{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.472 visninger | Oprettet:

Hår!!! - menneske {{forumTopicSubject}}

Ja kan nogen mon hjælpe mig her :)?
Jeg går jo som så mange andre og ønsker mig laaaaaangt sundt hår.. Jeg gør egentlig ikke så meget andet end at spise mine vitaminer, ølgær, undgå varme på håret og så shampoo, balsam og hårkur fra frisøren.
Men nu kan jeg så læse at ikke alle kan få langt hår?
Noget med at håret har vækstfaser. Altså en periode hvor håret vokser - ind til det falder af...

Er der nogen der lige har forstand på det her? Og hvad kunne evt. Være minimum for hvor langt et hår kan blive?
Jeg har lyst hår (ikke Hvidt men meeeeeget lys brun?), ikke så tykt - men fint og mange hår..

- Marie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hår!!! - menneske
  • #1   19. feb 2013 Køb Wen haircare, det virker i mit hår smiley

  • #2   19. feb 2013 og så har jeg hørt, at hårbundmassage kan hjælpe en smule, da det øger blodtilførslen til hårstråene smiley

  • #3   20. feb 2013 Håret vokser ca i 4 år og går så i dvale i 3 mdr, før det falder af. Så i teorien kan du kun få så langt hår, som det kan nå at vokse på 4 år - dvs omkring 1 cm x 12 måneder x 4 år, omkring en halv meter- nogles vokser hurtigere end andres, op til to cm om måneden. men som regel bliver håret jo slidt og skal klippes ind imellem. Så det når aldrig derned til. Jeg kan ikke få længere end midt på brystet, så stopper mit simpelthen bare.
    Jeg har dog lige nu held med at tage priorin, som ud over at give mig nye hår efter hårtab dog også har givet mig flere hår under armene. Så hvis man har tendens til fx lidt hår på overlæben, vil jeg ikke anbefale det.


  • #4   20. feb 2013 Løber der blod til hårstråene? smiley

  • #5   20. feb 2013 Katia: hvad gør wen?

  • #6   20. feb 2013 Der er rigtig mange ting som spiller ind..
    Noget der er rigtig hårdt ved håret er f.eks at gå i seng med vådt hår, at sætte håret op mens det er vådt, gå ude i frostvejr med vådt hår, når man føntørre og glatter hvis man ikke bruger varmebeskydtelse imod det.. Jeg spurgte selv min veninde som er frisør her den anden dag for jeg vil gerne bibeholde mit lange hår bedst muligt smiley

    En olie er et must smiley


  • #7   20. feb 2013 Når man vasker hår.

    2x shampoo
    1x balsam i spidserne

    De dage man vil bruge hårkur så vask først KUN i shampoo( og ikke balsam for det lukker håret) og derved kan hårkuren ikke trænge ind og derefter put hårkur i.. Når du vasker hårkurren ud så putter man balsam i ..


  • #8   20. feb 2013 Der skal jo næring til hårsækkene for at producere håret, og det er blodet der transporter det (næringsstoffer) og ilt rundt i kroppen, og dermed også til hårsækkene

    DEtte billede kan måske forklare det lidt.
    i højre side er der en rød linje der skifter ved overfladen og bliver blå og render tilbage
    Det røde er en arteriole, der kommer fra hjertet med ilt, og andre ting som cellerne skal bruge, og når den bliver blå, er det for at symbolisere at blodet har "afleveret" de ting der var med til cellerne, og nu skal tilbage til lungerne og hjertet



    profilbillede
  • #9   20. feb 2013 Ja altså jeg går i bad - vasker med shampoo og balsam normalt.
    Så bruger jeg shampoo og direkte hårkur en gang om ugen.
    Mit hår bliver nok vasket 3-4 gange om ugen.
    Bruger sjældent fladjern (måske 1 gang om måneden - med varmebeskyttelse). Føntørrer godt nok på kold luft 3 gange om ugen ca - også med varmebeskyttelse.
    Og så bruger jeg arganolie i mit hår - hver dag. Bare et par dråber.

