4.611 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar
Fundet kat, hva gør jeg ? Fundet kat, hva gør jeg ?
Har lige fundet den sødeste kat udenfor, der tydeligvis har et sted at bo.
Den er ekstremt kælen og følger mig rundt.
Men hvad gør man når man finder sådan et lille pus? Nænner ikke at sende den ud i kulden, selvom vi ikke må have kat her og det endelig ikke må blive opdaget.
Er der nogen man kan ringe til for hjælp?
Vi kan ikke beholde den her længe, og der er intet øremærke. Lan dyrlægen checke evt chip?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Ja, det ligner de har et sted at gå hen, men lige så ofte ser man plakater med katte der er forsvundet og savnet...
eller generelt bare ikke ved om katten egentlig selv ved hvor den er...
Tror måske hvis det havde været mig, så havde jeg ringet 1812, som er dyrenes beskyttelses dyretelefon.
Måske de kan fortælle dig hvad man egentlig gør.
Jeg ville også have svært ved at lukke den ud igen.
Hvad nu hvis den ikke kan finde hjem??
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 107
Største mulighed for at blive fundet sf ejerne, tænker jeg.
Den er utrolig hyggelig at have på besøg, så tror vi lige har den natten over og får checket chippen i morgen
jan 2008
Er det hvad man burde gøre ved en kat hvis man vurderer den ikke ligefrem er udmagret eller grim i pelsen? Ud igen med den og håbe på den kan finde hjem et eller andet sted?
Ja, det er måske bare mig der ikke har forstand på katte, for det har jeg vitterligt ikke.
Jeg kan slet ikke forstå den måde at holde kat på.
Jeg ville få chippen tjekket i hvert fald.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Rigtig mange katte er jo både inde og udekatte og hvis de er meget menneskeglade kan de jo sagtens finde på at opsøge fremmede, men derfor må man jo ikke tage den ind!
Så ja, hvis du har taget den ind, så luk den ud. Men generelt så bør man lade være med at tage en kat ind hvis den ser tam og velplejet ud. Man risikerer at stjæle nogens højtelskede kat.
maj 2012
Vi bor i lejligheder her hvor jeg er, og man må ikke have kat, og man kan ikke have udekat her. Men det sker tit at en kat lige tager turen ud over altanen.
Det er 100% en indekat, og en lille spinkel en af slagsen, han var meget tørstig og lidt sulten.
Jeg har simpelthen ikke hjerte til at håbe på den bare selv finder hjem, da jeg selv har prøvet at min gamle kat stak af, og den fandt vi aldrig igen.
Er helt sikker på der er nogle der savner den lille charmetrold
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
maj 2012
Det syntes altså lyder lidt voldsomt for en indekat.
Må lige se på det i morgen.
DKK tilhænger
Hvis ikke den har chip så sætter vi sedler op, det sku ikke være umuligt at finde dens hjem, kan ikke forestille mig der ikke er nogle der savner ham. (-:
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Og den skal altså meget langt væk hjemmefra for ikke at finde hjem. Jeg kendte engang en kat, som fik en ny ejer og blev kørt ca. 30 km væk, den så ikke vejen, men et par dage efter stod den altså "hjemme" igen..
Du siger den kun var lidt sulten, hvis den boede på gaden ville den nok være meget sulten.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Jeg ville også gøre som dkk tilhænger
aug 2012
Stoppede også engang to små piger i at proppe en fremmed kat i en transportkasse fordi den måtte da være væk. Hvad?!
jan 2008
TS udviser jo en klar bekymring om katten, og jeg kan i hvert fald godt forstå den.
Jeg har som sagt ikke forstand på katte, og det lyder til at det har ts heller ikke, og jeg kan da godt forstå det ikke virker naturligt bare at lade tamme dyr rende rundt på må og få. Det er ulogisk også for mig. Så jeg kan da godt forstå reaktionen, og det handler jo ikke om at beholde katten eller tage den.
