5.238 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Cocio Kage Cocio Kage

Ja den er så lige blevet bagt, og skal igang med at udvikle den smiley

Har gang i cocio creme til at putte oven på smiley
Er lidt meget spændt for det er kun mit andet sammenstød med husblas hehehe

Men måske i er heldige at få et billede når jeg er færdig og har fået skåret et stykke smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cocio Kage
  • #2   4. mar 2013 Uhmm lyder lækkert

Ærgerligt at der er så langt, ellers var jeg gerne kommet forbi ved kaffetid smiley

• #3   4. mar 2013 Så vil jeg gerne lige bede om en opskrift smiley For det lyder da bare ALT for lækkert

• #4   4. mar 2013 Lyder lækkert...

Den opskrev vil jeg også gerne have smiley og gerne billede når den er færdig smiley

• #5   4. mar 2013 man kan ikke skrive om kager og søde sager uden at poste et billede... tsk tsk..!

smiley

• #6   4. mar 2013 Årh jeg bliver lækkersulten nu smiley Vi skal have et billede! smiley

• #7   4. mar 2013 Kan jeg lokke dig til at vise et billede? smiley
    Jeg har en mand der er besat af Cocio så kunne godt lide at gøre ham misundelig smiley

• #8   4. mar 2013 Opskrift og billede må meget gerne ligges ind smiley

• #9   4. mar 2013 Den er oprindeligt til bagemaskine, og skal lige huske at takke M Selv for kage opskriften.

Jeg har gjort det jeg har ganget det hele med 2, almindelig størrelse bradepande.
    35 min ved 180 grader.

2 dl Cocio
    125 g margarine (flydende)
    250 g sukker
    2 æg
    25 g cacao
    2 tsk vanilie
    225 g mel
    2 tsk bagepulver

Pisk æg og sukker jo længere jo bedre, så sætter det altid over når jeg starter.
    Smelter så margerine og vejer resten op.
    Når margerinen er smeltet puttes det hele i og røres sammen til en ensartet dej.

Cremen er taget fra en lagkage opskrift, og ganget med 2:
    Cociocreme
    (1 lag i en alm. lagkage max. 24 cm i dia. Sværhedsgrad: ¤)
    2 dl. cocio
    1 spsk. sukker
    1 spsk. maizena
    1 spsk. past. æggeblommer
    2 bl. husblas
    1 dl. piskefløde.

Læg husblassen i blød i koldt vand. 1 dl. af cocioen hældes op i en gryde og varmes stille og roligt op på komfuret. Maizena og sukkeret puttes op i en skål og piske sammen med resten af cocioen, når dette er blandet puttes æggeblommen i. Når cocioen koger blandes massen i og der piskes godt indtil det tykner. Når det tykner tages den kort af blusset og husblassen puttes i. Herefter sættes den tilbage på blusset og det slukkes. Pisk herefter ca. ½ min. mere. Hæld cremen op i en kold skål og læg et stykke film helt ned på creme, så der ikke dannes kondens. Stil cremen i køleskabet en halv times tid. Pisk fløden til skum, og bland det i cremen. Cremen hældes straks på bunden og kagen sættes på køl til næste dag.

Har dog snydt, satte ikke kagen på køl men serverede for konen mens kagen stadig var lun og hun har godkendt den smiley

profilbillede
  • #10   4. mar 2013 <b>HUSK GANG BEGGE OPSKRIFTER MED 2</b>

• #11   4. mar 2013 MUMS!!! lækkert ser det ud da smiley

• #12   4. mar 2013 Uha den ser god ud! For pokker Ryan, nu bliver jeg jo nødt til at bage...

• #13   4. mar 2013 Uhh den ser lækker ud..

• #14   4. mar 2013 Tusind tak for at dele opskrift og billede, nu ved jeg hvad jeg skal lave i morgen, imens mændene er i skole og på arbejde smiley

• #15   4. mar 2013 Paradoksalt nok så er jeg på vej på arbejde, den store er lige kommet hjem og den bette på vej, så de 3 har hele aftnen alene med kagen mens jeg knokler på job......

Så nu må vi se om der er noget tilbage smiley

• #16   4. mar 2013 Den ser sgu god ud. Skal da helt klart prøves en dag.

Håber de levner noget til dig :)!

• #17   4. mar 2013 Det ser sgu godt ud!

Lige til det der med husblassen - hvis man vil være helt sikker på, at den lykkes, så skal man sørge for, at det ikke er alt for varmt, når tingene blandes.

Det skal være helt smeltet, det er klart, så god varme på i DEN proces, men lad det køle ned, så man kan have en finger i det inden det blandes - så øges chancen for husblas-succes *GG*

• #18   4. mar 2013 HOV... sorry, glem min kommentar, jeg nærlæste lige *GG*

Ovenstående er formidabelt, når der skal blandes flydende smeltet husblas i en æggemasse, eksempelvis - det er klart, at når den opblødte husblas skal direkte i massen, så skal den dælme være varm smiley

• #19   4. mar 2013 Jeg har ladet mig fortælle det ikke er varmen der gør det men chokket

den klassiske er fløderand, husblas opblødes osv. men chokkes ved at hurtig afkøling og så i fryseren........

• #20   4. mar 2013 Jeg arbejder netop altid med at der ikke er for stor forskel på temperaturen i de forskellige dele - netop fordi denne kan få det hele til at blive til vingummi *GG*

Tålmodighed og kærlige tanker hjælper også på vej. Og lur mig, om der ikke også er lidt magi indover *GG*

• #22   4. mar 2013 åårh det lyder bare godt smiley
    - Kan den bestilles? xD

Arj jeg må ikke, er på skrump smiley

• #23   4. mar 2013 Havde et stykke med til rengøringskonen og min makker, de har også begge godkendt den smiley

Ja måtte lige printe opskriften ud til rengøringskonen, hun måtte bare have den hehe

• #24   5. mar 2013 Var i superbedst tidligere og kan da lige sige at de har 70cl cocio til 12.95

• #25   5. mar 2013 Passer mængden af kakaoen i selve kagen, eller skal der - som i så mange andre opskrifter - lige en skvis mere i?

• #26   5. mar 2013 Den passer men tror det er pga cocioen
    Har også en anden chokoladekage hvor kakaoen passer hvis det er, det er en chokoladekagernes drømmekage smiley

Skal nok smide den ind også når jeg lige får den fundet

Kommentér på:
Cocio Kage

Annonce