{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Jevaan
Jevaan
Tilmeldt:
20. apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558

Tandlæge? {{forumTopicSubject}}

Helt og aldeles off topic, men I ved jo tit så meget om alt muligt herinde på HG...

Mit problem er, at der netop er gået et stykke af min kindtands indvendige side, så sølvplomben stritter frem. Og kæresten mener der skal sættes en krone på...

Så jeg klikker ind på min tandlæges side og ser, at en krone koster ml 5000 og 6000 kr. Yikes! :-S

Og når jeg så googler lidt rundt finder jeg en tandlæge, hvor det koster ml 2500 og 3500...

Men hvad er klogt her, stole på kvalitet hos min egen dyre, finde en billig, tage til Sverige eller Polen?? Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandlæge?
  • #1   7. mar 2013 Danske tandlæger vil ikke røre udlandsk tandarbejde, så ville bide i det sure æble og få det lavet her hjemme

  • #2   7. mar 2013 Du kan jo starte med at tage til din tandlæge og få et overslag på skadens omfang og pris. Flækkede selv en kindtand for et halvt års tid siden, hvor en gammel plombe havde skadet tanden. Frygtede den helt store tur og pris!! Men endte med opbygning og fyldning af plast, det dyreste var rodbehandlingen:)

  • #3   7. mar 2013 har også lige fået lavet 2 plastikopbygninger, lige omkring 2000 er overslaget med div. bedøvelser


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #4   7. mar 2013 Uuh opbygning lyder godt smiley Det har man da lov at håbe på i hvert fald.
    Det er ikke den bagerste kindtand, så jeg vil nok ikke have den trukket ud.
    Jeg tror jeg går til egen tandlæge, mon ikke man kan få en akuttid, når tænderne ligefrem begynder at rasle ud i små bidder? smiley


  • #5   7. mar 2013 Joe, her plejer vi at vi komme rimelig hurtig til når det er akut, hvis ikke samme dag så inden for den nærmeste uge:) Og det kører mellem 2 forskellige steder, min og ungernes. Var da afsted så sent som tirsdag med et barn og en genstridig rokketand, 3 timer efter vi havde snakket med assistenten, og det var ikke akut. Så pøj pøj med bisserne, og vi hepper på plastopbygning;)

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #6   7. mar 2013 Ja, nu er er så 16 kindtænder, så det er ikke bare så'n at tænke, hvad der er bedst.

    Så er der problemet med størrelsen er det stykke, der er faldet af. Alderen af sølvfyldningen, størrelsen af den. Man trækker ikke bare en tand ud. Man rodbehandler ikke bare. Man kommer ikke bare en krone på.

    Tag til tandlægen og få en vurdering. Og tag så en beslutning bagefter.


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #8   7. mar 2013 Rolig nu frø smiley Spørgsmålet var ikke hvad der skulle gøres, men hvad folk havde af erfaringer med billige versus dyre tandlæger, når det drejer sig om et potentielt større indgreb. Og jeg skrev, at jeg håber på det kan klares med plastopbygning, men selvfølgelig skal det vurderes af tandlægen.

    Og tak til Charlies moar for hep smiley


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #9   7. mar 2013 Isabelle, jeg sender lige pb.

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #10   8. mar 2013 Lille update:

    Jeg har fået en fin plastopbygning til få penge, og hvor er jeg lettet og glad for jeg gik til min egen gode tandlæge..! smiley


Kommentér på:
Tandlæge?

Annonce