Katten er et af de få tamme kæledyr vi har som åbenbart betragtes som et dyr der skal gå rundt på må og få (også selvom lovgivningen siger noget andet)
Ja, der er da mega trælst at skulle hente sin kat fordi en bekymret borger har taget den til dr dyr og få chippen tjekket.
Men kan man virkelig tillade sig at blive sur over en handling som er foretaget i bekymring og når katten jo befinder sig på en andens metrikel.
maj 2012
Der er ingen mulighed for at lukke sin kat ud her, derfor gætter jeg jo på at den er røget ud over en altan. Den sad længe de en opgang, og jeg fil rundt med den under armen og ringede på dørklokker, men ingen vil kendes ved den.
Men altså nu er den her hos os, og når det bliver så koldt i nat
Syntes jeg godt jeg lige kan unde den en nat her i varmen.
For hvad hvis det ER en indekat, så klare han jo nok ikke kulden .. Bare min bekymring
Men jeg vil smutte i seng for nu. Jeg opdatere lige i morgen engang (:
aug 2012
Jeg mener ikke at TS gør noget ondt, men det er misforstået omsorg.
Men jeg bliver faktisk også forarget over, at: "den er utrolig hyggelig at have på besøg, så tror vi lige har den natten over og får tjekket chippen i morgen.
Jeg ville, hvis jeg fandt et dyr, få tjekket chip med det samme, og ikke vente natten over fordi det er hyggeligt!
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Det hele gentog sig, hvorefter jeg satte et post elastik med mit mobil nr på, om halsen på ham, der gik kun 3 dage så ringede der en dame, som bor 8 km herfra som sagde : Der sidder et elastik om halsen på min kat ?? Din kat ?! Øh nej, han er min, født i min seng, hedder Albert, 4 år gammel og iøvrigt registreret i mit navn !!
Albert har i 2 år besøgt denne familie, dog mere instens det sidste år
Vi har accepteret at han har brug for aflastning fra os
Så mit råd er, LAD VÆRE AT TAGE KATTE IND, hvis de ikke ligefrem er skadede eller udsultede !!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Og hvis katten hverken er øremærket, chippet eller bærer halsbånd, er det dens ejer, der hverken har omsorg eller respekt for katten.
Irriteret er i hvert fald det sidste, en sådan ejer kan tillade sig at være.
Men få den undersøgt for chip og fremlys den - Det kán jo også være, at dens ejer selv efterlyser den.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.475
(hilsen en der har været frivillig hos Inges kattehjem og kattens værn. og som har 2 katte der både er chippet og øremærket. )
aug 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 99
Vi havde en sidste vinter som viste sig at bo 14 km væk, der var ingen tvivl om han kom fra en familie, vi kunne ikke lukke ham ind da vores egne katte ikke ville tage imod med kys hånd, så vi fodrede, da han var gennem kold.
Dagen efter var han flyttet ind til vores nabo som fandt frem til hans ejer, via chip.
Han havde åbenbart gemt sig i en lastbil og havnet her.
I dag bor han dog stadig hos naboen, da hans ejer valgte ikke at tage ham tilbage. Og når naboen få lukket hans kattelem, så han ikke kan komme ind i varmen, ja så kommer han på besøg. Og låner vores lille kattehus vi har lavet til ham
Men ud og se om den har chip...
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jeg kan ikke se hvorfor du gætter dig til den er indekat og har brug for hjælp.
den tynd,pjusket kat,så ville jeg også tænke det,men da ikke den sunde og friske kat der.....
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 140
Det er normalt at katte går både inde og ude og at de også er ude om natten.. Vores katte kan nogen gange være ude et døgn inden de kommer hjem og skal have lidt at spise.. Hvis det er første gang du ser katten og den ellers ser ud til ikke at være sulten eller syg, så ville jeg lukke den ud igen.. Den har sandsynligvis et hjem med en madskål der venter.. Er den hjemløs eller ikke kan finde hjem, så vil den blive "hængende" i området og så kan i jo tage den derfra.. Evt. giv katten et halsbånd med en seddel hvor der står at den har været på besøg hos jer og i gerne vil vide om den har en familie..
