{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Smerte i skulder efter irritationsbetændelse i skulderleddet {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Jeg fik for et halvt år siden, en irritationsbetændelse i slimsækken i skulderleddet, hvor jeg havde så mange smerter at jeg ikke kunne bevæge armen. Nu, et halvt år senere, har jeg stadig nedsat styrke i skulderen og får ofte ondt når jeg bærer noget eller hvis jeg skal bevæge mine arme over hovedet.
Kan det virkelig være betændelsen der stadig spøger?
Der er ofte nogen herinde der har godt styr på sådan noget med kroppen, så måske nogen ved noget om sådan noget. Er ikke glad for at gå til lægen, da jeg har fået ny læge efter min gamle gik på pension, og jeg ikke er glad ved den nye.
Mvh
Petra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerte i skulder efter irritationsbetændelse i skulderleddet
  • #1   7. mar 2013 Nu ved jeg ikke, hvor i nordsjælland du bor, men jeg har den mest fantastiske fysioterapeut smiley som jeg klart kan anbefale..
    For dine smerter kan komme, fordi du bruger skulderen forkert og den derved ikke får ro til at komme sig helt..
    Det at hæve armene over hovedet kræver f.eks. at du gør noget helt specielt med skulderen, før du hæver dem op, hvis ikke du skal udsætte skulderleddet for noget det ikke bryder sig om..(det kan selvfølgelig være du ved det i forvejen smiley )
    Jeg kan virkelig anbefale hende. Udover at afhjælpe ens smerter, hjælper hun også en med at finde ud af, hvordan man bruger kroppen, så man fremover undgår smerter.
    Hun er utrolig dygtig..vi er flere til holdtræning (som hun træner) der flere gange har delt vores erfaringer med hinanden (mens vi venter på at hun kommer og træner os smiley ) om de fys folk har været hos før.
    Og de folk, der har været forbi flere fys, er først blevet smertefri efter de kom op til hende..


  • #2   7. mar 2013 Det kan godt tænkes.
    Jeg bor i Værløse, men flytter til Kbh NV om snart.
    Har før været til en fysioterapeut, pga. jeg spænder op i nakkemuskulaturen, og hun virkede såmænd også god nok, jeg har bare ikke penge til at gå til dem, da jeg er på SU..


  • #3   7. mar 2013 Hjælper det lidt økonomisk med en henvisning? For sådan en må du da kunne få smiley Hvis ikke du allerede har en smiley
    Jeg tror blot et par enkelte gange hos hende kan hjælpe dig rigtig meget, fordi hun med det samme vil lære dig, hvordan du skal bevæge og bruge skulderen (nu det specifikt er der problemet er).
    Og har du så ikke råd til mere i et stykke tid frem, så vil du i hvert fald kunne bruge skulderen rigtigt, så der ikke kommer flere smerter eller så skulden får ro til at komme sig smiley

    Uuhha nakkemuskulaturen har også været mit store problem..hold fast hvor havde jeg mange smerter i årevis, før jeg kom op til hende.
    Jeg er lykkelig for, at jeg den idag, f.eks. kan sidde og læse bøger i timevis uden at få ondt smiley
    Får bare så hurtigt smerter i nakke/skulder området, når jeg ikke gør tingene rigtigt.


  • #4   7. mar 2013 Hov forresten..hun er at finde i Bagsværd smiley
    Sig til hvis du vil have navn og adresse, så sender jeg en pb smiley


  • #5   7. mar 2013 Jo, det gør det vist.
    Jeg må få kigget finanserne igennem. Problemet er også bare, at min skulder ikke er det der belaster mig mest, så skulle jeg gå til fys, burde jeg nok få kigget på min ryg, nakke, knæ og ankler først. Men dem ved jeg dog hvad "fejler" i forvejen.

