916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Blærebetændelse. Blærebetændelse.

Ugh, det er da bare noget (en masse grimme ord) at få!

Jeg har fået piller fra lægen, men hold nu kæft, (undskyld mit franske) det gør nas. Jeg vrider mig virkelig af smerte.

Har i nogen gode råd til, hvad jeg ellers kan gøre, udover de piller, jeg skal tage 3 gange om dagen? ):

Det er bare slet ikke til at holde ud.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse.
  • #2   6. mar 2013 Drikker i forvejen en masse vand.. Men ja, kan prøve at se, om vi ikke har noget tranebærsaft. Kan godt være, vi har det.
    Tak!

• #3   6. mar 2013 Ja, vred har fanden da i al fald været.
    Hold nu op, det er smertefuldt.
    Er nødt til at tage 2 pinex, før jeg kan komme i nærheden af søvn.. Plejer aldrig at tage mere end 1.

• #4   6. mar 2013 varme på ..det hjælper mig når det er rigtig slemt.

• #5   6. mar 2013 Der skal drikkes igennem - så vidt jeg husker er tranebærsafts virkning ikke dokumenteret trods forsøget på det, så det behøver du ikke at gøre så meget i. Bare en masse vand, så du får skyllet systemet igennem.

Ikke særlig sjovt, for det sidste man ønsker er jo, at skulle tisse hver halve time....

God bedring med dig.

• #6   6. mar 2013 Tja, lige pt er det ca. hvert 10. minut for mit vedkommende. Og så bruger jeg lige et minut på at vride mig i smerte. Av siger jeg bare.

• #7   6. mar 2013 Sidder tilfældigvis med en seddel jeg har lavet til min mor, der har haft det gentagne gange efter hinanden det sidste lange stykke tid..

Abutin Tranebær (piller - vist nok fra Matas)
    Når man drikker tranebærsaft, vil det for nogle mennesker faktisk give svien, så det kan være lidt svært at vurdere om det er saften eller stadig blærebetændelse..jeg er en af dem, der har det sådan med tranebærsaft.

Lactolady
    Kombination af tranebær og mælkesyrebakterier
    Blærebetændelse kan nogle gange komme, når der er problemer med mælkesyrebalancen.

Cantharondråber
    Skulle eftersigende være rigtig gode.
    Hjalp en kvinde, der havde haft kronisk blærebetændelse i 22 år.
    Og en anden der havde haft det 8 gange på 5 mdr.

Bukkehornsfrø
    Drikkes som the

Persillefrø
    Drikkes som the

Gyldenristhe
    Kan være med til at forebygge

• #8   6. mar 2013 Ja og masser af vand!

• #9   6. mar 2013 Tranebærsaft og kapsler har hjulpet for min søster og også for mig før. Men den har jeg så ikke lige tænkt på den her gang. Vi har kun økologisk tranebærsaft, det andet er fyldt med alt muligt andet end tranebær, og almindelig saft hjælper ikke, lol.

Men ja, det var da en masse gode ting, jeg kan tage med! Mange tak! ^^

• #10   6. mar 2013 Det var så lidt!
    God bedring smiley

• #12   6. mar 2013 Kineserne ville supplere med at sige, at du aldrig skal drikke noget iskoldt - gerne masser af the. At du skal spise tilberedt mad, ikke rå mad.

Og så skal der masser af varme i nyreområdet.

• #13   6. mar 2013 Mange tak for de gode råd! ^^

• #15   6. mar 2013 Se, det kunne måske være den. Min kæreste og jeg har jo været sammen.

Hmm, det må jeg huske til en anden gang at gøre så, for det har jeg ikke gjort, så det kan det sagtens være kommet af.

• #16   6. mar 2013 Men gah, det kunne være flere af de ting der alligevel.

• #18   6. mar 2013 Well, det kan være flere af punkterne, nu jeg tænker over det, så..
    Det er lidt umuligt for mig at vide, hvad det kan være kommet af. Det kan også være kommet af, at det er pænt koldt i min kærestes lejlighed, for jeg frøs hele den weekend, jeg var hos ham, lol.

Ja, det er jo det - Jeg vil i hvert fald huske alle de ting der ^^

• #20   6. mar 2013 Taktak! ^^

• #21   6. mar 2013 Drik et par øl (har faktisk fået rådet i en lægepraksis) smiley God bedring - det er grufuldt at have blærebetændelse.

• #22   6. mar 2013 Beklager, men jeg indtager altså ikke alkohol ^^

Tak for rådet anywho though! ^^

• #23   6. mar 2013 smiley

• #24   6. mar 2013 Du har det sikkert allerede langt bedre nu, mindes at penicillinen hjælper ret hurtigt!

Men som de andre siger, rigeligt med væske. Drik rigtig meget, og vent med at tisse til du ikke kan holde dig længere, Du skal helst tisse store tåre, frem for en masse små sjatpisserier.

Der findes to typer blærebetændelse, den ene er forårsaget af bakterier, og den anden kaldes "honeymoon" og er ikke grundet bakterier, men kan komme af for meget sex. Det irriterer hele systemet og kan være anledning til det.

Man KAN dog også få honeymoon-versionen, uden at sex er involveret.

