usædvanligt.. Er du sikker på at det ikke bare er den dag de har valgt at holde festen?

Jeg vil meget gerne hjælpe dig.. Jeg har ret godt styr på vores, så kan sagtens hjælpe lidt på sidelinjen..

Hvis du vil have noget hjælp - Skal vi så snakke her? I PB? Eller vil du have mit nr?

• #5   4. feb 2013 Mine forældre har sølvbryllup den 27/2, men holder først festen den 2/3 smiley For at få festen lagt i en weekend, så folk ikke er nødsaget til at tage en fridag eller skulle op på arbejde dagen efter smiley

• #6   4. feb 2013 altså du lyder som om du tænker du skal ordne og holde det hele ?? Normalt planlægger søvbrudeparret selv deres fest og hvor den holdes..

Men er der ingen der tager initiativ til morgen mad, ja så kan du jo gøre det, finde familie og venner de omgås, fordele at nogen kommer med brød, kaffe, ost osv der hører sig til, skaffe nogle der spiller og ordne æresporten... men selve festen må de da selv tage initiativ til, det er vist normalt

• #7   4. feb 2013 http://sjovogfest.dk/solvbryllup-og-morgensang.html/

• #8   4. feb 2013 Enig med Hanne smiley Selve festen skal parret selv stå for, men det er meget normalt at børnene står for det arrangement der skal holdes på dagen om morgenen smiley Med port, morgenmad og musik smiley

• #9   4. feb 2013 porten er vigtig, og børn og venners opgave ;O)

• #10   4. feb 2013 Hvis ikke du har mulighed for selv at lave en æresport så er der mange planteskoler der gør det. Mod betaling naturligvis smiley Som regel er det naboerne der sørger for æresporten til hjemmet og familien der sørger for den til hotellet (eller hvor festen nu skal holdes). Sådan er det i hvert fald her i området. Morgensang sørger den aller nærmeste familie for. Det må ikke være for tidligt så det stadig er mørkt. Et gæt vil være at kl.8.00 er passende ved den tid på året. Du kan finde forskellige emner på nettet. De har tit selv sangblade med med de almindeligste sange på. Efter morgensangen er der kaffe og kage. Evt rundstykker. Det er lige som hvad man nu er til. Du kan sætte en annonce i den lokale ugeavis med tidspunkt for morgensang. En evt. fest senere på dagen/ugen sørger sølvbrudeparret selv for.

• #11   4. feb 2013 vi har altid lavet den til hjemmet...ikke naboerne alene, men børn og venner/naboer

• #12   4. feb 2013 joan jeg ved som sagt heller ikke om der er forskellige traditioner rundt om i landet. Men det skulle da ikke undre mig.

• #13   4. feb 2013 nemlig ;O)

• #14   4. feb 2013 Mine forældre kan ikke rigtig holde sig væk.. ARGH!!!! Så min far har selv bygget selve porten, så ved han den passer til døren... Tosse smiley

Men min bror og jeg pynter den selv inde hos naboen dagen før smiley

• #15   4. feb 2013 Hvor dejligt med hjælp... smiley
    He he, ja jeg føler det er mig der skal planlægge det hele... mine forældre har ikke nævnt noget som helst... Så jeg kan slet ikke finde op og ned på noget..

Mine forældre er gift to gange - denne gang på rådhuset, det forklare nok dagen.
    Måske der skulle være morgenmad på selve dagen - Hvis folk arbejder, så bare for selve familien. også rykke til nærmeste weekend. bliver helt rundtosset !

• #16   4. feb 2013 Jamen selv om folk arbejder så kommer de alligevel til morgensang. I hvert fald dem der kan få fri et par timer eller tre. Prøv at spørge dine forældre hvad de selv regner med og forventer. MÅSKE vil de slet ikke holde noget. Så det er derfor du ikke har hørt noget.

• #17   4. feb 2013 Morgenmad er for venner, familie, naboer og den slags på selve dagen smiley Oftest inviteret til kl 7 smiley

• #18   4. feb 2013 *Krøll* tidspunktet kommer an på årstiden. I højsommeren kan det godt være så tidligt. Men jeg har aldrig oplevet det i vinterhalvåret. Det er jo mørkt ved den tid. Næsten smiley

• #19   4. feb 2013 Det er det jeg siger.. OFTEST kl 07 smiley

Jeg har været til en del sølvbryllupper efterhånden .. Alle inviteret til kl 07, men også en enkelt til kl 06.. Har aldrig prøvet det senere smiley

• #20   4. feb 2013 Oftest smiley Måske er det også forskelligt fra landsdel til landsdel. Jeg tror kun jeg har været til morgensang kl. 7.00 en enkelt gang. Altid senere. Men pyt med det. Bare TS får nogle råd der kan bruges smiley

• #21   4. feb 2013 Ja.. Lad os ikke diskutere hvilket tidpunkt det er.. Det bestemmer man jo egentlig også selv smiley

Håber TS får arrangeret et flot sølvbryllup smiley

• #22   4. feb 2013 *Klik* Krøll.

• #23   4. feb 2013 Jeg ville bare allerhelst at det var en overraskelse... men det er nok svært at få det til at løbe rundt smiley

• #24   4. feb 2013 Ja.. 100% overraskelse kan det være svært at holde det..

Kommentér på:
Sølvbryllup...AAARGG

Annonce