1.455 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fagforening/A kasse Fagforening/A kasse

Hej HG.

Nu når man går på dagpenge, kan man så godt nøjes med at betale til A-kassen? Gør det jo lidt billigere...
Min kæreste er medlem af 3F fagforening og giver ca 1500 om måneden og han går ledig indtil ca 1/5. Min veninde nævnte så noget om at man ku melde sig ud midlertidigt af fagforeningen, men stadig være medlem i A-kassen?

Nogen der ved lidt mere om det? Synes ikke at jeg ku finde noget på hjemmesiden.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fagforening/A kasse
  • #1   20. feb 2013 Det ved jeg ikke, men du ved godt at I kan få det meget billigere end 1500 om måned ikk?

• #2   20. feb 2013 Du kan godt nøjes med at stå i a-kassen, det koster knap 500 kr om måneden i 3f.

• #3   20. feb 2013 Jeg giver ca. 1800 kr hver 3 måned.

• #4   20. feb 2013 som der bliver nævnt, så kan du godt nøjes med at betale til a-kasse. Det er slet ikke noget problem.

• #6   20. feb 2013 Synes også selv at det lyder vildt dyrt... Desværre kan han ikke skifte til en anden, da arbejdsgiveren siger at de helst ser at man er med i 3F. Han var i Dansk Metal før han skiftede..
    Vil helt sikkert få ham til at ringe og snakke med dem om hvad det egentlig er han betaler for... Har ikke rigtig tænkt over det da han var i arbejde.

• #7   20. feb 2013 Og tak for jeres svar!
    Virkeligt dejligt at HG altid lige kan hjælpe...

Han er lidt usikker på det med bare at stå i A-kassen... Men man har vel ikke brug for fagforening når man går ledig??

• #8   20. feb 2013 Hvis der opstår sygdom, så kan fagforeningen stadig hjælpe, hvis Jobcentret stiller urimelige krav - da jeg blev syg for 6-7 år siden, var det fagforeningen, der reddede mine sygedagpenge og fik de relevante undersøgelser sat i gang.... sååå jo, man kan godt stadig få brug for den del også smiley

• #10   20. feb 2013 Nej, det er mig der står for økonomien og det er 1480kr hver måned til 3F. Så der er ikke noget han har misforstået med beløbet...
    Men Har lige gennemtjekket hjemmesiden og vejledende er prisen for fagforening og A-kasse med efterløn 13xx, men kan variere fra afdeling til afdeling. Så det må være det han betaler for...

• #11   20. feb 2013 Det kan sagtens passe. Kender en der har 3F og han giver omkring 1300 kr om måneden.

• #13   20. feb 2013 Helle: Det er bare mens han går ledig... Han vil stadig være i A-kasse og fagforening vil han jo så tilmelde igen d.1/5.

Men hvilke konsekvenser kan det ha? Vil sige at der faktisk kun har været bøvl med 3F, så tvivler på at det er der han vil søge vejledning. De er vel også mest interesseret i at man betaler det høje beløb hele tiden?

• #17   20. feb 2013 Det skal desværre være 3F... Men lader da til at der alligevel er lidt penge at spare! Også selv om det både skal være fagforening og A-kasse. Vælger bare uden efterløn... Det er nok alligevel ikke særlig aktuelt til den tid. Det er alligevel ca 500 man kan spare. Og 1000 kr der kan spares i den periode han går ledig.
    Det gav da lige lidt at tænke over

• #19   20. feb 2013 Tak skal du ha. Det må vi lige få gjort når han har talt med 3F

Kommentér på:
Fagforening/A kasse

Annonce