Jeg synes i øvrigt altid jeg har haft bedst gavn af varme omkring underlivet, gerne viklet helt ind i dyne/tæppe også mellem benene, og mormor-agtige bomuldstrusser!

Basse,
    jeg forstår ikke hvorfor du ikke bliver behandlet?? Der findes penicillin til gravide - jeg havde bbl tre gange som gravid samt en infektion i munden, og fik behandlign for det hele.
    Bbl giver jo plukveer og kan i sidste ende risikere at føre til for tidlig fødsel - det er jo derfor man konstant skal stixes.

jeg håber din læge og JM har styr på hvad de gør!

TS, god bedring, jeg er sikker på at du har det meget bedre i morgen smiley

• #25   6. mar 2013 Nej, det er sq ikke rigtig blevet bedre, får selexid eller hvordan det nu staves,lol
    - Jeg prøver at holde mig, men det er ret så svært, når man konstant skal drikke vand, se på vand, høre på vand xD
    Det hjælper bare ikke, lol.

Jo tak, jeg håber jeg har det bedre i morgen! ^^

• #26   6. mar 2013 Udover alle de andre gode råd du har fået, så sagde min læge: Appelsinjuice, rødvin og andet surt, for at påvirke ph-værdien i systemet. Varmt karbad for at lindre - og du skal ikke være bange for bakterier den vej smiley God bedring!

• #27   6. mar 2013 Uh, karbad har jeg så ikke mulighed for, men det kunne jeg godt forestille mig ^^
    Holder mig fra juice og sådan noget, for det vidste jeg godt kunne gøre en forskel - Og så drikker jeg som regel altid vand alligevel, lol.

• #28   6. mar 2013 Jeg fik Nitrofurantoin, sidst jeg havde blærebetændelse. Det hjalp i løbet af 1 døgn

• #29   6. mar 2013 ved ikke om jeg fik formuleret mig forkert: Det er GODT at drikke juice, rødvin o.s.v. smiley

Kan du ikke tage et "røvbad" så. Det har jeg gjort i min søns gamle babybadekar, fordi vi også kun har brusekabine....*G*

• #30   6. mar 2013 JEg har døjet med blærebetændelser siden jeg var ganske lille :/..

Nu er det ca 3½ år siden sidst :).
    Jeg startede hos en akupunktør, fik 10 behandlinger i løbet af 2 mdr, samtidig med noget kinesisk urtemedicin..
    Nu kommer jeg hos ham, ca hver 3,mdr, hvilket har gjort at jeg INTET mærker til blærebetændelse længere..

Mit bedste råd, er derfor, akupunktur, det har ændret mit liv smiley

Inden jeg startede hos ham, har jeg prøvet alt, tror jeg !! Noget har virket lidt, andet overhovedet ikke, men det værste var det modbydelige tranebær saft, som min mor tvang i mig... Føj føj føj hvor jeg ikke kan li tranebær... smiley

• #31   6. mar 2013 LOL, oh! xD
    Nej, det er der ikke lige plads til xD

- Jeg er skrækslagen for nåle, så det kommer slet ikke på tale, sorry. Jeg går i flygt-mode, fuldstændig o.o
    Tranebærsaft smager fint nok efter min mening, lol.

• #32   7. mar 2013 Prøv med zoneterapi smiley

Alternativ behandling er altså et ret stort hit her i hjemmet. Dog ikke mod BBL, men min søn får det for sit generelle helbred og mod MØB og jeg får det fordi jeg tit er syg og døjer meget med slim (snot osv).

I øvrigt vil jeg også påstå at unge kvinder kan vokse fra det der med hyppig BBL. Jeg havde det næsten hver måned fra jeg var 14 til jeg var omkring 20 år.
    Jeg havde altid penicillin stående, fordi det kom så pludseligt, så lægen besluttede det. I øvrigt har min mor og søster haft lignende problemer. Svamp døjede jeg også med.

Umiddelbart tror jeg at jeg fik for meget sukker, hvilket har gjort tilstanden værre.

I dag har jeg haft BBL to gange under min graviditet, og en gang siden. og jeg fødte for 20 mdr. siden. jeg har altså kun haft bbl 3 gange de sidste 5 års tid smiley

• #33   7. mar 2013 Jeg kan tilslutte mig Anja. Det bliver ofte bedre med årene. Jeg havde det også meget, meget ofte, da jeg var ung. Så ofte, at jeg blev sendt på sygehuset for at få undersøgt min blære. Den fejlede ingenting. Jeg havde også altid penicillin stående, fordi det kom som et lyn fra en klar himmel. Jeg tror ikke, jeg har haft blærebetændelse de sidste 20 år..

• #35   7. mar 2013 Akupunktur er særdeles effektiv i forbindelse med blærebetændelse - dog ikke når man HAR infektionen, det er jo bakterier, men som forebyggelse af det og behandlingen af tendensen til at være modtagelig overfor infektioner i blæren.

Så det kan bestemt anbefales - men når den ER der, så skal den arbejdes igennem med antibiotika og masser af væske. (Ikke kold væske).

Kommentér på:
Blærebetændelse.

Annonce