    Er lidt bange for det der priorin - hvad er det egentlig?
    Jeg har meget lidt hår under armene og sådan smiley


  • #10   20. feb 2013 Mit hår har altid været meget stort og tørt, nu er det blevet rigig fint og skindende(i hvertfald i forhold til hvad det var) smiley og mine krøller sætter sig meget pænere nu smiley

  • #11   20. feb 2013 Christina: hvad er det der wen haircare?

    Gangnam: Ja det med blodtilstrømning har jeg hørt. Jeg vasker hår med hovedet nedad, haha..

    Julie: Hvordan dælen kan en eller anden dame så have 5 meter langt hår som rekord? Altså tænker bare - er det alle hårene der falder af? Åh, jeg vil bare helst ikke tro på det smiley må være optimist!



  • #12   20. feb 2013 Marie
    det er også på den måde, at de tilskud man kan spise der kan hjælpe på håret, kommer derud hvor det skal virke smiley



  • #13   20. feb 2013 Det er noget der erstatter shampoo og balsam, prøv at google det smiley

    Det er ret dyrt, men det er alle pengene værd synes jeg smiley


    profilbillede
  • #14   20. feb 2013 Ork. Efter den omgang jeg bestilte sidst skal der meget til for at skræmme mig :P.. Gad bare så godt vide, om mit hår virkelig bare ikke kan blive længere end Sådan 5 cm over skuldrene eller om det er fordi jeg hele tiden klipper det af eller knækker det at det ikke bliver langt.

    Christina: Kan intet finde på trustpilot? Får det håret til at gro eller hvad?


  • #15   20. feb 2013 Karina: Fedt! Skal vist til at massere min hovedbund noget mere. Hvad tror i så er bedst at spise: priorin, silica eller ølgær?

  • #16   20. feb 2013 Aner det ikke, men det gør det sundere smiley bliver altså vildt forvirret når du skiver Christina, bare skriv Katia smiley

  • #17   20. feb 2013 Haha! Okay det skal jeg nok ;). Jamen hvad har det gjort for dig? Kan det genopbygge skadet hår (har jeg hørt at intet kan???), eller? Argh. Er alt for god til at hoppe på alle de der tv-shop ting og det smiley

  • #18   20. feb 2013 Tror sillica men ved det ikke helt smiley

    Hvor tit får du det klippet ? Det lyder lidt mærkeligt det ikke kan blive længere.. Men noget hår kan bare ikke vokse men hør din frisør næste gang smiley


  • #19   20. feb 2013 www.wenhaircare.dk smiley

  • #20   20. feb 2013 Marie: alle er jo forskellige. Nogles hår er i vækstfase længere, har en større procentdel af hår i vækstfase osv. Tallene er bare gennemsnitlige. Og ja alle hårene falder af, men jo ikke på en gang. Min hudlæge siger, at det er ca 70 % i væsktfase og 20 % i dvale og 10 % der falder af. Du taber ca 100 hår om dagen ganske naturligt.
    Priorin er bare et kosttilskud med forskellige vitaminer og mineraler. Jeg er på ingen måder behåret- lyse tynde hår på ben og arme og før havde jeg ti hår under hver arm. Nu har jeg en normal dusk. Det er jo lige meget der, det bliver alligevel barberet af, hver gang jeg er i bad. Men jeg kan se, at det virker.


  • #21   20. feb 2013 Balsam og hårkur puttes kun i "heste hale håret" smiley altså det hår du kan samle i en elastik

  • #22   20. feb 2013 Bliver klippet ca. Hver tredje måned? Men de vil ski' altid klippe så meget af!!! Nok pga. Ødelagt hår :-(..

    Katia: har læst om det derinde. Men synes ikke der er nogle objektive holdninger.

