6.957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kæmpe forkølelsessår - hvad gør man? Kæmpe forkølelsessår - hvad gør man?

Ja, meget off topic, beklager.

Døjer med et kæmpe forkølelsessår! Nu var jeg så selvfølgelig så dum ikke at tage på apoteket i går hvor de havde åbnet! I dag er det bare blevet endnu værre - det er kæmpe stort, og hver gang jeg så meget som åbner munden, sprækker det og gult væske flyder ud. smiley
Og så gør de sindsygt, sindsygt ondt!

Er der noget man kan gøre for at hjælpe det lidt på vej? Varmt vand eller te eller lign? Har ikke turde gøre noget i frygt for at forværre det.

På forhånd tak og god søndag til jer alle. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe forkølelsessår - hvad gør man?
  • #1   10. mar 2013 Har du ikke et apotek i nærheden med døgnåbent eller med vagt ?
    Du må have fat i noget Zovir creme,i nødstilfælde kan zinksalve bruges...
    Så hvis du kender nogle med små børn,har de sikker zinksalve på lager...

• #2   10. mar 2013 Har du ikke en brugs i nærheden? Der kan du købe Zovir til det smiley

• #3   10. mar 2013 Helosan(kopattesalve) virker fantastisk......Kan købes i de fleste supermarkeder.

• #4   10. mar 2013 du kan rense det med klorhexidin/saltvand (lunken) og så som de andre siger apoteket, og hvis det er så slemt, ville jeg nok lige give min læge et kald i morgen og få det podet for at se hvad det er - god bedring, det gør SÅ ondt

• #5   10. mar 2013 Undskyld jeg lige kommer ind med et helt andet spørgsmål TS, men hvordan går det med den ældre mops som blev genforenet med sin ejer?

• #6   10. mar 2013 Jeg bruger eukalyptus læbepromade. Smører på fingren og så på forkølelsessåret:) virker, og er kløe/smertestillende:)

• #7   10. mar 2013 Vectavir - som også er til forkølelsessår og som også købes på apoteket - virker meget bedre end Zovir.
    Jeg kan ikke huske den "medicinske forklaring" smiley men der er noget ekstra i Vectavir, så det er mere effektivt.

• #8   10. mar 2013 Kan man ikke købe Zovir i håndkøb på tankstationer? Det er jeg ret overbevist om, man kan, hvor de sælger håndkøbsmedicin i forvejen.

De der plastre ser også smarte ud. Jeg har aldrig selv haft forkølelsessår omkring munden, men jeg har haft i næsen, og det gjorde godt nok også ondt. Tilgengæld kan man ikke se det. Har dog ingen anelse om, hvordan jeg kunne få et der.

• #9   10. mar 2013 Jeg lider også af forkølelsessår.... Jeg plejer, at skære et fed hvidløg igennem, og så smører saften ud på såret. Det virker som om det tørrer det ud.

• #10   10. mar 2013 diverse naturråd kan måske bruges mod forkølelses sår .... men er det et udbrud pga af Herpes så er det en virus og kan kun effektivt behandles med specialmidler som Vectavir/Zovir, eller plastrene der er beregnet dertil ...

Kommentér på:
Kæmpe forkølelsessår - hvad gør man?

Annonce