Katte er ikke særlig loyale dyr og de flytter ind hvor den bedste madskål er.. Vi havde engang en hankat som pludselig forsvandt og vi troede han var død.. Efter et års tid kan han hjem igen og var blevet MEGA FED, så han har helt sikkert haft nogen til at passe på sig.. Han blev hjemme i et par dage og smuttede så igen.. Så han har fundet en bedre madskål..
I kan meget muligt være ved at "stjæle" en andens kat..
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
feb 2013
Følger: 8 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 22
feb 2013
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
mar 2008
Jeg mener bestemt at ordlyden i lovgivningen er "hvis katten er til gene, kan det kræves at den holdes på egen matrikel"..
feb 2013
Vi har også en *crazy cat woman* i vores by, der fodre alle byens katte, så man ved, hvor man skal gå hen, hvis den er væk
mar 2008
"Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde deres husdyr på sit eget.
stk 2 Under husdyr beregnes pelsdyr opdrættet i fangenskab og tamkaniner."
mar 2008
Ej, pjat.. Når kattene er på besøg hos mine forældre (hvor de er født) og mine forældres egne katte, så går de også ude.. Muligvis på egen matrikel, muligvis på naboens.. Men der er hans hankat der er skyld i at vi har så mange katte (okay, katten kan ikke gøre for det, men nogen dumpede en papkasse med en ung hunkat som hankatten parrede med og hunkatten lagde killingerne i vores stald), så naboen brokker sig ikke hvis de tøffer ind til ham.. xD..
feb 2013
Han får desværre dårlig mave af det, og har sagt han ikke kan tåle det, men han tager stadig derover for at snakke med medarbejderne, det synes de er hyggeligt
maj 2012
Jeg er nææsten 100% sikker på katten boede her i nærheden, da den rendte rundt kun ved vores og 3 andre opgange lige efter hinanden. Og han virkede somom han udemærket godt vidste hvor maden blev serveret, for han rendte som det første ud i køkkenet.
Men altså, mine forældre blev enige om det var det bedste at sætte ham ud her i morges, og hvis han så stadig var der når vi kom fra arbejde osv, ville vi tage ham til kattens værn.
PUH! hvor havde jeg dårlig samvittighed overfor det lille kræ. han kiggede meget forvirret rundt da jeg satte ham ud, og han pev meget længe og blev siddene ved vores opgang
Der var så en der kom ned og tog ham med op fra en af opgangen ved siden af vores, så håber da virkelig på det var ejermanden der hørte ham.
Og lige en kommentar ved siden af - hold da op nogle ting i har været ude for med jeres katte!
Kan da godt se det er irriterende at folk bare "tror" de er blevet væk og tager dem ind, men jeg skal da lige understrege at i mit tilfælde var det hverken for at beholde ham eller genere ejerne.
Vi finder bare rigtig tit forladte katte herude, så det er desværre ikke unormalt.
I sommers fandt min mor to katte killinger på omkring 5 uger. de var blevet sat ned i en rest, der hvor cyklerne holder oven på. og den kan man ikke sådan lige fjerne, så der måtte lidt hjælp til at få dem ud. Det kom så til et kattehjem da de var ret tamme.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
Trine har du efterfølgende set missen eller hørt noget nyt om den ?
Hvis folk bare ville gøre en af disse ting eller dem alle, så ville katten formentlig ikke blive taget som herreløs :
1: Den har et bånd på med info på (Husk det skal være så det kan komme af katten så den ikke kvæles hvis halsbåndet skulle sidde fast?
2: Den er øremærket så man kan se det
3: Den har en chip
Man kan også mange gange se at den har en velplejet og blank pels hvis det er en ejet kat.
Selv kommer min kat kun ud i sele/snor så han ikke render væk eller bliver kørt ned på vejen eller lign. så han har kun en familie
/Michael
Fundet kat, hva gør jeg ?