    Julie: Det lyder lidt som mig :-). Men er nu glad for jeg ikke har så mange hår under armene og sådan. Men de vil da blive modtaget med glæde hvis dem på hovedet begynder at gro! Er det ikke det priorin man kan købe i matas og som er lidt dyrt?
    Og kan man tage det selvom man ikke har haft høretab?


  • #23   20. feb 2013 Jeg har spist priorin, silica plus, zink og b-12. Men jeg har lidt af hårtab (ca 200 hår om dagen) så har givet den fuld gas.
    Jeg skal helst klippe mit hver 4. Måned inden det begynder at knække.


  • #24   20. feb 2013 MyLove: Jep den er jeg med på smiley

  • #25   20. feb 2013 Der ligger en video, hvor de forklarer smiley
    Jamen mit hår har altid været stort og tørt, og har været umuligt at sætte pænt, nu føles og ser mit hår sundere ud. Mine krøller sætter sig rigtig pænt nu, og det skinner så fint smiley jeg skal i ihvertfald aldrig bruge shampoo og balsam igen smiley


  • #26   20. feb 2013 Jo det er pisse dyrt i matas. 400 kr for 60 piller, og du skal tage 3 og dagen som kur. Men du kan købe dem online fra en tysk butik der hedder belinda apoteke, der koster de kun 260 for 120 piller smiley

  • #27   20. feb 2013 Må man godt tage det hele på een gang? Og hvilken slags B-12? Fik konstateret blodmangel og B-12 mangel (eller blodmangel pga. B-12), ved ikke smiley men skulle spise B-12 vitamin. Købte sugetabletter i en helsebutik. 150 kr. For noget som varer i 1,5 måned. Dyrt synes jeg :-).. Skulle zink også hjælpe?

  • #28   20. feb 2013 Og det kan sagtens bruges, selvom man ikke taber håret. Og ja, jeg er også ligeglad med armhulerne, når bare jeg kan se, at de nye hår vrimler frem.

  • #29   20. feb 2013 Katia: ej hvor fedt! Se det er sådan nogle historier jeg elsker smiley og får lyst til at købe det lige nu!!

    Julie: gode hints! Tak smiley tror jeg vil prøve det, hvis der ikke kan ske noget ved det altså smiley


  • #30   20. feb 2013 Jeg havde også b-12 mangel, derfor jeg tog dem. Zink er et hjælpestof som hjælper dig til at optage mineraler og vitaminer bedre

  • #31   20. feb 2013 Det kan du roligt gøre i hvertfald smiley

  • #32   20. feb 2013 (link fjernet)

  • #33   20. feb 2013 Okay, for synes ikke de B-12 hjælper (døjer med træthed osv.)
    Men hvilke B-12 tager du, og hvor køber du dem?

    Katia: jeg læser lige om det smiley og vender tilbage! Og tak!


  • #34   20. feb 2013 Sidder på min telefon så kan ikke se billederne smiley øv øv..

    Men så har man jo farvningsdilemmaet!
    Jeg har nærmest altid fået lyse striber !! (Ja no wonder mit hår knækker) haha. Ej men vil så gerne stoppe med det.
    Hvad vil i anbefale? Gå rundt i jeg ved ikke hvor mange år med en mega klam udgroning (som er lidt urealistisk) eller også kunne jeg måske få nogle helt lysebrune striber, som så ville gøre udgroningen mindre tydelig?


  • #35   20. feb 2013 Marie
    få farvet (ikke bleget) lidt striber som ligger tæt på din egen farve, og gør dette med længst muligt tidsmellemrum, så du ikke stresser håret smiley


  • #36   20. feb 2013 Karina: Ja det er nok det bedste. Aktion red håret vil snart gå i gang smiley

  • #37   20. feb 2013 Marie

    Held og lykke smiley Lyder i hvert fald der er kommet flere gode råd herinde

    Jeg ved ikke om det bare er mig der oplever dette, men har en hårbørste til ekstensions, og denne virker mere nænsom ved håret end traditionelle hårbørster


  • #38   20. feb 2013 Tusind tak smiley og ja lækkert med så mange gode råd!