    Jeg havde kronisk hovedpine, fordi jeg spændte så meget. Er ved at opbygge det igen nu, fordi jeg har været stresset, desværre smiley


  • #6   7. mar 2013 Jeg er fysioterapeut og ja, det kan godt passe at det tager så lang tid. Skulderen er det mest komplicerede led i kroppen og hvis du ikke har brugt skulderen som du plejer i et halvt år eller mere, så vil jeg helt klart anbefale dig at finde en fysioterapeut som kan guide og vejlede dig til den bedste genoptræning så du langsomt kan genvinde styrken i skulderen.

  • #7   7. mar 2013 Du må gerne sende pb med informationer på det. Så har jeg det i hvert fald, og kan spørge om henvisning til hende specifikt, når jeg får taget mig sammen.

  • #8   7. mar 2013 CTC - Okay, det giver rigtig god mening nu. Har bare tænkt på det som en almindelig betændelsestilstand, og sådan en går jo væk når man får lidt medicin.
    Men behandlingen var faktisk bare smertestillende og ro, og at jeg ikke måtte løfte/lufte hund mv., men jeg har ikke kunne holde den i ro, for hundene skal jo luftes, og det kan jeg ikke gøre med en arm..


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #9   8. mar 2013 Der er flere former for betændelse. En infektion skyldes fx bakterier, virus eller svamp. En inflammation er dit eget immunforsvars reaktion på fx irritation (irritationsbetændelse). Den kan man behandle med smertestillende - især de såkaldte gigtpræparater som fx ipren. De dæmper inflammationen, så det kan du evt prøve.
    Men gå til din egen læge, som kan henvise dig til en fys hvis det er det der skal til. Med en henvisning i hånden skal du ikke betale.


  • #10   8. mar 2013 Okay, hvor bliver jeg klog her. Tak, Jevaan.
    Jeg må få nosset mig sammen til at gå til lægen.


  • 11111 2
    11111 2 Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   21. aug 2013 Jeg har tidligere haft store problemer med min ryg og hovedpine, hvor jeg efterfølgende har købt et magnetarmbånd og siden har jeg ikke haft nogle problemer. Før tog jeg smertestillende, men det er jeg stoppet med, efter købet af et magnetarmbånd. Det er selvfølgelig ikke sikkert at magneter har nogen virkning på dig, da det ikker er alle personer, som kan mærke en forskel, men det er langt over halvdelen, som kan mærke forskel.
    Efterfølgende er jeg blevet forhandler hos energetix (magnetsmykke firma).
    Smykkerne har hjulpet på følgende hos tidligere kunder:

    Allergier
    Astma / Bronkitis
    Diabetes 2
    Dårligt blodomløb
    Fibromyalgi
    For højt eller for lavt blodtryk
    Fordøjelsesbesvær
    Følelsesløshed
    Gigtsmerter
    Hjerte/kar sygdomme
    Hudproblemer
    Køresyge / Søsyge
    Ledsmerter
    Menstruationssmerter
    Migræne & Hovedpine
    Nervøsitet & Stress
    Ondt i skulderen
    Overanstrengelse i muskler
    Overgangsalder
    Piskesmæld
    Psoriasis
    Rygsmerter Seneskedehindebetændelse
    Smerter
    Stive skuldre
    Tennisalbue
    Træthed
    Uro

    du kan se smykkerne på nedenstående hjemmeside:
    http://www.energetix.tv/shop/
    - hvis du er interesseret i et af smykkerne
    - kan du kontakte mig på mail: lilholt147@hotmial.com


  • #12   21. aug 2013 Jeg er blevet tilbudt magnetarmbånd/smykker men jeg tror ikke på det er vejen frem for mig. Ellers tak smiley

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #13   22. aug 2013 1111 2 Din bruger er oprettet i går, og du promoverer et produkt, som du gerne vil sælge? Udover at det ikke er tilladt iflg retningslinierne, er det bestemt heller ikke tillidsvækkende!

Kommentér på:
Smerte i skulder efter irritationsbetændelse i skulderleddet

Annonce