    Jeg bruger sådan en tangleteezer, den er god til mit hår smiley


  • #39   20. feb 2013 Okay super smiley Det var bare lige så, du var opmærksom på, at børsten også betyder noget smiley

  • #41   20. feb 2013 Ja, få det farvet i en mere naturlig farve, og drop blegningen.
    lad frisøren om at farve, frem for at gøre det selv.

    Jeg er selv ved at gro langt hår. Blev klippet helt kort sidst på sommeren (omkring august) og har ned til skuldrene nu. Synes mit hår vokser OK hurtigt.

    Ellers så plej det, klip det når der er behov for det (når du begynder at få spaltede spidser), brug altid olie, og sov evt med det i en løs fletning, hvis du sover meget uroligt.

    Og så er din frisør den som bedst kender dit hår, mht. hårtips smiley


  • #42   20. feb 2013 Katia: kan se den wen produkt hedder cleansing conditioner men balsam må du jo ikk bruge i hovedbunden. Så hvad gør du der

  • #43   20. feb 2013 Bruger kun wen(det renser, men føles som balsam når det kommer i håret, bare endnu bedre end balsam) og så følger der sådan en hårkur-ting med smiley

  • #44   20. feb 2013 Jeg har hår til lænden. Jeg prøver så vidt muligt at undgå slid (føntørring, glatning, diverse hårprodukter etc.)

    Jeg vasker ikke hår mere end 1 gang i ugen som regel og bruger her en kvalitetsshampoo og balsam og bruger en gang berber olie inden håret redes (så er det ikke sikkert det behøver redes igen før efter næste hårvask :o))

    Jeg har meget tykt hår.

    Jeg bliver ikke klippet ret tit (det er dyrt) men klipper selv spidser hvis der er tegn på spaltning.

    Jeg farver selv (pga. prisen men ville helst have det farvet ved en frisør) men farver kun max. 2 gange årligt.

    Jeg prøver så vidt muligt at lade hår være hår og lade de naturlige olier om at beskytte det :o)

    Sover med håret sat løst op for ellers ligger jeg hele tiden på det (auvv :o))


  • #45   20. feb 2013 Jeg foretrækker øvrigt silkeolie til håret - det er klart min foretrukne hårolie og har været det i snart ti år!

  • #46   30. mar 2013 Jeg har nogle gode råd til hvordan du kan bevare tykkelse og hjælpe groningen af dit hår.
    1. Husk at variere mellem shampooer, det kan være mærker modeller osv. gør det mindst hver 3. måned
    2. Vask ikke hår mere end 3 gange om ugen
    3. Masser dig hovedbund, det kan sætte gang i hår væksten(altså få det til at gro hurtigere)
    4. Skyl dig hovedbund med helt koldt vand inden du går ud af bruseren, da det varme vand åbner porerne i hovedbunden så håret lettere bliver revet ud, det kolde vand lukker porerne så det er sværere at rive håret ud!
    5. Brug en bred tandet kam i stedet for en børste, da børster lettere ødelægger, knækker og river flere hår ud.
    6. Brug en olie til dit hår, det kan både hjælpe dig med at bevare glansen, tykkelsen og længden i dit hår.
    7. Out håret op i en knold eller hestehale i stedet for at lade det hænge eller bruge varme apparater på det
    8. Brug evt. anti-frizz i dit hår, det kan også gøre så mindre hår bliver trukket ud ved børstning og forebygger knuder i håret
    9. Sov med dit hår i en fletning, det gør at det ikke er lige så filtret om morgenen smiley
    10. Husk at gå til frisøren regelmæssigt
    Det er bare nogle af de ting som jeg gør med mit hår for at få det langt og blødt ^ smiley


Kommentér på:
Hår!!! - menneske

Annonce